Kampania AdWords – co to takiego?
Pod zagadnieniem tym kryje się program reklamowy Googla, dzięki któremu można tworzyć reklamy online docierające do odbiorów w momencie, gdy są oni zainteresowani danym produktem czy usługą.
Jak to wygląda w praktyce?
Wyobraźmy sobie, że jesteś producentem odzieży roboczej. Zainteresowana zamówieniem takiego towaru firma wpisuje w wyszukiwarkę Google słowa kluczowe: „odzież robocza producent”. W momencie, gdy zdecydowałeś się na kampanię AdWords zainteresowany Twoją ofertą Klient odnajdzie Cię bez problemu.
Kampania AdWords daje szansę promowania Twojej firmy, zwiększenia sprzedaży produktów czy usług a tym samym buduje świadomość marki, zwiększa ruch do witryny.
Kampania SEO,
czyli prace związane z optymalizacją strony internetowej
Prace te skupione są wyłącznie na stronie internetowej, gdyż SEO oznacza jej optymalizację pod wyszukiwarkę Google z uwzględnieniem jej użytkownika. Z kampanią SEO związane są między innymi takie zagadnienia jak:
- link building, czyli zestaw działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google,
- optymalizacja stron, czyli zadbanie o to, by strona internetowa prezentowała się jak najlepiej w wynikach wyszukiwania. Proces ten ma na celu zachęcenie użytkownika do kliknięcia w nasz wynik wyszukiwania oraz podniesienie jego pozycji w procesie wyszukiwania,
- Audyty SEO to usługa skierowana do Klientów posiadających już stronę czy sklep internetowy. To raport opracowany na podstawie analizy witryny, z naciskiem na skupieniu uwagi na jej mocnych i słabych stronach, z uwzględnieniem miejsca w stosunku do konkurencji,
- Audyty UX to zbadanie witryny pod kątem jej treści, struktury oraz nawigacji tak, by była ona przyjazna dla jej użytkowników a tym samym przyczyniła się do podniesienia jej efektywności (zwiększenie sprzedaży, podniesienie rangi marki).
Skutecznie przeprowadzona kampania SEO poprawi widoczność strony, zwiększy ruch na witrynie, pozwoli być lepszym w stosunku do konkurecji.
Remarketing – do czego służy?
Remartekting stosuje się po to, by częściej docierać do grupy użytkowników, którzy korzystali wcześniej z danej strony lub aplikacji.
W trakcie przeglądania witryny internetowej należącej do Google lub wyszukiwania słów kluczowych w tej przeglądarce dzięki usłudze remarketingowej mogą się wyświetlać reklamy Twojej firmy.
Remarketing pomoże Ci, aby Klient wrócił na Twoją stronę i skorzystał z Twojej usługi.
Marketing szeptany (buzz marketing),
czyli skuteczny szum o marce/produkcie/usłudze
Usługa ta ma na celu dotarcie z informacją o produkcie/ usłudze drogą przekazu ustnego (przez dyskusję czy opowiadanie).
Sama nazwa, z ang. buzz- szum, brzęczenie pszczół, nawiązuje do strategii, której zadaniem jest wywołanie dyskusji o przedmiocie marketingu między konsumentami.
Marketing szeptany jako rozprzestrzenianie informacji stosuje się po to, by wywołać pozytywne skojarzenie z produktem lub usługą.
Content marketing,
czyli publikacje przekazywane przez użytkowników do innych użytkowników
Content marketing to strategia marketingowa, której celem jest dotarcie do klientów przez publikacje, do których linkują użytkownicy, co zwiększa ruch na stronie i poprawia pozycje witryny w wyszukiwarce.
Popularnymi formami content marketingu są między innymi artykuły sponsorowane i poradniki a także video czy infografiki.
Dobrze opracowana i przedstawiona w witrynie zawartość zainteresuje większą grupę potencjalnych klientów.
Inbound marketing,
czyli nawiązanie stałej relacji ze swoimi użytkownikami w social mediach.
Inbound marketing to strategia opierająca się o działania dające użytkownikowi możliwość znalezienia dobrej treści w social mediach a jej działaniami są między innymi: optymalizacja witryny pod wyszukiwarkę, dobór odpowiednich słów kluczowych, buzz marketing, content marketing, stworzenie i prowadzenie bloga.
Dobrze przeprowadzony inbound marketing to gwarancja nawiązania trwałej relacji z odbiorcami.