Identyfikacja wizualna
Efektem dobrze przeprowadzonej kreacji wizerunku jest uzyskanie spójnego systemu wizualnego, w skład którego wchodzą między innymi:
- logo,
- kolorystyka,
- krój pisma,
- elementy identyfikacji (papier firmowy, wizytówka, ulotka, katalog),
- wygląd produktu i jego opakowanie.
Całość zamyka Księga identyfikacji wizualnej, tak zwana księga znaku stanowiąca zapis elementów systemu identyfikacji z opisem sposobu i zasad ich wykorzystywania. Księga ta zawiera opis symboli firmy, kolorów firmowych, typografie firmowe, druki firmowe (papier i koperty firmowe), informacje wizualne (tablice i tabliczki informacyjne, szyldy), gadżety reklamowe.
Identyfikacja wizualna bywa często poszerzona o elementy werbalne, gdyż ważny jest nie tylko sam wizerunek firmy.
Wygląd przyciąga uwagę, to fakt, ale ważne jest również to, co i jak marka do nas mówi. W tym celu należy dobrać chwytliwe nazwy, odpowiedni slogan firmowy, hasła reklamowe, obrać słowa kluczowe i wzorce tekstowe. I tak właśnie z Identyfikacji wizualnej przechodzi się płynnie do re(Brandingu).