Blog

2016-08-08 14:17

Zakupy przez internet w statystykach

Gapper agencja - ecommerce, platformy ecommerce, sklepy internetowe

Wielu z nas pamięta czasy, gdy w sklepach stacjonarnych królowały pustki a wielogodzinne kolejki kończyły się kupieniem tego, co było, a nie tego, za czym się stało...

Pierwsze galerie handlowe i kolejne, powstające jak grzyby po deszczu sprawiły, że niedziele dla wielu przestały się kojarzyć z rosołem i schabowym. Niedziela stała się dniem kojarzącym się z wypadem do galerii, w której było wszystko. A jak wygląda to obecnie?

Nastała era urządzeń mobilnych. Teraz to za ich pośrednictwem dokonujemy zakupów, deklarując zmniejszenie zainteresowania chęcią udania się do sklepów stacjonarnych.

Wyniki badań Savvy Marketing dotyczące zakupów:

  • 75% użytkowników w ciągu 10 lat deklaruje, że większość swoich zakupów będzie robić zakupy przez internet,

  • prawie 50% osób w Wielkiej Brytanii mających dostęp do internetu kupuje co najmniej raz na dwa tygodnie,

  • 42% badanych trafia na strony retailerów z wyszukiwarki internetowej

  • 57% Klientów podejmuje decyzje o zakupie dzięki polityce zwrotów (z czego zaledwie 37% Klientów zwraca produkt),

  • dla 24% badanych inspiracją do zakupów były media społecznościowe,

Z jakich urządzeń korzysta nowoczesny Klient?

W grupie badanych użytkowników 81% posiada smartfona, 67% tablet.
76% badanych woli robić zakupy korzystając z komputera

Zakupy przez internet vs zakupy w sklepach stacjonarnych
aż 59% badanych stwierdza, że do sklepów stacjonarnych nie chodzą tak często, jak 2-4 lata temu.

Mobilne trendy w handlu

Głównym kanałem zakupowym nowoczesnych konsumentów w najbliższych latach będą urządzenia mobilne: smartfony i tablety.
Urządzenia te umożliwiają korzystanie z internetu w dowolnym miejscu o dowolnej porze. Za ich pośrednictwem kupujemy, lajkujemy, czytamy, reagujemy na komunikaty marketingowe.
Informacja ta jest wyzwaniem dla firm, które nie dopasowały jeszcze swoich stron do nowych tendencji. Absolutną koniecznością staje się dopasowanie swoich aplikacji i treści do ich zaprezentowania na kilkucalowym ekranie.
Ważną kwestią jest również stworzenie kanału do bezpośredniego kontaktu z Klientem, który umożliwi przesyłanie mu w czasie rzeczywistym aktualnych ofert, zniżek, porad ułatwiających podjęcie decyzji.
Współczesnemu konsumentowi należy zapewnić wygodne przeglądanie oraz dostarczyć mu przejrzystą i wartościową treść.
Nowoczesny konsument docenia stały kontakt ze sprzedawcą. Ważna jest zatem automatyzacja treści marketingowych, nie tylko e-maili informujących o statusie realizacji zamówienia, ale i szeregu wiadomości, które są do niego wysyłane w czasie korzystania z danej usługi, po wykonaniu określonej czynności w aplikacji na urządzeniu mobilnym.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

5 + 8 =