Subway – rebranding po 15 latach

Rebranding to doskonała okazja do przypomnienia o sobie swoim dotychczasowym Klientom oraz do zwrócenia na siebie uwagi tym, którzy do tej pory nie wykazywali zainteresowania lub też zapomnieli o naszym produkcie.
Subway to sieć franczyzowych barów szybkiej obsługi występujących w ponad 100 krajach oferującym swoim klientom między innymi kanapki, sałatki i wrapy.
Początki marki sięgają roku 1965. Wtedy też założyciele Fred DeLuca i Peter Buck otworzyli pierwszy lokal Pete`s Super Submarines. Duże kanapki będące podstawowym towarem sprzedawane były naprzeciwko uniwersytetu. Wkrótce zmieniono nazwę na Pete`s Subway a następnie na Subway.
W swojej identyfikacji wizualnej sieć Subway stosuje wystrój wewnętrzny nawiązujący do nowojorskiego metra, drapaczy chmur oraz map Manhattanu.
Rok 2016 to dla sieci Subway wzmożona praca nad zmianą wizerunku firmy, która zostanie wprowadzona we wszystkich lokalach oraz materiałach reklamowych i promocyjnych na całym świecie w 2017 roku.
Rebranding Subway to wiele zmian.
Dotyczą one między innymi samego menu. W karcie pojawią się nowe dania z kurczakiem, wzbogacona zostanie również sama oferta premium.
Jeden z dwóch spotów reklamowych, mający swoją premierę na antenie NBC podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Rio De Janerio, tak oto przedstawia swój produkt opatrzony sloganem reklamowym: Better chicken is here!
Do życia powołano również zespół Subway Digital czuwająćy nad strategią marki w internecie. Zmianie uległ również sam wizerunek firmy, w tym logotyp.
Subway – rewitalizacja logotypu
Dotychczasowe logo zawierało pogrubiony font. Nowe wydaje się być znacznie lżejsze i bardziej minimalistyczne. Zachowane zostały strzałki, które nie zmieniły swojego miejsca, nadal znajdują się przy pierwszej i oststniej literze, utrzymano również kolorystykę, rzy czym zmieniono ich miejsca i odcienie.
Nowe logo z hasłem #SearchForBetter ma symbolizować możliwość wyboru i lepszej jakości czekających na klientów w każdej restauracji Subway.
Tak więc, jak widać na powyższym przykładzie, rebranding (redesign) to sposób na zwrócenie uwagi na swój produkt czy usługę. Wymaga przeprowadzenia wnikliwej analizy a następnie przynoszących korzyści działań marketingowych. Wykonany fachowo gwarantuje zyski. A jak Twoja firma prezentuje się na tle konkurencji?
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.