Reklama strony internetowej

Strona internetowa to internetowa siedziba firmy. To biuro otwarte 24 godziny na dobę. Oznacza to, że potencjalny klient zainteresowany ofertą może ją poznać o każdej porze dnia i nocy. Od jej zawartości zależy czy zechce z niej skorzystać, czy po wejściu szybko z niej wyjdzie i przejdzie do konkurencyjnej oferty. Jak Cię widzą, tak Cię piszą. My zwykliśmy mówić: Jak Cię widzą, tak zarabiasz.
Firmowa strona internetowa
Strona internetowa to narzędzie, które pozwala zaprezentować firmę 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Aby zacząć ją reklamować należy w pierwszej kolejności zadbać o to, by wchodzącemu na naszą stronę użytkownikowi było co pokazać. Od tego, jak prezentuje się firmowa strona internetowa zależy czy zainteresowany ofertą potencjalny klient zechce z niej skorzystać, czy po zapoznaniu się z jej treścią zamknie okno i przejdzie do dalszych poszukiwań.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą głosi przysłowie, w którym jest wiele prawdy. I jak Cię widzą, tak zarabiasz, gdyż zainteresowanie ofertą zależy w dużej mierze od tego, jakie wrażenie wywrze strona internetowa na użytkowniku.
Chcąc reklamować swoją stronę internetową w sieci warto zacząć od przeanalizowania tego, jak jest ona odbierana przez użytkowników. Pomocny może okazać się audyt strony internetowej, w obrębie którego sprawdzany jest między innymi:
wizerunek firmy,
reakcja użytkowników,
jakość oferty,
język komunikatów
funkcjonalność strony,
kompatybilność strony.
Dlaczego firmowa strona internetowa jest ważna? Przeczytasz o tym w artykule tutaj.
Interesuje Cię wykonanie profesjonalnej strony internetowej? Dowiedz się więcej czytając artykuł: Profesjonalne strony internetowe dla firm.
Optymalizacja SEO i pozycjonowanie stron internetowych
SEO, z angielskiego Search Engine Optimization, to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jej celem jest przygotowanie witryny do tego, by mogła osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki. Przy optymalizacji strony duże znaczenie odgrywa treść na stronie. Wartościowy content pozwala witrynie zaistnieć w wynikach wyszukiwarek internetowych. Wpływ na SEO ma również zachowanie użytkownika, co niewątpliwie ma związek z jakością treści na stronie. Aby osiągnąć wysokie pozycje należy więc zadbać o treść, która powinna być:
oryginalna i unikalna – treść na stronie internetowej nie może być kopiowana z innych źródeł, duplikat treści sprawia, że strona internetowa nie jest w stanie uzyskać wysokich wyników w wyszukiwarce internetowej,
wartościowa – przydatność treści na stronie doceniana jest nie tylko przez użytkowników, ale i przez roboty oceniające witrynę, poruszany temat powinien być zatem omówiony ciekawie i wyczerpująco,
przejrzysta i czytelna – nawet najciekawsza treść nie będzie dla użytkownika atrakcyjna, gdy nie zostanie estetycznie zaprezentowana. W tym celu należy zadbać zarówno o dobrą czcionkę, jak i przejrzystość treści. W tej kwestii przydatne okazuje się podzielenie dłuższych wpisów na akapity, nadanie im podtytułów, stosowanie wypunktowań czy pogrubień,
bogata w słowa kluczowe – ich ilość nie może przytłaczać, niemniej jednak ich obecność ma wpływ na osiąganie pozycji w wyszukiwarkach internetowych,
urozmaicona – by czytało się przyjemnie odbiór treści warto wzbogacić elementami graficznymi – dobrze dobranym zdjęciem czy infografiką. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego atrakcyjnie rozmieszczony tekst z pasującą do tematu grafiką przyciągnie uwagę i zapadnie w pamięci odbiorcy.
Treść na stronie oraz jej rozmieszczenie decydują w dużej mierze o atrakcyjności strony internetowej. Reklama strony internetowej ma sens wówczas, kiedy jej zawartość jest schludna i przyjazna, tak dla użytkownika, jak i robotów. To jeden z podstawowych wymogów Google, o których traktują algorytmy Google. Więcej o nich w artykule: Algorytmy Google a działania marketingowe dla Twojej firmy.
Interesuje Cię optymalizacja i pozycjonowanie Twojej strony? Dowiedz się więcej.
Content marketing
Dobrej jakości treść na stronie ułatwia osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Usprawnia działania marketingowe mające na celu promowanie marki w sieci. Znajdujące się w contencie słowa kluczowe ułatwiają osiąganie wysokich pozycji z długiego ogona, natomiast dobre merytorycznie artykuły wzmacniają wizerunek firmy i pozwalają uzyskać rangę eksperta w swojej branży. Reklama strony internetowej odbywa się tu niejako pośrednio – za sprawą przydatnej i pomocnej treści, którą użytkownicy sami znajdują i polecają sobie nawzajem. Taki schemat działania nazywany jest inbound marketingiem i stanowi świetny fundament do budowania mocnej pozycji marki w sieci.
Formą reklamy firmowej strony internetowej może być prowadzenie bloga. Poruszanie w nim tematów związanych z branżą, zamieszczanie przydatnych i ciekawych wpisów wzmacnia wizerunek marki, buduje relacje z grupą docelową, wspomaga pozycjonowanie strony internetowej. O powodzeniu decyduje jakość wpisów oraz ich fachowe przygotowanie. Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem bloga firmowego, który stanowi świetną reklamę strony internetowej przeczytaj koniecznie – Prowadzenie blogów firmowych.
Reklama PPC
PPC to określenie reklamy internetowej typu pay per click. Polega ona na zamieszaniu reklam między innymi na bannerach, w które użytkownik może klinknąć. Po wykonaniu tej czynności zostaje on przekierowany na wybraną stronę internetową. Rozliczenie za reklamę PPC odbywa się na podstawie ilości kliknięć w nią. Od tego czy zawartość strony zainteresuje użytkownika zależy, czy zechce skorzystać z oferty. Warto więc, jeszcze przed zdecydowaniem się na przeprowadzenie kampanii PPC, zadbać o to, by strona internetowa była przyjazna dla użytkownika i spełniała oczekiwania potencjalnego klienta.
Przykładami reklam PPC są:
Google Adwords,
Display,
Facebook Ads.
Reklamy internetowe PPC dają możliwość szybkiego dotarcia do grupy potencjalnych klientów i zwiększenia ruchu na stronie. Są korzystne wówczas, gdy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży, np. w sezonie, przy czym warto mieć na uwadze, że taka forma reklamy na charakter tu i teraz. Po zakończeniu kampanii reklamowej PPC witryna przestaje być widoczna, jeśli nie jest pozycjonowana.
Pozycjonowanie czy Adwords?
Zastanawiasz się co jest lepsze – pozycjonowanie czy kampania Adwords? Obydwie formy reklamy strony internetowej mają swoje plusy. Atutem reklamy PPC, w tym linków sponsorowanych Adwords jest przede wszystkim szybkie osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Jest to jednak akcja chwilowa, gdyż trwa tyle, przez ile będziemy za nią płacić. Pozycjonowanie jest z kolei procesem długofalowym, dlatego w dłuższej perspektywie czasu przynosi znacznie lepsze rezultaty niż kampania Adwords trwająca jedynie w momencie, gdy za nią płacimy. Pierwsze efekty pozycjonowania strony są widoczne po około trzech miesiącach.
Jeśli zależy nam na budowaniu wizerunku marki w sieci, kreowaniu firmy jako eksperta w swojej branży, tworzeniu pozytywnych relacji ze swoją grupą docelową warto inwestować w profesjonalny content, który nie tylko będzie wzmacniał obraz firmy w oczach potencjalnych klientów, ale również stanowił będzie solidny fundament do osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce.
Potrzebujesz profesjonalnej treści? Skorzystaj z MOCY SŁOWA.
Im więcej treści na stronie, tym większe szanse na zwiększenie ruchu. Każda branża operuje tematyką, którą zainteresowana grupa docelowa poszukuje. Bardzo pomocnym narzędziem jest obecnie blog firmowy, który warto prowadzić systematycznie. Pozwala on budować pozytywne relacje z grupą docelową, jest też przydatny do działań marketingowych w obrębie witryny.
E-mail marketing
E-mail marketing to forma reklamy bezpośredniej, która do kontaktu z użytkownikiem wykorzystuje pocztę elektroniczną. Podstawowymi celami e- mail marketingu jest:
tworzenie i podtrzymywanie kontaktu z klientem,
budowanie relacji z odbiorcą,
kreowanie wizerunku marki,
sprzedaż.
Wiadomości mogą być wysyłane w celach:
informacyjnych, do czego służy newsletter, biuletyn czy dziennik elektroniczny,
promocyjnych i sprzedażowych w postaci reklamy z ofertą specjalną,
przeprowadzenia badań marketingowych – ankieta lub link do ankiety.
E-mail marketing daje możliwość personalizacji przekazu, podziału odbiorców na grupy i wysyłania im spersonalizowanych wiadomości. Podstawowymi zaletami e-mail marketingu jest szybki przekaz, niskie koszty oraz możliwość analizy przeprowadzonych działań. Aby rozesłać wiadomości drogą elektroniczną potrzebna jest baza adresów, którą można pozyskać przez newsletter. Bazę można też kupić, jednak to wiąże się z dodatkowymi kosztami. Na uwadze należy mieć też to czy odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości. Jeśli nie taki e-mail marketing odbierany jest jako spam.
Reklama strony internetowej może odbywać się na różne sposoby. Aby wchodzący na nią użytkownik przekonał się do oferty warto zadbać o jej czytelność i przejrzystość. Dzięki temu szanse na wybranie właśnie jej rosną. W kolejnych krokach warto wzmacniać pozycję witryny w wyszukiwarce, prowadzić systematycznie bloga firmowego, korzystać z możliwości social mediów. Warto jednak mieć na uwadze, że użytkownik powinien być kierowany na naszą stronę, gdyż to my jesteśmy jej posiadaczami, mamy do niej dostęp oraz możliwość zarządzania nią.
Interesuje Cię poprawa widoczności strony internetowej w sieci? Skontaktuj się z nami.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.