Blog

2017-07-11 11:11

Redesign marki odzieżowej - case study

Design i redesign

Istnieje wiele słów, które mają kilka znaczeń. Zamek, babka, granat, golf. Podobnie jest z designem. Słowo „design” tłumaczone jest jako „wzór” lub jako określenie przedmiotów użytkowych i dzieł sztuki oznaczające ich wygląd lub projektowanie. Design związany jest z wzornictwem przemysłowym, grafiką oraz sztuką użytkową. Jako cecha produktu design związany jest z wyglądem. Chcąc go zmienić mamy do czynienia z redesignem, który można wykonać na zasadzie lekkiej modyfikacji lub całkowitej zmiany. Wybór uzależniony jest od strategii, jaką przyjmujemy.

Więcej o designie i redesignie w artykułach:

Brand, branding i rebranding – jak budować mocną markę?

Rebranding jako sposób na odświeżenie wizerunku firmy.

Subway – rebranding po 15 latach.

Redesign marki odzieżowej

W przypadku redesignu marki odzieżowej Gregx dokonaliśmy całkowitej zmiany znaku firmowego. Zacznijmy jednak od początku...

Współpracę z marką odzieżową Gregx rozpoczęliśmy w 2009 roku. Do zadań, jakie zostały nam powierzone należało między innymi:

  • stworzenie nazwy dla brandu odzieży ciążowej,

  • zaprojektowanie logotypu i elementów identyfikacji wizualnej,

  • wykonanie firmowej strony internetowej połączonej ze sklepem internetowym,

  • napisanie contentu na stronę internetową oraz treści promujących markę na rynku,

  • przeprowadzenie działań marketingowych mających na celu wprowadzenie marki Gregx na rynek polski i zagraniczny.

Choć od tego czasu nie minęło jeszcze 10 lat, dziś Gregx jest rozpoznawalną marką w swojej branży. Grupą docelową odzieży ciążowej Gregx są obecnie klientki nie tylko z Polski, ale również z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii, Francji.

Tak rodzą się … pomysły

Pomysł na odzież ciążową zrodził się z potrzeby. Bo ta, jak wiadomo, jest matką wynalazku. Założycielka marki Gregx pierwsze spodnie ciążowe uszyła, kiedy zaszła w ciążę. A że miała do tego przygotowanie zawodowe i wkrótce okazało się, że zapotrzebowanie rynku na tego typu asortyment jest spore, nie skończyło się na jeden parze spodni ciążowych. W szybkim tempie powstał przydomowy zakład zatrudniający nowe pary rąk do pracy. I tu pojawiliśmy się my.

Brand i identyfikacja wizualna

Jednym z najważniejszych elementów, od których należy zacząć kreowanie brandu jest stworzenie nazwy. A ta powinna być między innymi łatwa do zapamiętania i wypowiedzenia, pozytywnie kojarząca się, z wolnymi domenami. Nazwa brandu Gregx, której autorami jesteśmy, to skrót od nazwy firmy nawiązującej do nazwiska jej założycielki. Uniwersalna nazwa sprawia, że jest ona wypowiadana prawidłowo w wielu językach.

Przeczytaj też: Jaka nazwa dla firmy?

Kiedy nazwa jest już gotowa można przejść do dalszego tworzenia. Tym razem prace obejmują stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej, która swoją formą będzie nawiązywała do branży marki. W obrębie prac zaprojektowane zostały między innymi znak firmowy, czyli logotyp dla marki Gregx oraz elementy identyfikacji wizualnej.

Logotyp dla producenta odzieży ciążowej

Ponieważ Gregx to producent odzieży ciążowej logo nowej marki wchodzącej na rynek miało kojarzyć się z ciążą i macierzyństwem. Postawiliśmy na odpowiedni kolor oraz sygnet, który nakreśli specyfikę produktu.
Projektując logotyp użyliśmy koloru, który jest utożsamiany z kobiecością i delikatnością, szczególnie ważną dla każdej kobiety w okresie ciąży. Zdecydowaliśmy się również na zastosowanie sygnetu, który ukaże kobiecą sylwetkę z ciążowym brzuszkiem łącząc go z nazwą marki odzieży ciążowej.

Redesign logotypu

Potrzeby kobiet się zmieniają, trendy w modzie również. Od momentu powstania firmy, marka Gregx rozwinęła swój park maszynowy, co pozwoliło jej poszerzyć swoją ofertę. Już teraz marka Gregx poza odzieżą ciążową, którą jej klientki noszą zaledwie kilka miesięcy, ale jakże wyjątkowych dla większości kobiet miesięcy, oferować będzie nowe kolekcje, w które zadowolone klientki będą mogły zaopatrywać się również po ciąży.
Zmiana strategii marki wymagała więc zmiany znaku firmowego. Tym razem wizerunek marki Gregx miał być kojarzony z nowoczesnością, kobiecością i modnym designem. Tworząc nowe logo dla marki odzieżowej stworzyliśmy więc znak firmowy nawiązujący do filozofii marki oferującej swoim klientkom nowoczesność, lekkość i modny design. Unikalność i wyjątkowość marki podkreśla oryginalna, zaprojektowana na potrzeby znaku firmowego marki Gregx czcionka. Zastosowany w logotypie projekt liter w nazwie Gregx jest oryginalny, zaprojektowany specjalnie na potrzeby znaku firmowego marki Gregx. Sama zaś litera E występująca w nazwie nawiązuje do motywu trzech pasków, co stanowi o jej nowoczesności. Jest również graficznym wzbogaceniem minimalistycznego projektu i daje możliwość ciekawego rozwinięcia na materiałach identyfikacyjnych.
I jeszcze kwestia koloru. Poprzednia wersja kolorystyczna logotypu nawiązywała do kobiecości i delikatności. Tym razem również zastosowana kolorystyka w znaku firmowym Gregx wywołuje lekkość i nutkę kobiecości. Aby logotyp prezentował się zawsze dobrze zaproponowaliśmy również wersję alternatywną logo, idealnie wpasowującą się w każdy kolor tła.

Elementy identyfikacji wizualnej

Znak firmowy pozwala, by marka była rozpoznawalna. Można lokować go na wielu produktach, wzmacniając tym samym wizerunek marki, czyniąc ją rozpoznawalną i zapadającą w pamięć. Na potrzeby identyfikacji wizualnej marki odzieżowej Gregx wykonaliśmy między innymi projekt etykiet na ubrania. Mając na uwadze grupę docelową i wiedząc doskonale, jak często marzymy o filiżance dobrej kawy lub herbaty dla marki Gregx przygotowaliśmy również projekt graficzny kubków z firmowym logo. Prawda, że czujesz już aromat swojego ulubionego napoju?

Producent odzieży ciążowej – współpraca B2B

Rozpoczynając produkcję każdy zakład produkcyjny powinien zadbać o klientów hurtowych. Decydując się na sprzedaż detaliczną warto też uruchomić stosowne narzędzia sprzedażowe. W ramach naszych prac wykonaliśmy między innymi firmową stronę internetową poszerzoną o sklep internetowy. Zajęliśmy się również marketingiem internetowym, który przyczynił się do promocji marki w sieci, pozyskiwania nowych klientów hurtowych (B2B), budowania i wzmacniania jego wizerunku. Wkrótce nowa odsłona firmowej strony internetowej i sklepu internetowego.

Czy warto zmienić logotyp? Czy nowa strona internetowa coś zmieni? Co zrobić, kiedy sprzedaż spada? Jak zainteresować klienta swoją ofertą? Jedną z możliwości jest redesign. Więcej o nim w artykułach:

Rebranding – redesign logotypu.

Redesign logo i strony internetowej.

Potrzebujesz odświeżenia wizerunku? Skontaktuj się z nami.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

1 + 0 =