Blog

2017-06-05 11:11

Redesign logo i strony internetowej

Przychodzi taki czas, kiedy sukienka przestaje się nam podobać, sofa robi się mało komfortowa a samochód, cóż, nie spełnia już swojego zadania. Co wtedy? Planujemy zmiany. Oczywiście na lepsze, bo przecież nie wchodzi się z deszczu pod rynnę. Zastąpienie czegoś czymś, bo o taki rodzaj zmiany tu chodzi, jest dość powszechnym zjawiskiem.

Redesign – co to jest?

W języku biznesowym zmianę, inaczej metamorfozę czy modyfikację, zwykło określać się słowem redesign. Słowo to oznacza przeprojektowanie, znaczące:

  • lifting, czyli wprowadzenie delikatnych zmian, np. w obrębie znaku firmowego,

  • wykonanie nowego projektu, a więc całkowitą zmianę, np. stworzenie nowego logo dla firmy.

Ale redesign to nie tylko zmiana wyglądu znaku firmowego. Często dotyczy on również zmiany w obrębie strony internetowej, oferty, produktów, organizacji pracy. Zmiany takie wprowadza się, by:

  • wzmocnić wizerunek marki,

  • zainteresować grupę docelową,

  • przypomnieć o sobie potencjalnym klientom,

  • stać się konkurencyjnym na rynku,

  • dostosować się do zmieniających się potrzeb,

  • odświeżyć wizerunek firmy.

Przeprojektowanie może dotyczyć nie tylko samego znaku firmowego (logo), ale również firmowej strony internetowej. Ważne jest bowiem to, by nowy wizerunek firmy był spójny, estetyczny i na czasie.

Redesign – po co jest potrzebny?

Kiedy prowadzisz firmę lub nią zarządzasz, przychodzi taki czas, kiedy zauważasz, że czas wprowadzić zmiany w jej wizerunku. Bo wszystko się zmienia. Aby utrzymać się na rynku należy być elastycznym i otwartym na zmieniające się potrzeby rynku. Najczęstszą przyczyną podjęcia decyzji o redesignie – przeprojektowaniu logo lub zaprojektowaniu go na nowo jest zaobserwowanie, często na podstawie obrotów firmowych, że oferta, jaką dedykujemy do określonej grupy docelowej nie jest tak atrakcyjna, jak byśmy sobie tego życzyli i na ile naszą firmę stać. Dobrze wykonany redesign jest w stanie wydobyć z marki jej potencjał. Tym właśnie zajmujemy się między innymi w swojej pracy: projektowaniem znaków graficznych czyniących marki rozpoznawalnymi i mocnymi na tle konkurencji.
Zobacz efekty naszej pracy.

Redesign logo – nowa identyfikacja wizualna

Jednym z elementów firmowych, który uwzględnia się w redesignie jest znak firmowy – logo lub logotyp. To właśnie on czyni markę rozpoznawalną. Szybki test: Mercedes, Lenovo, Apple, McDonalds. Te marki znasz je na pewno. Czytając nazwy tych marek prawdopodobnie wizualizowałeś sobie ich znaki firmowe. Istnieją one właśnie po to, by ich nazwa kojarzyła się ze znakiem firmowym. Jak każda ceniąca się marka, tak i wspomniane wyżej firmy, wprowadzały zmiany w obrębie swojego znaku firmowego czy innych elementów, np. w firmowej stronie internetowej.

Redesign logo – przykłady

Każdego dnia Twoim oczom ukazują się dziesiątki a nawet setki logotypów. Pomysł, ile samych znaków aut widzisz w drodze do pracy? Ile logo przewija się, gdy pracujesz, ile gdy wieczorem zasiadasz przed telewizorem czy ekranem swojego urządzenia mobilnego? Dziesiątki a nawet setki, jeśli Twoja uwaga będzie odpowiednio skupiona. Wiele rzeczy robimy na tak zwanym autopilocie, na wiele rzeczy nie zwracamy uwagi, jednak podświadomie potrafimy skojarzyć nazwę firmy z jej elementami wizualnymi. A że większość z nas jest wzrokowcami, znak firmowy w postaci logo przyciąga naszą uwagę bardzo mocno. Kiedy następuje zmiana w jego obrębie, wzrok wzrokowca wychwytuje ją natychmiastowo. Prowadzisz samochód „na pamięć”? Kiedy Twoja uwaga jest skupiona, nowy znak na drodze pokonywanej codziennie z pewnością wpadnie Ci w oko, i lepiej, żeby tak było.

źródło: pinterest.com

Redesign logo – nasze realizacje

W obrębie swoich codziennych czynności nasza agencja wykonuje między innymi prace projektowe dotyczące zmian znaków firmowych. Jeden z pierwszych pierwszych logotypów z 2007 roku doczekał się właśnie redesignu. Oto efekt prac:

 

Redesign firmowej strony intrenetowej– projektowanie firmowych stron internetowych

Dlaczego warto zmieniać wygląd strony internetowej? Przede wszystkim dlatego, by firmowa strona ze znajdującą się na niej ofertą była dla klientów atrakcyjna i zachęcała do skorzystania. Po to przecież każda firma powinna ją mieć. Firmowa strona internetowa to siedziba firmy w internecie z dostępną 24 godziny na dobę ofertą, którą każdy użytkownik może zobaczyć. Jak prezentuje się Twoja strona internetowa?
W ostatnich latach nastąpił silny wzrost sprzedaży urządzeń mobilnych, które umożliwiają korzystanie z internetu. To spowodowało potrzebę dostosowania stron internetowych do małych ekranów urządzeń mobilnych. Stare strony internetowe nie są responsywne, tzn ich zawartość nie dostosowuje się do ekranu każdego urządzenia, przez co prezentowana na nich tresć nie jest dla użytkownika atrakcyjna. A kiedy nie jest – strona przestaje być dla niego przyjazna. Podobnie odbierają ją roboty, co odbija się w statystykach.
Nowoczesne strony internetowe są przyjazne dla użytkowników oraz wyszukiwarek internetowych. Oznacza to, że treść zawarta na stronie jest przejrzysta, czytelna, pomocna, unikalna a samo użytkowanie strony odbywa się intuicyjnie i daje możliwość prawidłowego wyświetlania zawartej treści na każdym urządzeniu mobilnym.

Czy wiesz, ile czasu ma Twoja strona internetowa, by użytkownik zechciał na niej pozostać? Około 3 sekund. Dużo czy mało? Tak czy inaczej, bez względu jak uważasz, projektując strony internetowe mamy na uwadze tę cyfrę. 3, 2, 1 – decyzja. Bo w pierwszej kolejności użytkownik wchodzący na stronę skanuje ją. Gdy jego oko zobaczy ciekawą dla niego treść, szanse na ciąg dalszy rosną. Nie oznacza to jeszcze podjęcia decyzji i skorzystania z oferty. O nie. Obecnie trzeba postarać się znacznie bardziej, aby użytkownik zechciał wybrać właśnie ją. Projektując strony internetowe w naszej agencji bierzemy pod uwagę wiele kwestii. Aby użytkownik czuł się na naszych stronach przyjemnie, dajemy mu sprawdzone i skuteczne rozwiązania. Przekładają się one na wzrost pozycji, co nasi klienci mogą zaobserwować w statystykach Google Analytics.
Po czym poznać, że firmowa strona internetowa jest przestarzała? Jednym z sygnałów jest wysoki współczynnik odrzuceń, który obrazuje to, jak strona jest odbierana przez użytkowników. Korzystając z Google Analytics można uzyskać wiele cennych informacji przydatnych w działaniach marketingowych pod kątem SEO.

Tworzenie stron internetowych – Pakiet Gapper

Nasz pakiet zawiera między innymi takie pozycje jak:

  • spójna identyfikacja wizualna – zaprojektowanie strony internetowej na podstawie analizy branży, oferty i grupy docelowej, dopasowanie szaty graficznej do nowoczesnych trendów,

  • uwzględnienie nowoczesnych technologii, standardów projektowania oraz funkcjonalności (responsywność, mobilność, UX)

  • czytelne i przejrzyste rozmieszczenie treści wpływających korzystnie na odbiór strony przez użytkowników,

  • przygotowanie bloga firmowego przydatnego do budowania relacji z klientem,

  • optymalizacja strony pod kątem SEO,

  • połączenie strony internetowej z social mediami (np. Facebook, Google+)

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz a jak Cię widzą, tak zarabiasz. Dobry wizerunek w sieci świadczy o nowoczesności, profesjonalizmie, otwartości i gotowości do bycia pomocnym swoim Klientom. Masz taki cel? Skontaktuj się z nami.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

7 + 3 =