Blog

2016-03-08 08:08

Rebranding - redesign logotypu

Gapper agencja - kiedy warto zmienić wygląd logotypu
redesign logotypu, czyli o tym, kiedy warto zmienić wygląd logotypu

Wszystko się zmienia a zmiany to naturalna kolej rzeczy. Zmieniają się pory roku, zmieniamy się my, nasze gusta i upodobania. Zmieniają się trendy i technologie. I logotyp będący symbolem naszej marki, po którym jest ona rozpoznawana, również powinien się zmieniać, by Klient zauważał, że firma rozwija się z duchem czasu.

Wiele firm decyduje się na zmianę logotypu a zabieg ten nazywany jest redesignem. Przykłady?
Proszę bardzo:

Zmiana logotypu Google na przestrzeni lat.
Zmiana logotypu Pepsi na przestrzeni lat.
Zmiana logotypu Volkswagen na przestrzeni lat.

Źródło: http://psdcollector.blogspot.com/2010/06/logo-evolution-50-aweome-examples-of.html

Przykłady przedstawione powyżej dowodzą, że redesign jest wskazany bez względu na rodzaj oferowanego produktu. A kiedy warto go wykonać?

Jednym z bodźców do zmiany logotypu jest zmiana (odświeżenie) strony internetowej. Dzięki temu zabiegowi Klient otrzymuje informację o tym, że dla marki ważną kwestią jest to, jak się prezentuje. Przeprowadzone badania dowodzą, że zmiana wizerunku (rebranding) przekłada się na wzrost zainteresowania marką, gdyż jest to znak dla Klienta, iż marka jest żywa.

Klienci decydują się często na zmianę logotypu, gdy jest on przestarzały. Przeglądając strony internetowe zauważyć można wiele witryn, które powstały jeszcze w zeszłym wieku. Cóż, czasy się zmieniają i trendy również a strona internetowa wraz z elementami identyfikacji wizualnej stanowi wizytówkę firmy. JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ. JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ ODBIERAJĄ I JAK CIĘ WIDZĄ, TAK ZARABIASZ. To chyba wystarczający powód do tego, by się obudzić ze zbyt długiego snu.
Odświeżenie wizerunku firmy – wykonane rzecz jasna przez dobrą agencję, a taką jest agencja Gapper :) – to gwarancja poprawy odbioru marki przez Klientów, dla których liczy się nie tylko sama oferta, ale również zrobienie na nich dobrego wrażenia, dlatego jeśli znajdą naszą ofertę w sieci i przeglądając ją będą czuć się dobrze, zwiększa się szansa na to, iż wybiorą właśnie nas.

Kolejną przesłanką do zmiany logo jest to, iż nie jest ono uniwersalne i reprezentacyjne.
Niezależnie od tego, gdzie jest ono zamieszczone, a przecież logotyp może znaleźć się nie tylko na produkcie czy stronie internetowej, ale również na wielu gadżetach reklamowych, symbol marki po prostu MUSI PRZYCIĄGAĆ UWAGĘ I KOJARZYĆ SIĘ POZYTYWNIE. Jeśli zatem Twoje logo nie jest chwytliwe, warto przemyśleć jego redesign.

Dobre logo jest czytelne i rozpoznawalne. Często posiada ukryte znaczenie. To swego rodzaju zabawa obrazem i fontem. Dobry grafik jest w stanie ukryć w nim to, czym zajmuje się firma. Jeśli zatem Twoje logo nie jest ani czytelne, ani nie kojarzy się z branżą, przemyśl, czy nie warto zmienić wizytówki swojej firmy. Logo powinno być powodem do dumy, nie do wstydu.

Innymi bodźcami przyczyniającymi się do zmiany logotypu jest zmiana nazwy firmy czy też zmiana lub poszerzenie jej działalności. W związku z przekształceniami dotychczasowy wygląd logotypu może odbiegać od nowej oferty, dlatego też warto dokonać zmian w jego wyglądzie.
Nowy symbol, na który Klienci zwracają uwagę, jest dla nich informacją o metamorfozie, jaka zaszła w obrębie firmy, o której, bez tego zabiegu, mogliby się nie dowiedzieć.

Agencja Gapper lubi zmiany. Chętnie podejmiemy się redesignu Twojego logotypu. Przekonaj się, ile jesteś w stanie zyskać na tej metamorfozie.
Zobacz nasze Portfolio i przekonaj się, że warto powierzyć nam to zadanie.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

4 + 1 =