Blog

2016-08-08 13:45

Rebranding jako sposób na odświeżenie wizerunku firmy

Gapper agencja - branding, rebranding

Chwytliwa nazwa, rozpoznawalne , spójna identyfikacja wizualna, kolorystyka dopasowana do branży – wszystko to świadczy o dobrej identyfikacji wizualnej. Twoja marka nie może poszczycić się powyższymi cechami? Nie załamuj rąk. Jest na to recepta – rebranding. Przeczytaj i skorzystaj.

Każda marka posiada swoją nazwę. Jej zapis stanowi logotyp lub logo, jeśli nazwa została wzbogacona znakiem graficznym nazywanym sygnetem. Nazwa firmy to fundament, na którym budowane są mury – świadomość marki. Są nimi inne elementy wchodzące w skład identyfikacji wizualnej oraz sama filozofia marki. Aby wszystko było jak należy całość powinna być spójna, czytelna i zrozumiała w odbiorze. To zadanie dla agencji marketingowych, reklamowych, brandingowych.

Na rynku funkcjonuje wiele firm, które wykonały identyfikację wizualną oraz określiły swoją filozofię wiele lat temu. To budujące, niemniej jednak warto, by uświadomiły sobie, że ich wizerunek wymaga wykonania rebrandingu - odświeżenia, dostosowania do nowych potrzeb. Taki zabieg to inwestycja, która zaowocuje. Chętnie, jako klienci, ufamy bowiem firmom, których początki sięgają jeszcze XX wieku. Takich firm jest naprawdę wiele i zachęcamy je do skorzystania z rebrandingu – odświeżenia, nadania swojej firmie nowego wizerunku. Przecież macie się czym pochwalić!

Kiedy wykonać rebranding?

Czasy się zmieniają, zmienia się również sposób prezentowania usług i produktów. Aby nie zostać w przysłowiowym tyle, czyli aby nie odstawać od świadomej konkurencji, warto zadbać o przyjazną prezentację swojej firmy i usług. To inwestycja przekładająca się na uzyskanie statusu lidera w swojej dziedzinie. Tylko od nas zależy czy go osiągniemy. A zadanie to nie jest wcale trudne do osiągnięcia – wystarczy zlecić wykonanie rebrandingu specjalistom.

Co powinno skłonić nas do wykonania rebrandingu?

Jednym z alarmujących sygnałów powinna być sytuacja, w której zauważyliśmy spadek zainteresowania produktem czy usługą. Często jest to spowodowane niewłaściwą prezentacją oferty, ale również zmianą trendów, pojawieniem się konkurencyjnej firmy, spadkiem renomy. Wobec powyższych zmian warto zareagować i być elastycznym. Dopasowując się do nowej sytuacji możemy utrzymać się na rynku.

Z jakimi zadaniami wiąże się rebranding?

Rebranding to strategia marketingowa polegająca na odświeżeniu wizerunku firmy oraz filozofii marki, podniesieniu rangi marki, podkreśleniu jej mocnych stron w tym wysokiej jakości usług, przedstawieniu nagród, certyfikatów.
Profesjonalny rebranding firmy powinien być poprzedzony przeprowadzeniem badań marketingowych, analizą rynku. To zadanie dla osób zajmujących się brandingiem, dlatego najlepiej zlecić to doświadczonym fachowcom.
Rebranding jest często kojarzony ze zmianą logo. A to tylko jedna z czynności, która jest wykonywana po to, by klienci dość szybko zauważyli dokonanie zmian.

Oto przykłady rebrandingu logo w naszym wykonaniu:

iCasus rebranding

Wasserglasmethode rebranding

Wasserglasmethode rebranding
 

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

4 + 8 =