Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Prowadząc biznes chcesz, by grupa Twoich potencjalnych klientów była szeroka. Jak to osiągnąć? Pomocny jest dziś internet, w którym każdy z nas szuka tego, co go interesuje. Jak się tam znaleźć? Przede wszystkim należy stać się posiadaczem firmowej strony internetowej, którą w dalszej kolejności można pokierować tak, by osiągała wysokie wyniki w wynikach wyszukiwarki internetowej. Jednym ze sposobów jest pozycjonowanie lokalne.
CZYM JEST POZYCJONOWANIE LOKALNE?
Pozycjonowanie lokalne to usługa powstała na potrzeby promowania witryn internetowych na rynku lokalnym. Każdy z nas chętnie wykorzystuje dziś internet do szukania interesujących nas usług czy produktów. Kiedy czegoś nie wiemy a chcemy uzyskać odpowiedź, bo na przykład zepsuła się nam zmywarka, chętnie wykorzystujemy moc wyszukiwarki internetowej wpisując w jej okno interesującą nas frazę, np. naprawa sprzętu AGD Wrocław.
Każdego dnia w okna wyszukiwarek internetowych wpisywane są tysiące zapytań, by następnie wyszukiwarka mogła zaproponować użytkownikowi wyniki wyszukiwania. Jest ich bardzo wiele, niemniej jednak każdy z nich ma inną pozycję. Jak osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki internetowej? Stosując się do wytycznych Google, które wcielamy w życie między innymi w trakcie usługi o nazwie Pozycjonowanie lokalne.
97% konsumentów szuka firm i usług lokalnych w Internecie. Kiedy nasz samochód wymaga naprawy, interesuje nas znalezienie dobrego warsztatu samochodowego niedaleko naszego domu czy pracy. Chcąc skorzystać z usług stomatologa czy fryzjera również chętniej wybieramy tych, których gabinety znajdują się stosunkowo blisko. Przydatne okazuje się wówczas pozycjonowanie lokalne, które umożliwia osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania a tym samym sprawia, że firma staje się widoczna. Dając się zauważyć, zyskujesz zainteresowanie potencjalnych klientów.
NA CZYM POLEGA POZYCJONOWANIE LOKALNE?
Pozycjonowanie lokalne polega na doborze fraz kluczowych i dodawaniu do nich nazwy miasta lub regionu, np. agencja marketingowa Wrocław, agencja reklamowa Dolny Śląsk. Pozwala to dotrzeć do grupy klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą.
Pozycjonowanie lokalne jest atrakcyjniejsze cenowo od pozycjonowania ogólnokrajowego czy globalnego, które uwzględnia szerszą lokalizację, co wpływa na większą konkurencyjność a tym samym koszt pozycjonowania.
Nie każda jednak firma potrzebuje pozycjonowania ogólnokrajowego czy globalnego. Wiele firm działa bowiem lokalnie. Gabinet stomatologiczny, salon fryzjerski, warsztat samochodowy, sklep stacjonarny ze zdrową żywnością. Ich właściciele nie potrzebują promowania swoich towarów i usług na rynku krajowym. Jeśli nie prowadzą sprzedaży internetowej, co w przypadku sklepu ze zdrową żywnością jest możliwe, pozycjonowanie lokalne jest dla nich w zupełności wystarczające.
Warto mieć na uwadze, że Google uwzględnia lokalizację użytkownika, dlatego po wpisaniu frazy, użytkownik otrzymuje wyniki najbliższe jego fizycznej lokalizacji.
Google wykorzystuje mechanizm geolokalizacji i bierze pod uwagę dwa aspekty:
czy słowo kluczowe wpisane przez użytkownika jest zapytaniem lokalnym, np. agencja content marketingowa czy agencja content marketingowa Wrocław,
skąd, z dokładnością do miejsca, w tym nawet ulicy, użytkownik wyszukuje wpisywaną frazę.
Pozycjonowanie lokalne ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów. W ramach usługi Pozycjonowanie lokalne oferujemy dlatego wizytówkę firmy w Google+ (mapki Google).
CEL POZYCJONOWANIA LOKALNEGO
Celem pozycjonowania lokalnego jest przede wszystkim osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, w tym w wynikach wyszukiwarki Google, pod wybranymi frazami kluczowymi dla określonej lokalizacji. To z kolei rzutuje na:
wzrost konwersji,
poprawę jakości ruchu z wyszukiwarek,
usprawnienie widoczności strony w wyszukiwarce,
byciu bardziej użytecznym dla grupy potencjalnych klientów,
budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki.
POZYCJONOWANIE LOKALNE A BRANŻE
Pozycjonowanie lokalne to świetna propozycja na zwiększanie widoczności w wyszukiwarce internetowej a tym samym docieranie do klientów z regionu oraz budowanie siatki stałych klientów. Bo dobrze obsłużeni klienci często nie szukają już w oknie wyszukiwarki lecz kierują się bezpośrednio do firmy. To kolejny etap, którego początki sięgają często przeprowadzenia skutecznych działań marketingowych o charakterze lokalnym.
Aby zaistnieć w sieci ważne jest przeprowadzenie dokładnej analizy nie tylko narzędzia internetowego, które ma być pozycjonowane, ale również branży, konkurencji, rynku, grupy docelowej. Na tej podstawie można przejść do opracowania strategii, w tym określenia słów kluczowych.
Każda branża jest specyficzna, dlatego użycia innych fraz wymaga branża budowlana, innych branża kosmetyczna, jeszcze innych branża samochodowa czy motoryzacyjna. Szczegółowa analiza rynku, w tym branży, konkurencji oraz grupy docelowej w przypadku pozycjonowania lokalnego jest elementem kluczowym. Ze względu na nieszablonowe zagadnienie, nie istnieje więc jednolity cennik pozycjonowania lokalnego. O kosztach związanych z pozycjonowaniem lokalnym decyduje między innymi stan techniczny strony internetowej, branża i jej konkurencyjność oraz cel, jaki nasz klient chce osiągnąć.
DLACZEGO WARTO POZYCJONOWAĆ LOKALNIE SWÓJ BIZNES?
Pozycjonowanie lokalne pozwala poznać rynek i nabrać doświadczenia. Wiele firm tak właśnie rozpoczyna przygodę ze swoim biznesem. Lokalnie. I nic w tym złego, bowiem to świetna propozycja na poznanie potrzeb rynku, nauczenia się pracy z klientem, zdobycie doświadczenia.
Z pozycjonowania lokalnego mogą i powinny korzystać przede wszystkim lokalne firmy usługowe, np. gabinety stomatologiczne, gabinety kosmetyczne, fryzjerzy, sklepy stacjonarne, punkty usługowe, które oferują usługę bezpośrednią. Mieszkańców Wrocławia interesuje stomatolog, fryzjer, pasmanteria w tym samym mieście, dlatego zaistnienie firm usługowych w lokalnych wynikach wyszukiwania jest w zupełności wystarczające.
Wizytówka Google Plus, znana jako mapki Google, oferowana w ramach pozycjonowania lokalnego Google maps uwidacznia firmę i wzmacnia jej świadomość budując mocne relacje z użytkownikiem.
POZYCJONOWANIE LOKALNE A WYNIKI
Nasza dewiza mówi: „bo jak coś robić, to robić to dobrze”, dlatego zanim rozpoczniemy prace nad pozycjonowaniem lokalnym, wykonujemy wnikliwy audyt.
W jego trakcie analizujemy rynek, dotychczasowe działania, konkurencję, grupę docelową, stronę internetową, nad widocznością której będziemy pracować. Działania te pozwalają dobrać właściwe słowa kluczowe, adekwatnie do potrzeb rynku i branży, które na dalszym etapie prac przyczyniają się do poprawy widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarek internetowych.
Aby strona mogła zaistnieć w wysokich pozycjach w wyszukiwarce internetowej musi zostać poddana optymalizacji. Niewłaściwie zoptymalizowana witryna ma utrudnioną drogę do osiągania sukcesu. W obrębie tych prac wykonuje się między innymi aktualizację kodu strony i poprawę contentu, w tym treści i zdjęć.
Odświeżenie tych elementów, z odwołaniem się do wytycznych Google usprawnia prace nad pozycjonowaniem strony i pozwala osiągnąć lepsze wyniki.
Pozycjonowanie lokalne opiera się również na pozyskiwaniu mocnych linków prowadzących do strony. Im ich jakość jest wyższa, tym wyższe efekty można osiągnąć. Tu ponownie z pomocą przychodzi treść, dlatego w pozycjonowaniu lokalnym i ogólnym liczy się wartościowy, unikalny, przydatny, wysoce merytoryczny content. Co ważne, zamieszczany nie tylko na pozycjonowanej stronie. Ciekawe wpisy blogowe czy artykuły sponsorowane prowadzące do strony wzmacniają jej rangę przyczyniając się automatycznie do poprawy jej widoczności.
Wartościowa treść, zgodnie z wytycznymi Google, jest kluczowa w pracach związanych z pozycjonowaniem. Treść buduje wyniki wyszukiwania, dlatego jest tak istotna. Co ważne, działa długofalowo, gdyż pozostaje i pracuje latami. Unikalny content, który jest przydatny użytkownikowi, usprawnia osiąganie wysokich pozycji.
POZYCJONOWANIE LOKALNE A LONG TAIL
Pozycjonowanie lokalne może też obejmować zagadnienie pozycjonowania fraz z długiego ogona (z angielskiego long tail), które często wykonuje się w obecności wartościowej treści - wpisów blogowych czy przyjaznych artykułów sponsorowanych. To już coś więcej niż pozycjonowanie lokalne, niemniej jednak bardzo istotne w poszerzaniu grupy klientów. Pozycjonowanie long tail, znane też jako pozycjonowanie z długiego ogona to kolejny krok dla klientów patrzących kilka kroków do przodu.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.