Blog

2018-02-02 11:22

Pozycjonowanie dla małych firm

Optymalizacja i pozycjonowanie dla małych firm

Obecność w sieci to obecnie jeden z najważniejszych warunków funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Stworzenie strony firmowej czy profilu na portalach społecznościowych często jednak nie wystarcza. Znaczenie ma bowiem również skuteczne dotarcie do odbiorców.

W tym zaś pomóc nam może pozycjonowanie SEO, czyli zbiór czynności, które sprawią, że nasza strona, forum, blog bądź wizytówka będą lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania, ergo – znajdą się one na wyższych pozycjach. Polecamy naszą ofertę - Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych.

Jak pokazują dane platformy gs.statcounter, w 2018 roku największy udział na polskim rynku miała wyszukiwarka Google (około 97%). Jest ona najczęściej wykorzystywanym narzędziem do przeszukiwania Internetu, dlatego podczas omawiania zasad pozycjonowania dla małych firm, powinniśmy skupić się właśnie na niej. Gwarantuje ona bowiem najlepsze efekty.

Raport wyszkiwarek w Polsce rok 2018

Na co powinny zwrócić uwagę małe firmy?

W pierwszej kolejności musimy zdać sobie sprawę, że nie wygramy wyścigu w tak zwanym pozycjonowaniu globalnym, zwłaszcza biorąc pod uwagę popularne frazy kluczowe jak chociażby „salon fryzjerski” czy „usługi informatyczne”. Wszystko to sprawia, że powinniśmy dążyć do zawężania pozycjonowania pod kątem słów bardziej specjalistycznych, niszowych lub określających naszą lokalizację. W przypadku niewielkich salonów lub innych firm wykonujących usługi stacjonarnie, kluczowe okaże się tak zwane pozycjonowanie lokalne, o którym wspomnimy w dalszej części tekstu.

Jeżeli chodzi natomiast o sklepy internetowe, dobrym pomysłem okaże się skupienie uwagi na konkretnych produktach lub wybranych modelach. Dobrym przykładem mogą być laptopy – nie warto pozycjonować frazy ogólnej, lepiej skupić się na przykład na przykładach urządzeń, np. „laptop Acer Aspire F15”.

Sukces może nam przynieść pozycjonowanie long tail, czyli skupiające się na dłuższych frazach, które w szerszej perspektywie mogą zapewnić znaczny wzrost ruchu na stronie.

Lokalne pozycjonowanie dla małych firm

Przede wszystkim content ( treść )

Prowadząc małą firmę, nie możemy pozwolić sobie na zaniechanie naszej strony internetowej, zwłaszcza że obecnie dostępne są narzędzia, które pozwalają dostosować ją pod każdym kątem bez konieczności inwestowania sporych sum.

Podstrony, poszczególne sekcje, szata graficzna, nagłówki, meta dane, adres witryny – wszystko to wymaga naszej uwagi i zrealizowania odpowiednio przemyślanych działań. Jeśli nasza strona została postawiona na przykład na CMS WordPress, powinniśmy postarać się o instalację specjalnych wtyczek nastawionych na SEO. Pozwolą one w odpowiedni sposób uporządkować witrynę pod tym kątem. Oczywiście nie zapominajmy o wszystkich publikowanych treściach. Koniecznie muszą one posiadać wybrane słowa kluczowe, nagłówki, śródtytuły, tagi, a także inne elementy, które mają wpływ na indeksację wykonywaną przez roboty Google.

Portale społecznościowe ( social media )

Prowadzenia fan page’a na Facebooku, konta na Twitterze, Google+ czy też LinkedIn przeważnie nic nie kosztuje, a może mieć spory wpływ na pozycję naszej strony w wyszukiwarce. Wspomnieć należy zwłaszcza o portalu Google+ - treści publikowane na jego łamach są bardzo dobrze indeksowane przez boty. Social media marketing ma też wpływ na prestiż naszej firmy, a także utrzymywanie stałego kontaktu z klientami – warto się więc nim zainteresować.

Nie możemy zapominać również o tym, że niektóre portale pozwalają na realizowanie zaawansowanych kampanii marketingowych. Doskonałym na to przykładem jest Facebook. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule pod tytułem „Reklama Facebook - od czego zacząć?”.

Jak zrobić pozycjonowanie dla małych firm

Pozycjonowanie lokalne stron WWW

Przechodzimy do tematu zasygnalizowanego na początku tekstu, a więc lokalnego pozycjonowania stron. Jak wskazuje sama nazwa, skupia się ono na dotarciu do klientów, którzy są w stanie do nas dotrzeć. Ma zastosowanie przede wszystkim dla firm usługowych, a także sklepów realizujących sprzedaż w punktach stacjonarnych.

Mówiąc krótko, naszym zadaniem będzie skupienie się na osobach przebywających na naszej ulicy, dzielnicy bądź w mieście. Dzięki temu zasygnalizujemy im naszą obecność, co oczywiście może skutkować tym, że zdecydują się skorzystać z naszych usług. Wszystko to umożliwia funkcja geolokalizacji Google, która pozwala na określenie, gdzie obecnie znajdują się osoby korzystające z wyszukiwarki.

Po wpisaniu frazy „salon fryzjerski”, mieszkańcom Krakowa zostaną wyświetlone salony znajdujące się w tym właśnie miejsce. Zazwyczaj zostają one również pogrupowane pod kątem odległości, w jakiej znajdują się one od nas. Naszym celem powinno być znalezienie się na tej liście. Żeby to osiągnąć, należy najpierw stworzyć swoją wizytówkę internetową poprzez narzędzie Google Moja Firma. Podamy w niej najważniejsze informacje, takie jak na przykład nazwa firmy i adres.

To oczywiście nie wszystko, ponieważ musimy także zadbać o odpowiednią optymalizację strony, na przykład pod kątem fraz kluczowych wskazujących na naszą lokalizację, link buildingu czy też przeprowadzania kampanii marketingowych na wspomnianych portalach społecznościowych.

Małe firmy wcale nie stoją na straconej pozycji. Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie pozwala na zdecydowany wzrost aktywności na ich stronach internetowych oraz wizyt klientów w placówkach stacjonarnych.

Raport dot. popularności wyszukiwarek w Polsce:
http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland/#monthly...

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

12 + 0 =