Ocena strony internetowej

Czy wiesz, że za lidera w danej branży uznawana jest ta firma, której strona internetowa jest nowoczesna i atrakcyjna? Jak wypada Twoja strona na tle konkurencji? Oceń ją zanim zrobią to Twoi Klienci i zyskaj miano najlepszej marki w swojej dziedzinie.
Oczekiwania i potrzeby użytkowników dotyczące wyglądu i funkcjonalności stron internetowych zmieniają się w szybkim tempie. Ma to związek przede wszystkim z różnorodnością urządzeń mobilnych. Jak poprawić wizerunek swojej firmy?Okazuje się, że za lidera w danej branży uznawana jest ta firma, której strona internetowa jest nowoczesna i atrakcyjna. Dowodzi to bowiem, że firma jest aktywna, dba o świeżość i dobry wizerunek. Jak wypada Twoja firma?
Trafiający na stronę użytkownik w pierwszej kolejność skanuje ją. A wejść na stronę może z różnych urządzeń z dostępem do internetu: telefonu, tableta, laptopa, komputera stacjonarnego... Wraz z ich pojawieniem się na rynku zmieniły się trendy dotyczące prezentowania usług, produktu, informacji. Kolumny wraz z miniaturowymi zdjęciami zostały wyparte przez witające użytkowników duże slidery rozpostarte na całej szerokości ekranu zawierające nagłówki, tekst, liczby. Zwiększeniu czytelności tekstu umieszczonego na kolorowym tle sprzyja półprzezroczysta warstwa lub odpowiednie filtry czy retusz zdjęć z barwą, np. nawiązującą do wizerunku firmy.
Jeśli zależy nam na szybkim ładowaniu strony warto zastanowić się czy nie zrezygnować ze zdjęć na rzecz dużego, przyciągającego uwagę użytkownika chwytliwego nagłówka.
Takie rozwiązania witają potencjalnych klientów, oczywiście w zależności od rodzaju strony.
Nowoczesna = Mobilna
Nowoczesna strona internetowa musi być mobilna. Co kryje się pod tym przymiotnikiem?
Mobilna oznacza to, że dopasowuje się do różnych urządzeń, na których może być ona wyświetlana. To już niejako wymóg, który jest następstwem pojawienia się przenośnych urządzeń z dostępem do internetu.

Z przeprowadzonych badań wynika, że w ciągu dnia zwykliśmy przeglądać strony na telefonach, smartfonach, tabletach, laptopach, zmniejszając ilość wejść z laptopów i komputerów stacjonarnych. Każda nowoczesna strona internetowa powinna więc być responsywną, gdyż taka, poza dobry wyglądem jest promowana przez Google.
Prawidłowo wykonana strona rozpoznaje rozmiar ekranu, na którym jest wyświetlana i dopasowuje do niego układ, rozmieszczenie, wielkość elementów, wymiary.
Więcej o stronach responsywnych w artykule: Co oznacza „strona responsywna”?
Flat design
Flat design to styl projektowania graficznego, który cechuje uproszenie i ograniczenie grafiki na stronie, co sprzyja jej czytelności i ładowaniu się. Oznacza projektowanie płaskie, pozbawione gradientów i cieniowania, ograniczenie kolorów, stosowanie prostych kształtów i typografii.
Flat design kładzie nacisk na minimalizm, przejrzystość, treść oraz zwracającą na siebie kolorystykę. To kolejna odpowiedź na obecność i popularność urządzeń mobilnych z dużo mniejszymi ekranami, na których wyświetlana jest strona internetowa.

Landing page
To jedna z możliwości zaprezentowania usługi czy produktu. Strona docelowa powstaje na potrzeby konkretnego celu, który wzmacniany jest przyciskiem wezwania do działania.
Więcej o tego rodzaju stronie w artykule: Landing page
Przeczytaj również o wezwaniu do działania w artykule: Call to action (CTA) – co to jest?
Animacje interaktywne
Jedna z propozycji do zastosowania w nowoczesnych stronach internetowych – interaktywna animacja – skuteczna, bo przyciągająca uwagę, dlatego warto stosować w niej ważne informacje.
Przewijanie równoległe, które jest zaliczane do animacji interaktywnych, jak wskazują badania, zwiększa zaangażowanie użytkowników nawet o 70%. Dzięki niemu nie ma potrzeby klikania, a w trakcie przewijania uaktywniają się kolejno pojawiające się animacje. Użytkownik sam decyduje o szybkości wyświetlania się kolejnych elementów strony: grafiki, zdjęć, tekstów.

Typografia na stronie internetowej
Większość osób jest wzrokowcami, dlatego trafiający na stronę internetową użytkownik w pierwszej kolejności dokonuje jej skanowania. Mamy zaledwie kilkanaście sekund, aby zachęcić użytkownika do pozostania na niej. Czym przyciągniemy uwagę?
Jednym z elementów jest czcionka, której rodzaj i wielkość ma duże znaczenie w odbiorze strony. Dzięki dobrze dobranej czcionce nabrać może ona indywidualnego charakteru, wyróżniając się na tle konkurencji.
Najczęściej na stronie stosuje się dwa rodzaje pasujących do siebie fontów. Jeden rodzaj do nagłówków i haseł, drugi do pozostałych tekstów.
Ich dostępność jest duża, wiele jest darmowych. Poświęcając czas na znalezienie tych właściwych podkreślimy indywidualny charakter firmy na stronie internetowej. Polecamy przeprowadzenie audytu strony www.
Pierwszym krokiem do poprawy wizerunku firmy jest odświeżenie strony internetowej. Zapraszamy do współpracy zainteresowanych wykonaniem strony oraz kampanii marketingowych, które sprawią, że Twoja firma zyska miano lidera.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.