Blog

2016-06-29 09:29

Na co kobieta zwraca uwagę przy zakupach online

Gapper agencja - marketing, kobiety, zakupy

Kobiety kupują w sieci znacznie częściej niż mężczyźni, wydają też większe kwoty. Co warto więc wiedzieć o stylu kupowania kobiet? Czego unikać, co warto wykorzystać, by obie strony – zarówno Klientka, jak i właściciel sklepu, byli zadowoleni z przeprowadzonej transakcji?

Kobiety lubią kupować. To stwierdzenie, wobec którego chyba nikt nie ma wątpliwości. Co kupują kobiety w sieci? Najczęściej kosmetyki, odzież, buty i torebki, ale również leki, akcesoria do domów, sprzęt ADG, podręczniki i zabawki dla dzieci, pokarm i produkty dla zwierząt...

Z raportu „eCommerce w Polsce 2015” przygotowanego przez firmę Gemius wynika, iż 53% Polek robi zakupy w sieci. Najczęściej kupują:

  • odzież, dodatki i akcesoria ( 79%) wydając średnio 86 zł miesięcznie,

  • książki, płyty i filmy (69%) - 43 zł miesięcznie,

  • obuwie, perfumy i kosmetyki (56%) - 45 zł miesięcznie.

Średnie półroczne wydatki na smartfony i tablety: 78 zł, sprzęt RTV i AGD – 72 zł.

Co czwarta uczestniczka tego badania zadeklarowała jednak, że w ciągu roku zwiększy wydatki na zakupy w sieci.

Co zatem warto wiedzieć, by zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

Kobieta ma wpisane w swoją naturę troszczenie się o innych, szczególnie o swoich bliskich: dzieci, męża, rodziców, rodzeństwo, znajomych... To jej natura. Jak zatem wykorzystać ten fakt w sprzedaży internetowej?

Kobieta na zakupach w internecie - zachowanie i statystyki

Jednym ze sposobów jest odpowiednie zaprezentowanie swojej oferty. Kierując ją do kobiet należy więc tak przedstawić produkt, aby Klientka otrzymała informację, że kupując go będzie mogła jeszcze lepiej się o kogoś zatroszczyć. W tym celu warto podkreślić:

  • zalety produktu,

  • pozytywne skutki jego stosowania,

  • dołączając praktyczne porady na jego temat.

Oto fragment jednego z opisów, jaki wykonaliśmy na potrzeby sklepu internetowego z torebkami:

Twoim ulubionym napojem jest nektar, natomiast pokarmem – ambrozja. Chętnie serwujesz je swoim przyjaciołom, niczym Hebe. Propagujesz młodość i wdzięk, których nie brakuje ani Tobie, ani Twoim towarzyszom, którzy podobnie jak Ty, znają tajemniczą moc boskiego napoju i pokarmu.

Bez względu na to, gdzie się wybierzesz, zabierasz ze sobą jasność i pozytywne nastawienie, bo wiesz, że właśnie w tym tkwi tajemnica bycia wiecznie młodą.

Hebe – skórzana torebka dla młodych i pięknych duchem.

Kobieta wybiera zakup przez internet ze względu na możliwość zaoszczędzenia, nie jak mężczyzna – ze względu na wygodę. Uwielbia więc wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, okazje cenowe, rabaty. Ceni sobie również darmową wysyłkę i często decyduje się na nią nawet kosztem zwiększenia swojego zamówienia o produkty, których nie planowała kupować. Darmowa wysyłka od 200 zł sprawia, że znajdzie w sklepie produkt, dzięki któremu będzie mogła z niej skorzystać lub też zapyta znajomą, która znajdzie coś dla siebie.

Kupująca w sieci kobieta przywiązuje dużą uwagę do bezpieczeństwa płatności oraz gwarancji, dłużej niż mężczyzna analizuje też ofertę, czyta, porównuje, zastanawia się, kontaktuje się, częściej telefonicznie niż mailowo, z Obsługą Klienta. Do zakupu przekonuje ją często detal, na który kobieta zwraca szczególną wagę, szczególnie ten dotyczący emocji i relacji międzyludzkich, wywołujących w niej pozytywne uczucia.

Bezpieczeństwo tranzakcji - kobieta na zakupach w internecie

Kobieta ceni sobie sprawne przejście przez poszczególne etapy zamówienia, dlatego jej dobrego nastroju spowodowanego wykonywaniem jednej z ulubionych czynności (kupowania) nie powinno nic zakłócić. Zadbać więc należy o czytelność koszyka oraz intuicyjne przejście przez dalsze etapy realizacji zamówienia. Wysoka jakość obsługi zaowocuje zadowoleniem Klientki, która chętnie wystawi pozytywną opinię (Klientki lubią je pisać), poleci znajomym, powróci, by ponownie coś kupić.

Przeczytaj też: Dlaczego klienci porzucają e-koszyk?

Kobiety trafiają do sklepów internetowych najczęściej z wyszukiwarki. Szukając produktu wpisują to, co w danej chwili chcą kupić łącząc z hasłem „sklep internetowy” (sandałki sklep internetowy, skórzane sandałki sklep internetowy, skórzane sandałki 2016 sklep internetowy). Warto mieć na uwadze tę kwestię pod kątem pozycjonowania sklepu.

Lubią czytać i pisać, dlatego są szczególnie aktywne na forach. Tam polecają sobie strony lub wręcz odwrotnie – odradzają, bo chyba nie ma nic gorszego niż niezadowolona Klientka.

Istotną kwestią dla właściciela sklepu powinna być informacja na temat tego, z jakiego sprzętu korzysta jego Klientka. Statystyczna Klientka to ucząca się lub dobrze wykształcona a także aktywna zawodowo mieszkanka dużego miasta posiadająca kilka sprzętów z dostępem do internetu.

W godzinach przedpołudniowych korzysta głównie ze smartfona, wieczorem użytkuje laptop lub komputer stacjonarny. Posiadaczki tabletów korzystają z nich przez cały dzień. Warto dlatego zadbać o to, by sklep internetowy był przygotowany na obsługę przez różne sprzęty z dostępem do internetu.

Z badań Gemius wynika, że 62% badanych internautek lubi robić zakupy, chętnie korzysta z serwisów aukcyjnych, choć wyżej ceni sklepy internetowe, podobnie zresztą jak programy lojalnościowe. Chętnie też wraca do sprawdzonych sprzedawców polecając ich innym. Kobieta to dobra Klienta, warto zapewnić jej maksimum komfortu, dzięki czemu zysk ze sprzedaży wzrośnie a sklep uzyska, dzięki jej poleceniu, wiele nowych Klientek.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

3 + 16 =