Blog

2017-02-21 15:31

Marketingowe trendy 2017

Marketingowe trendy 2017

Branding i rebranding, content marketing, mobilność, personalizacja, repozycjonowanie – top 5 na marketingowej liście przebojów na rok 2017. Dowiedz się, lub przypomnij, co znaczą te określenia i zastanów się, jak możesz poprawić swój biznes korzystając z topowych działań marketingowych. Niech każdy kolejny miesiąc przynosi rozwój Twojej firmy. Idzie wiosna! Zrób porządki.

Rok 2017 to rok mobile i rozwoju sztucznej inteligencji. Wobec takich informacji nie należy pozostawać biernym, bo przecież wiadomo, że kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Co zrobić, by wykonać krok naprzód? Przyjrzeć się uważnie kondycji swojej firmy. Zrobić reserch rynku, zastanowić się, czego potrzebują nasi klienci, opracować skuteczne działania marketingowe i działać, by zapewnić sobie mocną pozycję na rynku. Do dzieła.

Nowe technologie, nowe wyzwania

W ciągu ostatnich kilku lat świat technologiczny przyspieszył. Otrzymaliśmy nielimitowany dostęp do urządzeń mobilnych, technologii, internetu, aplikacji. To spowodowało, iż wygląd firm w sieci musiał ulec zmianie i dopasować się do nowych urządzeń. Wiele firm odrobiło już lekcje i zadbało o responsywność i mobilność. Wprowadziło zmiany w swoim wizerunku, dostosowało swoją ofertę do nowych trendów, uwzględniło potrzeby użytkownika, zadbało o dobry interface. Dzięki temu, prawdopodobnie, jest kilka kroków do przodu będąc teraz na etapie wdrażania działań marketingowych.
Jeśli nie jesteś w tym miejscu wiedz, że nie wszystko stracone. Ważne jest to, by zacząć świadomie wdrażać w życie firmy kolejne kroki w drodze do dostosowania swojego biznesu do wciąż zmieniających się trendów.

Dlaczego Ty?

Osobiście nie lubię określenia „wyróżnij się albo zgiń”, niemniej jednak prowadząc biznes trzeba mieć świadomość unikalności swojej marki. I tę unikalność należy prezentować swoim klientom, by wiedzieli dlaczego wybierają właśnie Twój produkt.
Właśnie – klientom. Firma bez nich nie istnieje, dlatego to właśnie im należy poświęcić nieco więcej czasu. Kim jest mój klient, czyli określenie grupy docelowej.
Rok 2017 to czas skupienia się na potrzebach klientów, którzy w obecnych czasach są bardzo mobilni, mniej cierpliwi oraz bardziej wymagający. Jak sprostać ich wymaganiom?
Każdy klient zgłasza się do nas w określonym celu. Bez względu na to, czy proponujemy mu leasing na samochód, meble na wymiar czy materac powinniśmy zadbać o to, by jego oczekiwania zostały spełnione. Bo klient zwracając się do nas chce, by jego problem został rozwiązany. Jemu nie zależy na tym, by dostać leasing, on chce mieć samochód. Nie chce też mebli na wymiar, lecz potrzebuje kuchni, która będzie funkcjonalna, nie chce kupić materaca, lecz chce się dobrze wyspać. Znając potrzeby swojej grupy docelowej jesteś w stanie zaoferować jej swoją pomoc. W tym pomocne są kolejne elementy dobrze zaprojektowanej kampanii marketingowej.

Branding i rebranding

Co decyduje o wyborze produktu lub usługi? Wiarygodność, dobra jakość, opinia innych, doświadczenie w korzystaniu z oferty. To najczęściej wymieniane odpowiedzi na zadane nieco wyżej pytanie. Większość z tych odpowiedzi kryje w sobie działania marketingowe, na które przeciętny odbiorca nie zwraca w ogóle uwagi. Ty jako właściciel marki powinieneś o nie zadbać. Bo klient decyduje się na zakup markowej koszuli nie zwracając uwagi na inną, która choć znacznie tańsza i uszyta z tego samego materiału, nie zainteresowała go tylko dlatego, że nie jest markowa. Bo produkt musi przyciągać uwagę. Kiedy to robi – firma zyskuje. Zwiększa się zainteresowanie ofertą, rośnie sprzedaż i liczba zadowolonych klientów. Wydawałoby się wymarzony czas. Owszem, ale tylko wtedy, gdy nie zapomnimy o tym, by dbać o swój biznes i go rozwijać. Wycieczka na Majorkę może być nagrodą, niemniej jednak nie w momencie, gdy przedkładamy ją na inwestowanie w swój brand. Bo mając za sobą grono zadowolonych i chętnie korzystających z naszej oferty klientów otrzymujemy wiatr. Jeśli rozwiniemy żagle – możemy płynąć na głębokie wody.

Content marketing

Z roku na rok czas naszej koncentracji skraca się. Jeszcze kilka lat temu wynosił on około 15 sekund, dziś jest prawie o połowę krótszy. Niechętnie czytamy dłuższe teksty, choć oczywiście chcemy dużo wiedzieć. Dlatego przygotowując teksty do publikacji należy poświęcić im całkiem sporo czasu. Napisać można o wszystkim, bo to żaden kłopot. Napisać tak, by grupa docelowa, do której tekst jest kierowany zechciała go przeczytać jest już znacznie trudniej. A pod uwagę należy wziąć jeszcze to, iż tekst ma spełniać swoje zadania – często poprawiać wartość witryny, zachęcić do skorzystania z oferty, rozwiązać problem czytelnika i być dla niego pomocnym.

Content marketing to ważny element w budowaniu strategii marketingowych i jednocześnie inwestycja z krótkim terminem zwrotu.

Rok 2017, podobnie jak rok poprzedni, jest czasem na tworzenie i publikowanie dobrej treści. A dobra treść jest unikalna, pomocna użytkownikowi, przejrzysta, atrakcyjnie zaprezentowana, łatwa w odbiorze. I warto mieć na uwadze to, czego potrzebuje odbiorca treści – jeśli treść to tylko ta potrzebna, czyli odpowiadająca moim potrzebom. Jeśli pomaga i jest przydatna odbiorca chętnie podzieli się nią dalej – treść i zawarty w niej przekaz wędruje do kolejnej osoby, której jest w stanie pomóc...

Personalizacja

Na czym polega personalizacja? Personalizacja polega na dostosowaniu dowolnego elementu marki do indywidualnych potrzeb użytkownika. Obecnie jest ona niezwykle istotnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę w trakcie opracowywania, wdrażania oraz analizowania strategii marketingowej w 2017 roku. Kluczowym jest tu fakt, że kiedy marka spełnia oczekiwania odbiorcy, zyskuje większą przewagę konkurencyjną. Ze względu na to warto więc pamiętać, kto jest naszym klientem docelowym oraz zadbać o prawidłowy przekaz komunikatów – im bardziej dostosujemy przekaz do naszego odbiorcy, tym większa ilość odbiorców się nim zainteresuje.
Określ więc, na jakim kliencie zależy ci najbardziej, poznaj jego potrzeby i problemy a następnie zaproponuj mu swoją pomoc – ofertę, która będzie dla niego przydatna i pomocna. W tym miejscu personalizacja przeplata się z content marketingem, bowiem w zależności od grupy docelowej dobierana jest forma, styl oraz zawartość merytoryczna kierowanych do odbiorców treści, tak, by była dla nich przyjemna, zrozumiała i pomocna.

Mobilność

Coraz chętniej wykorzystujemy swoje telefony do przeglądania internetu. Staliśmy się posiadaczami nowoczesnych telefonów, które służą nam już nie tylko do dzwonienia i robienia zdjęć, ale, dzięki szerszemu dostępowi do internetu, właśnie korzystaniu z niego. I to kolejna sprawa, jaką należy wziąć pod uwagę prowadząc biznes.
Wielu wciąż jeszcze nie zdaje sobie sprawy, ale nie dostosowanie swojej firmowej strony internetowej czy platformy e-commerce przyczynia się do spadku zainteresowania ofertą. Tracimy ruch i potencjalnych klientów. Czas to zmienić, ponieważ, jak wskazują badania coraz częściej do przeglądania internetu wykorzystujemy kilka już urządzeń – laptop, tablet, telefon.
Rok 2017 to rok mobile – czas zadbania o mobilność swoich witryn, by użytkownicy wchodzący na nasze strony byli zadowoleni z tego, co na nich znajdą.
Minimalizm, wartościowy content, intuicyjność, funkcjonalność, przejrzystość, czytelność, spójność – to elementy, które są ważne dla każdego użytkownika. Spełniając je możemy zyskać jego sympatię, bez której... skorzystają z niej ci, którzy zadbali o mobilność swoich witryn intrenetowych.
Zainteresowany aplikacjami mobilnymi? Zapraszamy do lektury.

Repozycjonowanie

A co, kiedy to, co do tej pory było atrakcyjne i miało wzięcie przestało takim być? Kiedy oferujesz produkt, który nawet dla Ciebie przestał być atrakcyjny? Kiedy widzisz potencjał w czymś zupełnie innym, czego do tej pory Twoja firma nie robiła? Jeżeli czujesz się na siłach, proponujemy wprowadzenie zmian w strategię marki. Zabieg ten ma dużo wspólnego z rebrandingiem, jednak w przypadku repozycjonowania mamy do czynienia z wprowadzeniem znaczących zmian w obrębie firmy – na przykład zmiana profilu działalności firmy, usługi czy oferowanych produktów.

Do odważnych świat należy! Jeśli więc czujesz potrzebę wprowadzenia zmian, zastąpienia jednej usługi zupełnie inną – rób to. Bo kiedy robisz to, co czujesz, zyskujesz.

Gotowy na sukces?

Pomożemy Ci go osiągnąć!

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

1 + 0 =