Blog

2018-02-07 11:08

Marketing dla aplikacji internetowych

Marketing dla aplikacji internetowych

Aplikacje internetowe są tworzone niemal hurtowo. Firmy przygotowują osobne programy dla każdej branży, oferując uniwersalne bądź dedykowane rozwiązania, skoncentrowane na konkretną grupę odbiorców. Jednak to, czy aplikacja stanie się popularna, jest zależne przede wszystkim od działań marketingowych.

Ogromna liczba programów dostępnych na rynku wcale nie pomaga projektantom. Tak szeroki wybór sprawia, że często bardzo trudno jest im przebić się do świadomości masowego odbiorcy. Ten zaś staje się coraz bardziej wybredny. Oczywiście prawdą jest, że katalog programów zainstalowanych na komputerze bądź urządzeniach mobilnych jest ogromny - pokazują to zresztą statystyki pobrań w sklepach oraz różnego rodzaju raporty. W przypadku aplikacji mobilnych, przeciętny użytkownik posiada na swoim smartfonie około 80 z nich, z czego jednak wykorzystuje zaledwie połowę. Udowadnia to raport instytucji App Annie.

Co więc robią projektanci, aby dotrzeć do swoich klientów, a także nakłonić ich do często używania ich programów?

Użytkownik musi dowiedzieć się o istnieniu aplikacji

Największym problemem wydaje się być odpowiednie zaalarmowanie klientom dostępności naszego rozwiązania. Niezwykle szerokie spektrum wyboru, z jakim ma do czynienia przeciętny użytkownik sprawia, że bardzo trudno zyskać popularność,

Jak dobrze zrobić marketing dla aplikacji internetowej (webowej)

Pod tym względem, rynek aplikacji internetowych bardzo przypomina sytuację na rynku mobilnym. W tamach działań promocyjnych warto więc wyjść poza platformę, w której można zakupić aplikacje. Naturalnym kierunkiem wydają się być wyszukiwarki internetowe – możemy w nich zareklamować zarówno konkretny produkt, jak i całą nasza działalność. Pomocne w tym okaże się oczywiście pozycjonowanie SEO. Warto skupić się przede wszystkim na tak zwanych linkach sponsorowanych oraz reklamach graficznych.

Takie podejście zdaje egzamin zarówno w przypadku aplikacji webowych, jak i mobilnych (w ich przypadku warto zainteresować się platformą AdMob). Do tego wszystkiego warto dodać różnego rodzaju reklamy w portalach społecznościowych.

Tworzenie aplikacji internetowych

Oczywiście nie da się ukryć, że najlepszą metodą marketingową jest stworzenie wysokiej jakości programu, którego popularność będzie rosła samoczynnie. Jest to największe wyzwanie, przed którym stają projektanci tego typu rozwiązań.

Konieczne jest zrozumienie zasad związanych z User Experience, czyli zbiorem wszelkiego rodzaju przeżyć, jakich użytkownik doświadcza podczas korzystania z dostępnych rozwiązań. Wpływ na odbiór aplikacji internetowej ma także przemyślana polityka aktualizacji – nasz program musi być bowiem na bieżąco aktualizowany i zmieniany, w przeciwnym wypadku użytkownicy stracą zainteresowanie.

Kampanie PPC i google ADS dla aplikacji internetowych

Nie zapominajmy o społeczności

W wielu kwestiach pomóc nam mogą zresztą nasi odbiorcy. Właściwe ich zaangażowanie to prawdziwy klucz do sukcesu. Wiele razy można usłyszeć narzekania, że twórca jakiegoś programu zamyka się na społeczność, tracąc w ten sposób jej poparcie. Jest to błąd, na który nie możemy sobie pozwolić.

Zwrócić uwagę należy oczywiście na wszelkiego rodzaju błędy zgłaszane przez użytkowników. Ich szybkie i regularne poprawianie powinno być dla nas priorytetem. Nie można zapominać także o wszelkiego rodzaju sugestiach, które są przez odbiorców zgłaszane. Zazwyczaj dotyczą one ewentualnego rozwijania aplikacji, tak aby stała się ona bardziej przystępna i użyteczna. Oczywiście nie wszystkie propozycje są możliwe do zrealizowania, jednak warto na tego typu pomysły reagować.

Największym problemem aplikacji internetowych jest szybkie porzucanie ich przez użytkowników. Dotyczy to zwłaszcza programów ułatwiających realizację zakupów w sieci. Po dokonaniu transakcji, są one odstawiane, gdyż nie przydadzą się do niczego więcej. Konieczne jest więc podjęcie działań, które sprawią, że nasi odbiorcy zostaną w odpowiedni sposób zachęceniu do ciągłego korzystania z naszych rozwiązań.

Dlaczego warto robić marketing dla aplikacji internetowych?

Mogą być to wspomniane już aktualizacje programów lub specjalne akcje promocyjne, które pozwalają zdobyć atrakcyjne nagrody bądź rabaty. Bardzo często w sposób zachęcający działają dodatkowe, ekskluzywne treści bądź umożliwienie wykorzystania aplikacji w grupie – mowa tu nie tylko o gronie najbliższych znajomych, ale również większej społeczności. Wiele firm zabiega o to, aby utrzymywać się w świadomości użytkowników przez długi czas. W związku z tym, stale przypominają im o swoim istnieniu. Oczywiście należy robić to w sposób przemyślany, nachalność może bowiem przynieść więcej szkód niż pożytku.

Marketing dla aplikacji internetowych musi wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia promocyjne. W ten sposób będziemy w stanie najpierw dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, a następnie utrzymać ich przy sobie na długi czas. Zadania te wymagają podjęcia zadań o charakterze kompleksowym. Jeśli potrzebujesz kompleksowej usługi zaprojektowania aplikacji internetowej (webowej) lub marketingu dla swojej apki skontaktuj się z nami.

Raport App Annie:
https://www.appannie.com/en/insights/market-data/app-annie-2017-retrospe...

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

7 + 13 =