Blog

2017-06-19 18:11

Marka osobista - case study dla trenera personalnego

Marka osobista - case study dla trenera personalnego

Kreowanie marki osobistej cieszy się w ostatnich latach dużą popularnością. Coraz częściej powstają brandy nazywane od imienia i nazwiska ich twórców. Co wpływa na ich sukces? W brandzie personalnym nie wystarczy mówić o tym, że jest się ekspertem. W marce osobistej się to udowadnia, czynami, nie słowem.. Show me, don`t tell me – mówi jedna z zasad dobrej marki osobistej.

Co liczy się w personal brandingu?

Czym jest marka osobista? To strategia marketingowa mająca na celu budowanie wizerunku osoby jako marki. O tym, czym jest marka osobista, po co i jak budować brand personalny, jakie są korzyści płynące z posiadania marki personalnej oraz dla kogo jest personal branding przeczytasz w artykule: Personal branding – marka osobista znana z imienia i nazwiska.

Chcąc skorzystać z usług dietetyka z pewnością wybierzesz tego, który swoją sylwetką utwierdzi Cię w przekonaniu, że potrafi nie tylko dobrać sobie dietę, ale również się jej trzymać. Otyły dietetyk nie jest przekonujący. W przypadku marki osobistej nie można skupić się wyłącznie na samym przekazie komunikatów. To, co robimy, jak wyglądamy, jeśli ma znaczenie dla prowadzonego profilu działalności, stanowi wizytówkę nas samych i w przypadku brandu personalnego jest najważniejszym przekazem reklamowym. Jeśli więc myślisz o marce personalnej, przeanalizuj swoje mocne i słabe strony, wyeliminuj to, co wpłynęłoby niekorzystnie na jej odbiór w oczach grupy docelowej. Pracuj, zbieraj doświadczenie i startuj, jeśli masz pewność, że to, co masz do zaoferowania swoim potencjalnym klientom spełni ich oczekiwania.

Marka osobista trenera personalnego

Kim jest trener personalny? To osoba pomagająca nam wyrzeźbić własną sylwetkę. Układa indywidualny zestaw ćwiczeń, czuwa nad ich prawidłowym wykonywaniem, motywuje i monitoruje osiągnięcia swojego klienta. Brzmi znajomo? Wiele kobiet uważa za swojego trenera personalnego Ewę Chodakowską, która motywuje do osiągnięcia wymarzonej sylwetkę. Bo każdy może ją mieć. Ne każdy jednak ma w sobie tyle silnej woli, by to osiągnąć. Niektórzy wolą mówić, że się nie da, z pączkiem w ręce lub keczupem na koszulce...
Dzięki internetowi trener personalny może świadczyć swoje usługi nie tylko stacjonarnie, ale również online. Oglądnięcie nagranego filmiku wrzuconego do sieci czy zdalne połączenie z trenerem personalnym sprawia, że wymówki typu: nie mam jak dojechać, brakuje mi czasu odchodzą w zapomnienie, podobnie jak wałki tłuszczu i złe samopoczucie. Nie warto? Warto!
Jeśli jesteś doświadczonym trener personalnym, możesz budować swoją markę osobistą. Udostępniając w sieci swoją ofertę, pokazując siebie w roli głównej stajesz się najlepszą reklamą swoich usług. Czego potrzebuje grupa docelowa? Jak możesz jej pomóc? Wielu klientów czeka na Twoją pomoc, bo wie, że trener personalny:

  • rozpisuje plany treningowe,

  • uczestniczy w zajęciach, liczy powtórzenia, sprawdza poprawność ćwiczeń,

  • motywuje do treningu i zdrowego tryby życia,

  • dba o rozwój fizyczny, psychiczny i osobisty swojego klienta,

  • pomaga w osiągnięciu postawionego celu,

  • stawia kolejne wyzwania.

Jeśli czujesz, że możesz pomóc – działaj.

Jak budować wizerunek marki personalnej w sieci?

Jak każda marka potrzebujesz nazwy. Na tę, w przypadku marek osobistych, składa się najczęściej imię i nazwisko (Irena Eris, Michał Anioł, Curt Cobain, Steve Jobs), choć bywa i tak, że markę osobistą buduje pseudonim, co charakteryzuje głównie świat show biznesu, artystów, pisarzy.

Czy pseudonim jest gorszy lub słabszy od własnego imienia i nazwiska? Skądże. „Prawdziwe” imię i nazwisko Violetty Villas brzmi Czesława Cieślak. Jaka jest historia powstania tej nazwy marki osobistej? Imię Violetta zostało nadane podczas chrztu w Belgii, w której artystka się urodziła. Zmianę nazwiska zasugerował z kolei Władysław Szpilman, który wyczuł, w tym wypadku też i wysłuchał, że zrobi światową karierę. Czesława Cieślak za granicą? Choć w imię to wpisana jest "sława" z marketingowego punktu widzenia należało je zmienić, oczywiście na lepsze, oryginalne, globalne. Tak więc nastąpił, można by rzec, rebranding w postaci zmiany nazwy, na którą złożyło się imię nadane w czasie chrztu oraz nazwisko, które powstało od dwóch liter imienia i słowa las, przedłużonego o drugą literę „l”. Dlaczego tak? Honorowa obywatelka Lewina Kłodzkiego i New Britain, wyjaśniała, że mieszkała blisko lasu. Prawda, że podwojenie "l" nadało nazwisku większej płynności i lekkości?

Brand personalny trenera personalnego znany grupie docelowej z imienia i nazwiska jest mocnym fundamentem, wzmacnia jego wizerunek. Spójrzmy chociażby na Ewę Chodakowską, której energia zaraża nawet na odległość, o czym świadczy pokaźna liczba fanów jej fanpage`a na Facebooku.
Trener personalny to osoba z doświadczeniem. Jest nim Sven Friedrich personal trainer, jeden z najpopularniejszych niemieckich modeli sportowych, który uzyskał stopień naukowy w dziedzinie sportu a w 2013 roku znalazł się na okładce magazynu Men`s Health.

 

źródło: menshealth.de

 

Na potrzeby projektu dla Svena Friedricha wykonaliśmy między innymi:

  • projekt graficzny logo

  • projekt graficzny elementów identyfikacji wizualnej – wizytówka, papier firmowy, koperta,

  • projekt graficzny elementów reklamowych – banery i roll-upy,

  • prace nad filmikiem reklamowym,

  • dwujęzyczna, responsywna strona internetowa,

  • treść na stronę internetową w języku niemieckim i angielskim,

  • działania marketingowe na rynku niemieckim (kampania social media, marketing internetowy, optymalizacja strony, kampania SEO).

Kreacja logotypu trenera personalnego w personal brandingu

Marka osobista znana jest często z imienia i nazwiska jej właściciela. Wykonany przez nas znak firmowy trenera personalnego Svena Friedricha poza swoją nazwą: Sven Friedrich oraz claimu: Personal trainer ukrywa coś jeszcze. Temu służy powstały w logotypie sygnet. Znak graficzny sygnetu kryje w sobie nie tylko fragment inicjałów trenera personalnego, ale również sylwetkę ćwiczącej osoby. Specjalnie dobrany krój pisma oddaje sportowy charakter, z którym marka osobista trenera personalnego ma się kojarzyć.

Nie bez znaczenia pozostaje również zastosowana kolorystyka, która posłużyła również do stworzenia elementów reklamowych oraz graficznych na stronie internetowej.
Logotyp dla trenera personalnego łączy trzy kolory: żółty, szary oraz czarny.
Najjaśniejszy kolor logotypu zastosowany w sygnecie symbolizuje energię, która wywołuje optymizm i radość życia. Zestawiona z szarością czuwa nad utrzymaniem równowagi i chęci do pracy nad sobą i swoją sylwetkę. Tego nie może zabraknąć na każdym treningu. Najmocniejszy kolor logotypu, czarny, zwraca uwagę na nazwisko trenera osobistego wzmacniając znak firmowy i czyniąc go rozpoznawalnym i zapadającym w pamięci.

Elementy identyfikacji wizualnej dla brandu personalnego

Trener personalny pracuje ciałem. Często jednak potrzebuje karki i czegoś do pisania, by przekazać ważną informację swoim klientom. Na te potrzeby w projekcie dla Svena Friedricha stworzyliśmy zestaw podstawowych elementów identyfikacji wizualnej w postaci papieru firmowego, teczki, koperty, wizytówki oraz ołówka i gumki do mazania. Całość spójna, utrzymana w kolorystyce logotypu marki osobistej, którego elementy zostały ponownie ukryte w materiale.
Trener personalny pracuje często w terenie. By wykorzystać ten czas również na reklamę swojego biznesu warto zadbać o pakiet gadżetów reklamowych. Dla Svena Friedricha zaprojektowaliśmy roll upy z jego wizerunkiem oraz zestaw gadżetów reklamowych: ołówki, smycze, torby, piłki i skakanki.

Show me, don`t tell me

Skorzystałabyś z usług niezadbanej kosmetyczki, otyłego dietetyka czy szczerbatego stomatologa? Jeśli tak, to chyba tylko z braku bycia asertywnym. Inne wytłumaczenie takiej sytuacji nie przychodzi mi do głowy. Na markę osobistą składa się człowiek, który powinien być najlepszą wizytówką swojego biznesu. Aby przybliżyć grupie docelowej sylwetkę trenera personalnego, jednocześnie zachęcając do skorzystania z jego usług opracowaliśmy filmik ukazujący Svena Friedricha w ruchu. Umieściliśmy go na stronie głównej jego witryny internetowej, gdzie można dowiedzieć się nieco więcej o nim samym. Czy nie czujesz większej motywacji do pracy nad swoją sylwetką patrząc na tak wyrzeźbione ciała?

Większość potencjalnych klientów Svena Friedricha korzysta z przenośnych urządzeń mobilnych. Ponieważ grupa docelowa trenera personalnego jest w ciągłym ruchu projektując stronę internetową zadbaliśmy o to, by była ona przejrzysta, czytelna, świeża i przede wszystkim responsywna.

Żółte elementy graficzne zastosowane na responsywnej stronie internetowej akcentują energię, dynamizm i optymizm, których nie może zabraknąć każdemu klientowi trenera personalnego. Szarość przypomina z kolei o tym, by zachować równowagę i nie przeforsowywać się podczas treningu, bo to, jak wiemy, zniechęca do bycia konsekwentnym.

Sama treść na stronie w wersji niemieckiej i angielskiej przekazuje między innymi ważne informacje i wskazówki od Svena Friedricha:

  • „Jeśli lubisz sport i chcesz osiągnąć wyższy poziom, dąż do tego i znajdź odpowiednią osobę” – mówi Sven Friedrich do swojej grupy docelowej. Wiele osób ćwiczy, ale robi to nieprawidłowo. Trener personalny jest więc pomocny nie tylko przy organizowaniu planu treningowego, ale również i przede wszystkim podczas wykonywania ćwiczeń.

  • „Mój wygląd i obecność na okładce niemieckiego magazynu „Men`s Health” to dowód mojego sukcesu. Lata ćwiczeń udowodniły, że każda osoba potrafi się zmienić, jeśli ma obok siebie odpowiedniego trenera. Tym trenerem jestem teraz ja – Twój motywujący i cierpliwy trener osobisty” - mówi o sobie Sven Friedrich.

Bruce Lee powiedział: „Typowy człowiek jest zlepkiem rutyny, idei i tradycji.” Typowy człowiek może też stworzyć markę osobistą, na którą składa się doświadczenie oraz chęć dzielenia się nim z innymi. Zdobyłeś doświadczenie i jesteś gotowy do bycia marką osobistą? Zadbaj o dobre pierwsze wrażenie, bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

Array