Blog

2019-06-20 13:13

Mam sklep internetowy i chcę zwiększyć sprzedaż

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na sklepie internetowym?

Handel elektroniczny z roku na rok staje się coraz popularniejszy. Już blisko połowa polskich internautów robi zakupy w sieci. Obok gigantów takich jak Allegro czy Amazon na rynku e-commerce funkcjonują o wiele mniejsze sklepy internetowe, które z powodzeniem zjednują sobie nowych klientów i zwiększają sprzedaż. Warto więc pójść w ich ślady. Pytanie tylko: jak to zrobić?

Zadbaj o estetyczny wygląd i prawidłowe działanie sklepu

Chociaż estetyczny wygląd i prawidłowe działanie sklepu internetowego wydają się być na tyle oczywistymi kwestiami, że nie warto o nich wspominać, okazuje się, iż wiele sklepów działających on-line jest po prostu zaniedbanych. Wówczas o wiele trudniej zdobyć zaufanie klienta i nakłonić go do przeprowadzenia transakcji.

Przestarzały wygląd e-sklepu może nie tylko odstraszać, ale i budzić przeświadczenie, że zakup nie przebiegnie pomyślnie, gdyż strona jest pozostawiona sama sobie. Warto zatem co pewien czas odświeżać szatę graficzną sklepu, tym bardziej że trendy w projektowaniu e-sklepów nieustannie się zmieniają. O co jeszcze należy zadbać, by zwiększyć sprzedaż?
 

  1. Responsywność – jeśli prowadzony przez nas sklep internetowy nie będzie dostosowany do urządzeń mobilnych, po prostu narazimy się na utratę części odbiorców,

 

  1. Nawigacja – im prostsza i bardziej intuicyjna nawigacja, tym mniejsze trudności z poruszaniem się po e-sklepie. Warto więc podzielić dostępne produkty na kategorie i podkategorie oraz wprowadzić filtry, które ograniczą liczbę wyświetlanych możliwości zgodnie z preferencjami klienta. Dodatkowo część produktów należy wyeksponować jako te rekomendowane przez sklep, w ten sposób budując w odbiorcy zaufanie do nich,

 

  1. Jakość zdjęć – wysokiej jakości fotografie produktów zachęcają do zakupu. Warto zatem zadbać, by znalazły się na stronie e-sklepu.

Sprzedaż w sklepie internetowym jak ją zwiększyć ?

Zadbaj o odpowiednie opisy produktów

Brak opisów produktów lub nierzetelne i niestaranne ich wykonanie zawsze spotyka się z nieprzychylnością wśród odbiorców, którzy po prostu chcą wiedzieć, co kupują. Jeśli nie otrzymają informacji zwrotnej, udadzą się do konkurencji. Nie ograniczajmy się jednak do suchego przedstawienia faktów. Ciekawa treść opisu przyciągnie klientów i nakłoni ich do zakupów. Warto postawić na unikalność, która odróżni nas od konkurencji.

Oczywiście nie możemy przy tym zapominać, że opis produktu stanowi główne źródło informacji o nim. Wszelkie dane, cechy i sposoby zastosowania możemy jednak podać w atrakcyjny sposób, unikając lakonicznych zdań i wyświechtanych zwrotów, co rozbudzi ciekawość odbiorcy. Używajmy języka korzyści, który zachęca klientów do sięgnięcia po dany produkt.

Tworzenie unikalnych opisów produktów jest ważne także w kontekście pozycjonowania. Najogólniej mówiąc, zwiększa ruch w e-sklepie, co stanowi jeden z najefektywniejszych przepisów na zwiększenie sprzedaży.

Dlaczego warto zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Stwórz bloga

Prowadzenie bloga połączonego ze sklepem internetowym zwiększa szansę na to, że użytkownik odnajdzie nas za pośrednictwem wyszukiwarki. Warunek jest jeden: tworzenie ciekawych i wartościowych dla użytkownika wpisów zawierających odpowiednie słowa kluczowe. Mogą mieć one formę ciekawostek z branży lub poradników rozwiązujących problemy odbiorcy.

W tym przypadku sama znajomość produktów może okazać się niewystarczająca, by tworzyć angażujące treści. Istotne jest tzw. lekkie pióro oraz poprawność ortograficzna i interpunkcyjna publikowanych tekstów. Jeżeli nie wiemy, jak się do tego zabrać lub nie mamy czasu, by systematycznie tworzyć eksperckie teksty, zatrudnijmy profesjonalistę, czyli copywritera.

Zwiększanie sprzedaży ze sklepu internetowego ecommerce

Aktywnie działaj w mediach społecznościowych

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest czy LinkedIn to serwisy społecznościowe, dzięki którym możemy dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Nie wystarczy jednak samo założenie konta. Istotne jest systematyczne publikowanie angażujących postów i przeprowadzanie przemyślanych akcji społecznościowych. Nie zapominajmy również o możliwości płatnego promowania publikowanych wpisów, co oferuje między innymi Facebook.

Głównym atutem reklamowania się za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, która z założenia powinna być zainteresowana kupnem oferowanych przez nas produktów. Zwiększa to nasze szanse na zawarcie transakcji.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online?

Pozycjonuj - czyli rób SEO

Najogólniej mówiąc, pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest wypromowanie witryny w taki sposób, by zajęła jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Zwiększa to jej widoczność, a tym samym ruch na niej. To zaś zwykle przekłada się na większą sprzedaż.

Podstawowe działania z zakresu pozycjonowania możemy przeprowadzić samodzielnie. Jednak złożoność i czasochłonność zabiegów SEO sprawia, że ich przeprowadzenie warto zlecić profesjonalistom, którzy opracują kompleksową strategię.

Powyższe sposoby to tylko wycinek szerokiej gamy technik, które można wykorzystać, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Liczy się nie tylko jego intensywne promowanie, ale i dbałość o estetyczny wygląd czy funkcjonalny układ. Ważne jest także o to, by zajmował wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Nie są to działania łatwe, jednak przynoszą wymierne rezultaty.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

2 + 4 =