Blog

2018-03-08 12:19

Lokalne pozycjonowanie SEO twojej firmy

Lokalne pozycjonowanie SEO dla twojej firmy

Pozycjonowanie to zabieg, o którym pomyśleć musi każdy przedsiębiorca, który chce nawiązać równorzędną walkę z konkurencją. Ta natomiast w dobie XXI wieku ogromna jest niezależnie od branży. Skoro jesteśmy już przy pozycjonowaniu, jedną z metod takiego zabiegu jest pozycjonowanie lokalne. Czym jest i co daje przedsiębiorcy?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne — jak sama nazwa wskazuje — to zabieg mający na celu wyświetlanie wyników wyszukiwania na najwyższych pozycjach na zapytania, które wiążą się z danym miastem (rzadziej regionem). W związku z tym z metody tej korzystają przedsiębiorcy o zasięgu lokalnym, którzy ze swoją działalnością nie wychodzą poza dane miasto czy przy większych metropoliach nawet dzielnicę. Są to: zakłady mechaniczne, stomatologiczne, fryzjerskie, kosmetyczne, kwiaciarnie, firmy budowlane czy pizzerie. Nie przyniesie ono natomiast zadowalających rezultatów w przypadku sklepów internetowych, marek o międzynarodowym lub ogólnopolskim zasięgu, blogów czy serwisów tematycznych.

Podkreślmy tu od razu, że także i ceny pozycjonowania lokalnego są niższe, jeśli mielibyśmy je porównać z frazami ogólnopolskimi. Całej wyceny nasi specjaliści z Agencji Interaktywnej Gapper dokonują jednak indywidualnie, biorąc pod uwagę lokalizację oraz branżę.

Pozycjonowanie lokalne "fryzjer warszawa"

Lokalne wyniki wyszukiwania

Internet w życiu społeczeństwa jest dziś wszechobecny. Dlatego nauczeni wygodą i komfortem użytkownicy, nawet jeśli szukają firmy w danym mieście, np. zakładu samochodowego we Wrocławiu, nie wpiszą frazy "zakład samochodowy", ale "zakład samochodowy Wrocław". Dlatego pozycjonowanie takiej strony na hasło ogólnopolskie jest nieopłacalne. Tak pod kątem biznesowym, jak i jakościowym.

Również dlatego, że obecnie algorytmy wyszukiwania opierają się na funkcji geolokalizacji, a więc dopasowaniu lokalizacji na bazie IP czy historii dotychczasowego wyszukiwania. Dzięki temu mieszkaniec Wrocławia wspomagający się frazą "zakład samochodowy", zobaczy wyniki podobne do tych przypisanych do hasła "zakład samochodowy Wrocław".

Zalety pozycjonowania lokalnego

Co daje pozycjonowanie lokalne? Oczywiście zwiększa szansę kontaktu z potencjalnym klientem zainteresowanym daną usługą czy produktem. Jednocześnie ogranicza zbędny ruch na stronie.

Czy dla wspomnianego już zakładu samochodowego ważne jest, aby pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania dla klientów z miasta oddalonego o 100 czy 200 km, a tym bardziej z drugiej części Polski? Nie, nie ma takiej potrzeby. Tacy użytkownicy na stronie są zbędni, a nawet mogą szkodzić danej firmie ze względu na wysoki wynik odrzuceń. Ten powstaje w sytuacji szybkiego opuszczenia strony i powrotu do wcześniejszych wyników wyszukiwania i jest jednym z czynników negatywnie wpływających na pogorszenie wyników pozycjonowania.

Jak wykonać pozycjonowanie lokalne dla mojej strony internetowej?

Jak wykonać pozycjonowanie lokalne?

Podstawą pozycjonowania lokalnego jest adres. Niby w większości przypadków wydaje się to oczywiste, ale prywatni hydraulicy czy na przykład ogrodnicy często nie mają swoich oddziałów na mapie miasta. Wówczas niezbędny jest określający główną lokalizację adres zamieszkania. Poza nim ranking podnoszą też dane kontaktowe oznaczone przez dane strukturalne schema.org (tagi pozwalające robotom Google na szybkie rozpoznanie danych kontaktowych), optymalne nasycenie frazami meta tagów w sekcji "head" witryny, uwzględnienie fraz w treści czy znacznik na Mapach Google.

Jak wspomóc pozycjonowanie lokalne?

Optymalizacja pod kątem słów kluczowych czy odnośników prowadzących do witryny to nie wszystko. Pozycjonowanie lokalne wspomóc można na wiele innych sposobów, choćby poprzez blogi, katalogi dla firm, fora internetowe czy wizytówkę w Google Moja Firma.

* katalogi firmowe

Przy dodawaniu wpisów do katalogów poza "okraszeniem" frazami kluczowymi, strony dodajemy do działów regionalnych, agregując informacje z punktu widzenia ich położenia.

* blogi

Blogi dzielimy na wewnętrzne i zewnętrzne. W przypadku tych wewnętrznych, które są jedną z zakładek na stronie, dostarczamy informacji w postaci porad czy aktualności dotyczących danej branży. Nie tylko w ten sposób zwiększamy zaufanie klientów do firmy, ale też podnosimy atrakcyjność witryny w Google.

 

Google Moja Firma - reklamuj się lokalnie

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej wspierać można też poprzez działania na blogach zewnętrznych. Występować można tam w roli ekspertów i udzielać się w komentarzach do napisanych treści. Poza tym współpracując z wieloma blogerami i mając w posiadaniu serwisy zewnętrzne o wysokim rankingu, jako Agencja Interaktywna Gapper jesteśmy w stanie tworzyć wartościowy content z odnośnikami do Państwa witryn.

* fora internetowe

Tu podobnie jak i na blogach zewnętrznych czy katalogach, najważniejsze są fora branżowe i regionalne, gdzie można udzielać porad czy włączać się do dyskusji w innej formie. O ile są to merytoryczne wpisy, nie ma obaw o to, że umieszczony w nich link zostanie usunięty.

* Google Moja Firma

Internetowa wizytówka firmy od Google wyświetlana jest w Mapach Google, dlatego to niezbędny czynnik przy pozycjonowaniu lokalnym. Tym bardziej że nie jest ona uzależniona od posiadania witryny internetowej. Informacje, które powinny się w niej znaleźć to: nazwa, adres, telefon, godziny otwarcia i ewentualnie strona internetowa. Taka wizytówka pozwala też zwiększyć wiarygodność. Klienci po wykonaniu usługi mogą oceniać ich jakość. Co istotne każda recenzja i ocena może być skomentowana.

* NAP

NAP (z ang. Name, Address, Phone) to dane teleadresowe. Oznacza to, że w im częściej adres będzie indeksowany z nazwą firmy, tym lepiej dla rankingu i pozycjonowania lokalnego. Dlatego dane teleadresowe firmy umieszczać trzeba we wszystkich miejscach w sieci, gdzie pojawia się o niej wzmianka.

Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne to dobra opcja wybicia się przed szereg konkurencji dla lokalnych przedsiębiorców, którzy swoim zasięgiem nie wychodzą poza teren miasta czy dzielnicy. Jeśli chcecie wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji w swoim mieście, pozycjonowanie lokalne zlecicie specjalistom z Agencji Interaktywnej Gapper. Oferujemy optymalizację wizytówki Google Moja Firma, linkowanie regionalne i audyt strony internetowej. Szczegóły naszej oferty znajdziecie Państwo w zakładce "Optymalizacja i pozycjonowanie". W celu wyceny usługi Zapraszamy do zakładki "Kontakt".

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

13 + 6 =