Blog

2016-03-18 15:06

Logo – z czego się składa?

projektowanie wizytówek, logotyp, logo firmowe | Agencja marketingowa Gapper

Logo to symbol firmowy, po którym marka jest rozpoznawana. Któż z nas bowiem nie będzie wiedział, z czym związane są poniższe symbole:

Branding | Gapper agencja
Marketing online | Gapper agencja
Identyfikacja wizualna | Gapper agencja

Na powyższych przykładach widać wyraźnie, że loga w swojej kreacji mogą być różne. Przed przystąpieniem do ich rozbioru na elementy kilka słów wyjaśniających.

Logo a logotyp

Słowo „logotyp” pochodzi z języka greckiego i jest połączeniem dwóch słów:
„logos” – słowo i „typos” – obraz. Stanowi więc połączenie słowa z obrazem.

Słowa logo i logotyp są często stosowane zamiennie, niemniej jednak spotkać można się następującym wyjaśnieniem, które nota bene zakłóca nieco greckie pochodzenie słowa logotyp:
całość, na którą składa się graficzna forma symbolu (SYGNET) oraz , natomiast sama forma tekstowa to LOGOTYP.
Jako że łatwiej zrozumieć na przykładach weźmy pod lupę nasze logo:

Logo może być również wzbogacone sloganem, hasłem reklamowym, co w marketingu ma swoje określenie: TAGLINE.

Logo, na które składa się sygnet i logotyp jest najpopularniejszym rodzajem logo, niemniej jednak może być ono zbudowane wyłącznie Z SAMEGO LOGOTYPU. Przykładem takiego logo może być chociażby logo Empik czy CCC

Identyfikacja wizualna | Gapper agencja
Promocja marki | Gapper agencja

Niektóre firmy decydują się na logo w postaci MONOGRAMU, czyli znaku zbudowanego z inicjałów czy skrótów. Takie logo zostało wykonane przez naszą agencję dla trenera personalnego Svena Friedricha. Sprytny grafik poza inicjałami Klienta ukrył w nich jednak jeszcze sylwetkę ćwiczącej osoby, co ma związek z działalnością, jaką świadczy Klient, przez co logo jest jeszcze atrakcyjniejsze.

Identyfikacja wizualna | Gapper agencja

Jeszcze innym przykładem logo jest logo zawierające wyłącznie SYGNET. Na takie logo zdecydowały się między innymi takie marki jak Apple, Toyota czy Nike.

Projektowanie wizytówek | Gapper agencja
Marketing online | Gapper agencja
Identyfikacja wizualna | Gapper agencja

Bez względu na rodzaj, zadaniem logo jest wyróżnienie przedmiotu/ usługi/ firmy na tle konkurencji. Powinno być przemyślane, czytelne, mieć związek z marką.
Kreacja logo to dla nas wyzwanie, a wyzwania bardzo lubimy. Przeczytaj o tym, jak w naszej agencji powstaje logo.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

16 + 4 =