Logo – z czego się składa?

Logo to symbol firmowy, po którym marka jest rozpoznawana. Któż z nas bowiem nie będzie wiedział, z czym związane są poniższe symbole:



Na powyższych przykładach widać wyraźnie, że loga w swojej kreacji mogą być różne. Przed przystąpieniem do ich rozbioru na elementy kilka słów wyjaśniających.
Logo a logotyp
Słowo „logotyp” pochodzi z języka greckiego i jest połączeniem dwóch słów:
„logos” – słowo i „typos” – obraz. Stanowi więc połączenie słowa z obrazem.
Słowa logo i logotyp są często stosowane zamiennie, niemniej jednak spotkać można się następującym wyjaśnieniem, które nota bene zakłóca nieco greckie pochodzenie słowa logotyp:
całość, na którą składa się graficzna forma symbolu (SYGNET) oraz nazwa firmy to LOGO, natomiast sama forma tekstowa to LOGOTYP.
Jako że łatwiej zrozumieć na przykładach weźmy pod lupę nasze logo:
Logo może być również wzbogacone sloganem, hasłem reklamowym, co w marketingu ma swoje określenie: TAGLINE.
Logo, na które składa się sygnet i logotyp jest najpopularniejszym rodzajem logo, niemniej jednak może być ono zbudowane wyłącznie Z SAMEGO LOGOTYPU. Przykładem takiego logo może być chociażby logo Empik czy CCC


Niektóre firmy decydują się na logo w postaci MONOGRAMU, czyli znaku zbudowanego z inicjałów czy skrótów. Takie logo zostało wykonane przez naszą agencję dla trenera personalnego Svena Friedricha. Sprytny grafik poza inicjałami Klienta ukrył w nich jednak jeszcze sylwetkę ćwiczącej osoby, co ma związek z działalnością, jaką świadczy Klient, przez co logo jest jeszcze atrakcyjniejsze.

Jeszcze innym przykładem logo jest logo zawierające wyłącznie SYGNET. Na takie logo zdecydowały się między innymi takie marki jak Apple, Toyota czy Nike.



Bez względu na rodzaj, zadaniem logo jest wyróżnienie przedmiotu/ usługi/ firmy na tle konkurencji. Powinno być przemyślane, czytelne, mieć związek z marką.
Kreacja logo to dla nas wyzwanie, a wyzwania bardzo lubimy. Przeczytaj o tym, jak w naszej agencji powstaje logo.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.