Blog

2016-12-12 12:21

Logo dla firm – STEP 1

Agencja reklamowa Gapper - strony internetowe dla firm, eCommerce, platformy internetowe

Roślina potrzebuje wody, ptak skrzydeł, ludzie słońca a firma? i identyfikacji wizualnej. Czym ona jest? Właśnie tym, co zauważasz, gdy patrzysz na produkt czy markę – znakiem firmowym. Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna? Gdyż wizerunek firmy przekłada się na jej odbiór i ocenę.

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – to przysłowie na pewno dobrze znasz. Co robisz, by dobrze wyglądać? Dbasz o swój wizerunek. Co przyciąga uwagę? Wygląd. Co robi wrażenie? Opakowanie. Jak prezentuje się Twój produkt? Czy jest atrakcyjny i zachęca do jego kupienia?

Produkt można zaprezentować na różne sposoby. Od czego warto zacząć? Niewątpliwie od brandingu, który, aby był sobą, potrzebuje znaku firmowego w postaci logo. Dzięki niemu wiesz, jaką firmę masz, a dobrze wiesz, że firmowe znaczy... droższe. Droższe, bo markowe. Każdy to wie. Ty, jako Klient również. A czy Twoja firma jest odbierana jako markowa?

Zmień jej wizerunek, a odczujesz różnicę w postrzeganiu Twojej firmy przez innych. Buduj świadomość marki zaczynając od jej wizerunku, bo „pierwsze wrażenie robi się tylko raz”.

Logo dla firm - agencja brandingowa Gapper

agencja brandingowa Gapper: Tworzymy – bo to lubimy i się tym bawimy

Jak stać się posiadaczem dobrego logo?

Chcesz zamówić logo? Interesuje Cię odświeżenie znaku firmowego? Potrzebujesz pełnej identyfikacji wizualnej dla swojej marki? Napisz o swoich potrzebach nieco więcej. Przedstaw swoje pomysły. Na pewno jest coś, do czego warto według Ciebie nawiązać w znaku firmowym. Zapisz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. Dzięki temu ostateczna wersja przygotowanego przez nas logo/logotypu będzie tą idealną. Jeśli nie masz pomysłu – też napisz. Kreatywne spojrzenie na świat to specjalność naszego teamu.

Logo w agencji brandingowej Gapper

Każdy projekt wymaga kreatywnego spojrzenia na firmę, dostrzeżenia w niej tego czegoś, co ją wyróżni i zaciekawi innych. Nasze pytania i działania nie wynikają zatem ze wścibstwa, ale z chęci stworzenia profesjonalnej identyfikacji wizualnej.

Na wstępie chcemy poznać potrzeby Klienta. Pomaga nam w tym wypełnienie briefu, na podstawie którego przechodzimy do fazy projektowania kilku wersji logo/logotypu do wyboru.

Z przesłanych propozycji Klient wybiera jeden projekt. W jego obrębie, na życzenie Klienta, wprowadzamy kilka zmian (np. zmiana fontu, koloru, układu). Opracowujemy ostateczną wersję logo. I gotowe.

3 kroki prowadzące do posiadania znaku firmowego:

  1. Wypełnienie i odesłanie briefu.

  2. Przedstawienie propozycji znaku firmowego i wybranie jednego z nich.

  3. Opracowanie ostatecznej wersji znaku – Tego Jedynego.

Korzystaj z możliwości wyboru

Mam możliwość wyboru – to jedna z zasad, którą praktykujemy i stosujemy także w odniesieniu do Klienta. Dzięki temu efekt końcowy jest tak spektakularny. Wybierz to, co jest dla Ciebie najkorzystniejsze. Może o czymś nie słyszałeś a warto będzie z tego skorzystać?

Zaprojektowanie nowego znaku czy redesign logo/logotypu?

W briefie, który od nas otrzymasz, zostaniesz poproszony o zaznaczenie właściwego pola dotyczącego projektu znaku. Czy interesuje Cię zaprojektowanie nowego znaku firmowego, czy chcesz, by projekt bazował na tym, które posiadasz. Jeśli zakładasz tę drugą wersję – zaznacz pole redesign logotypu.
Redesign logo/logotypu (nazywany też rewitalizacją znaku) oznacza odświeżenie znaku – wykonanie liftingu, drobnych poprawek konstrukcyjnych, zmian kolorystyki czy układu.

Znak firmowy – logo czy logotyp?

Jedno z pytań, jakie znajdziesz w naszym briefie, dotyczy tego, z czego ma się składać znak firmowy. Masz bowiem kilka możliwości do wyboru. Twój znak firmowy może składać się z:

  • samego napisu (wtedy taki znak nazywany jest logotypem),

  • samego znaku graficznego (który nazywany jest sygnetem), na co mogą pozwolić sobie przede wszystkim mocne (nie nocne), a więc rozpoznawane już, marki,

  • napisu i znaku graficznego (wtedy taki znak nazywany jest logo).

Którą wersję posiadamy my? A którą wersję wybierasz Ty?

Decydując się na wariant 2 lub 3 – wypełniając nasz brief podaj, jeśli masz, swoją propozycję znaku graficznego. Może być ogólnie, może być szczegółowo – to już kwestia Twojego spojrzenia na swój znak firmowy. Zaznacz też, w odpowiednim miejscu briefu, czy dajesz nam pozwolenie na zaproponowanie innego znaku graficznego niż ten, który zaproponowałaś (-eś) Ty.

Wygląd znaku firmowego to także jego kolorystyka. Przekaż nam informację o tym, w obszarze jakich barw mamy się poruszać w trakcie jego tworzenia. Chcesz połączyć dwa kolory? – napisz jakie. Chcesz, by sygnet był zielony a napis niebieski? – wspomnij i o tym.

A jak wzmocnić znaczenie znaku firmowego? Proponujemy claim (hasło reklamowe), który podczas projektowania logo/logotypu możemy również przygotować.

Jeden z naszych Klientów oferujący swoim Klientom meble na wymiar otrzymał na przykład taki: ARMADI – Twój wymiar mebli.

Jeśli wybierasz tę opcję – zaznacz ją w briefie. Jeśli masz jakieś propozycje - podaj słowa kluczowe, ogólny przekaz, który chciał(a)byś w nim zawrzeć.

A może jest logo, które bardzo Ci się podoba i chciał(a)byś się na nim wzorować? Pokaż nam je koniecznie.

Znak firmowy w postaci logo/lopotypu (w zależności od projektu) to element identyfikacji wizualnej. Jeśli chcesz czegoś więcej, skorzystaj z wersji rozwiniętej. Wizytówka, papier firmowy, logotyp przestrzenny, roll-up, gadżety reklamowe z Twoim logo, katalog produktowy to często wybierane dodatki, o które warto zadbać na etapie projektowania logotypu. O tym też warto byś wiedział(a), bo wiedząc – masz wybór.

Przeczytaj też:

Identyfikacja wizualna dla firm – step 2

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

5 + 5 =