Blog

2019-02-02 12:12

LinkedIn – jako narzędzie marketingowo-sprzedażowe

Dlaczego warto wykorzystać serwis LinkedIn do marketingu i sprzedaży?

LinkedIn to dynamicznie rozwijający się serwis społecznościowy, ułatwiający nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Z powodzeniem może on nam posłużyć także jako narzędzie marketingowo-sprzedażowe. Jak zatem wykorzystać potencjał platformy?

Zareklamuj swój biznes

LinkedIn stanowi największą bazę profesjonalistów, liczącą ponad 500 milionów osób, przy czym liczba ta z roku na rok systematycznie wzrasta. Grzechem byłoby zatem nie skorzystać z potencjału tej ogromnej sieci kontaktów, zwłaszcza jeśli interesuje nas sprzedaż produktów i usług w sektorze B2B. To, co zachęca użytkowników do skorzystania z serwisu, to przede wszystkim zdecydowanie mniejsza liczba fikcyjnych profili w porównaniu z innymi portali społecznościowych, a także możliwość dotarcia do szerokiego grona klienteli B2B oraz kadry kierowniczej.

Nawiązywanie kontaktów biznesowych i zdobywanie kontrahentów to jednak nie jedyne możliwości, jakie oferuje nam LinkedIn. Pozwala on także na dzielenie się swoimi sukcesami i statusem zawodowym, szukanie pracowników, a przede wszystkim promowanie własnej działalności. Tę funkcję szczególnie warto wykorzystać.

Platforma LinkedIn oferuje bowiem różne możliwości reklamowe, w tym:
 

  • reklamę natywną – imituje ona wpisy na tablicy,

  • format followads – służy do kierowania ruchu na wizytówkę naszej firmy w obrębie LinkedIn,

Jak reklamować i sprzedawać poprzez LinkedIn?
  • formaty display’owe – można je umieścić w konkretnych miejscach na stronie internetowej,

  • InMail – narzędzie to pozwala na wysyłanie newslettera bezpośrednio na skrzynkę odbiorczą konkretnych użytkowników LinkedIn,

  • LinkedIn Sales Navigator – to narzędzie umożliwiające zdobycie nowych kontaktów sprzedażowych. Dzięki niemu serwis podpowiada nam nowe leady oraz pozwala obserwować interesujące nas osoby, ułatwiając kontakt z nimi w dogodnym momencie.

Zróżnicowanie formatów reklamy chociaż daje możliwość promowania prowadzonej działalności na różne sposoby, tak naprawdę jest kwestią drugorzędną. Najważniejszą wartością, jaka płynie z wykorzystywania LinkedIn jako narzędzia marketingowo-sprzedażowego, jest możliwość wąskiego targetowania odbiorców, do których chcemy trafić z przekazem reklamowym i naszą ofertą.

Grupę docelową możemy bowiem zawęzić do kilku lub kilkunastu osób, które zajmują konkretne stanowiska w intersującej nas branży. To ułatwia możliwość nawiązania wartościowych kontaktów i pozyskania potencjalnych klientów zainteresowanym kupnem oferowanych produktów lub usług.

Jak targetować odbiorców na LinkedIn i dlaczego warto?

Zadbaj o wartościowy content

LinkedIn to doskonała platforma do prowadzenia działań wizerunkowych. Musimy jednak mieć na uwadze to, aby tworzona treść miała określoną wartość merytoryczną. Nie trzeba silić się na sztuczną oryginalność, aby komunikat był wartościowy. Jednak szablonowe wklejanie linków czy też tworzenie ofert o suchej narracji również nie jest mile widziane. Warto zatem znaleźć złoty środek, a przede wszystkim szukać indywidualnych rozwiązań, które wykorzystają potencjał społecznościowy tej sieci.

Wśród dobrych praktyk prowadzenia firmowego profilu wymienia się:
 

  • tworzenie własnych grup,

  • inicjowanie dyskusji,

  • systematyczne publikowanie interesujących artykułów i komentarzy.
     

Działania te gwarantują wymierne rezultaty. Przede wszystkim pozwalają nam zbudować wizerunek eksperta w danej dziedzinie, zwiększają świadomość marki wśród odbiorców, a także zachęcają do nawiązania kontaktu z nami, kupna produktu czy też skorzystania z oferowanych usług. Dzięki tym działaniom szybciej możemy zdobyć zaufanie klienta, zwłaszcza jeśli zdołamy go przekonać, że branża, w której działamy to nasza pasja. Publikowanie wartościowego contentu na pewno go w tym utwierdzi.

Wizerunek eksperta i nawiązywanie nowych kontaktów dzięki Linkedin

W tworzeniu wizerunku eksperta pomocne okaże się narzędzie LinkedIn Pulse. Daje ono bowiem możliwość publikowania całych artykułów bezpośrednio na profilu firmy. Pamiętajmy jednak, że publikując tekst na LinkedIn tak naprawdę nie mamy nad nim takiej kontroli, jak nad treścią publikowaną na naszej stronie internetowej.

Stwórz sieć kontaktów

Działania content marketingowe przyniosą określone rezultaty, jeśli odpowiednio określimy grupę docelową. Dlatego, wspomniana wcześniej, możliwość targetowania odbiorców, jest tak istotną zaletą LinkedIn. Ułatwia bowiem pozyskiwanie leadów sprzedażowych.

W wyszukiwarce możemy selekcjonować użytkowników na różne sposoby. Wystarczy wpisać branżę, lokalizację czy też słowo kluczowe. Takie możliwości oferuje podstawowe konto. Jeżeli zaś potrzebujemy bardziej szczegółowych informacji, musimy wykupić opcję Premium. Niezależnie od tego, na jaki rodzaj konta się zdecydujemy, każda jego wersja pozwala na stworzenie indywidualnej sieci kontaktów. Ta zaś ułatwi nam dotarcie z produktem lub usługą do konkretnych odbiorców.

LinkedIn to portal oparty na zaufaniu. Z uwagi na swój biznesowy charakter może stać się niezwykle użytecznym narzędziem marketingowo-sprzedażowym. Musimy go tylko umiejętnie wykorzystać. Nie wystarczy samo założenie profilu, ale również dbanie o pozytywny wizerunek firmy i skuteczną komunikację z interesującą nas grupą docelową.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

1 + 16 =