Landing page

Landing page, inaczej strona lądowania lub strona docelowa, powstaje na potrzeby kampanii reklamowej usługi lub produktu. Jej celem jest przekonanie odbiorców do wykonania określonej czynności (zostawienia danych teleadresowych, zapisanie się na newsletter, zamówienie usługi/produktu). Użytkownicy trafiają na tego typu strony z kampanii marketingowej za sprawą linków sponsorowanych, pozycjonowania, kampanii e-mailowej lub banerowej.
Więcej o stronach landingowych przeczytasz w artykule: Landing page – co to jest?
Elementy Landing page
Przed wykonaniem landig page należy określić cel strony oraz zaplanować jasne wezwanie do działania (tak zwane Call to action, w skrócie CTA), które powinno być powiązane z celem oraz wzmacniane tym, co znajduje się na stronie, a więc zastosowanymi na niej elementami.
Landing page a treść
Głównym założeniem landing page jest prostota, dlatego strona docelowa nie powinna zawierać zbędnych informacji, które mogłyby odwracać uwagę od postawionego sobie celu. Jeżeli takie się pojawiają, należy je ze strony usunąć.
Zawarta na stronie treść powinna być jasna, przejrzysta, czytelna, zrozumiała, ze sprecyzowanym celem, któremu towarzyszyć powinno wezwanie do działania i, co bardzo ważne – krótka.
Landing page - typografia
Treść powiązana jest z czcionką, dlatego projektując landing page ważne jest również odpowiednie dobranie fontu, zastosowanie wielkości oraz rozmieszczenie na stronie.
Przeprowadzone badania dowodzą, że zwiększeniu konwersji sprzyja wyśrodkowanie oraz zastosowanie jednej kolumny. Pamiętać należy również o roli nagłówków – użycie większej czcionki niż w tekście właściwym przyciągnie uwagę, dodatkowo działanie wzmocni umieszczony pod tekstem przycisk wezwania do działania.
Rozmieszczenie treści na stronie – przyciągający uwagę nagłówek z większym fontem, tekst krótki, widoczny przycisk wezwania do działania za sprawą zastosowania kontrastującego koloru.
Landing page – formularz kontaktowy
Jednym z podstawowych elementów strony docelowej jest formularz kontaktowy. Zasada prostoty i czytelności dotyczy również jego. Jeśli zatem celem strony jest pozyskanie e-maila potencjalnego klienta, w formularzu należy zapytać wyłącznie o e-mail.
Formularz kontaktowy landing page – ograniczona ilość tekstu, skrócona do minimum ilość pól, widoczny przycisk call-to-action.
Landing page – projektowanie
Landing page różni się od standardowych stron również tym, iż nie stosuje się na nich elementów nawigacyjnych. Jedynym klikalnym linkiem jest przycisk wezwania do działania (call-to-acton, CTA), ewentualnie link przekierowujący do dodatkowych informacji.
Projektując stronę landingową należy również zwrócić uwagę na zgięcie strony. Ważny element strony, jakim jest wezwanie do działania, powinien znajdować się w jej górnej części. Ma to związek z odczuciami potencjalnego klienta, który trafił na stronę w określonym celu. By nie utrudniać mu zadania, powinien już na pierwszy rzut oka zauważyć to, czego szuka – widoczny przycisk call-to-action mówiący do niego: „umów się na spotkanie”, „zamów teraz”, „pobierz bezpłatny poradnik”, który wzmocni chwytliwy nagłówek.
Przykład strony landingowej – przycisk CTA znajduje się nad zgięciem strony, dzięki czemu użytkownik nie ma problemu z jego znalezieniem.
Podobne przyciski, z myślą o osobach przewijających stronę landingową, powinny znajdować się również nieco niżej, najlepiej w regularnych odstępach.
Landing page – przedstawienie produktu/ usługi
Aby nie osłabić przycisku generującego konwersję (CTA) na stronie landingowej nie zaleca się stosowania wielu zdjęć. Stanowią one jednak dobre wsparcie promocyjne i sprzedażowe, dlatego nie warto z nich rezygnować. Stosując zasadę umiaru za sprawą odpowiedniego zdjęcia lub video można przedstawić produkt czy usługę zachęcając potencjalnego klienta do jego kupienia czy skorzystania z niej. Wzmocnieniem, jak zawsze w landing page, powinno być wezwanie do działania.
Landing page – przedstawienie produktu z czytelnym przyciskiem generującym konwersję.
Landing page – referencje
Klient czuje się bezpieczniej, jeśli otrzyma wiarygodną informację od innych Klientów. Osiągnąć można to umieszczając na stronie referencje w postaci opinii dotychczasowych klientów. To sprawdzony sposób na sprzedaż, który na stronie docelowej można również zastosować.
Landing page – kontakt i social media
Media społecznościowe to kolejny krok do bycia wiarygodnym i wartym skorzystania z usługi. Warto więc uwidocznić je na swojej stronie, podobnie jak bezpośredni kontakt do swojej firmy. Dzięki temu potencjalny klient przekonuje się, że nie mamy nic do ukrycia.
Jesteś zainteresowany wykonaniem LANDING PAGE?
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.