Blog

2016-08-08 14:09

Jaka nazwa dla sklepu internetowego?

Gapper agencja - artykuły sponsorowane

Czy nazwa dla sklepu internetowego ma znaczenie? Biorąc pod uwagę konkurencję oraz podobny asortyment warto czymś się wyróżnić już na wstępie. Tym „czymś” jest niewątpliwie nazwa sklepu. Dlatego nazwa ma znaczenie. Przeczytaj, nim podejmiesz decyzję.

Każdy sklep, czy to stacjonarny, czy internetowy ma swoją nazwę. Niektóre z nich nawiązują bezpośrednio do oferowanego w nim asortymentu, niektóre brzmią obco, ale szybko zapadają w naszej pamięci, niektóre z kolei są trudne do wymówienia, ale kojarzymy je po logo, niektórych w ogóle nie jesteśmy w stanie ani zapamiętać, ani wymówić. Nazwa dla sklepu internetowego to inwestycja, o której warto pomyśleć jeszcze przed jego „odpaleniem”.

Czym powinna się charakteryzować i jakie zadania powinna spełniać nazwa sklepu?

JAK WYBRAĆ NAZWĘ DLA SKLEPU INTERNETOWEGO

Podstawowym zadaniem nazwy sklepu jest przyciągnięcie uwagi klientów. Aby tak było powinna być ona przemyślana a ostateczna wersja poprzedzona kilkoma zadaniami.
Naming, czyli tworzenie nazw dla firm, produktów, usług to jedna z usług, które oferujemy naszym Klientom. Tworzenie nowych nazw to kreatywna praca, która opiera się na kilku ważnych wytycznych.
Nazwa powinna posiadać jak nawięcej niżej wymienionych cech. Oto, co powinno cechować dobrą nazwę dla sklepu internetowego:

  • prosta,

  • krótka,

  • uniwersalna,

  • dobrze brzmiąca,

  • pozytywnie się kojarząca,

  • zapadająca w pamięci,

  • wyróżniająca się,

  • oryginalna,

  • posiadająca wolną domenę.

Tyle teorii, ale jak połączyć te cechy i stworzyć nazwę dla sklepu internetowego, która spotka się z uznaniem i będzie zachęcać do skorzystania z oferty?

Każde zadanie wymaga zastosowania przemyślanej strategii. W tym przypadku warto zacząć od analizy rynku. Pomocne będą informacje dotyczące specyfiki rynku, grupy docelowej, branży oraz konkurencji. Wszystko to stanowi cenny zbiór, na którym warto bazować przed rozpoczęciem sprzedaży w sieci.

Analiza grupy docelowej to czynność, bez której nie powinniśmy startować ze sprzedażą. Zgłębienie wiedzy na temat grupy docelowej pozwoli nam stworzyć z nimi dobre relacje, co z kolei przełoży się na wysoką sprzedaż oraz nawiązanie stałych relacji z klientem. W tym celu warto przeanalizować nie tylko zwyczaje zakupowe potencjalnych klientów, ale również to, jak spędzają wolny czas, co lubią robić, czym się interesują, jakim językiem się posługują. Analiza ta będzie przydatna do odpowiedniej prezentacji oferty oraz samego produktu pod kątem językowym. Dzięki niej jesteśmy w stanie umiejętnie zaprezentować asortyment a w oczach klienta nasz sklep zyska wysoką rangę.

Analiza rynku i konkurencji – przed rozpoczęciem sprzedaży w sieci warto dokonać również wnikliwej analizy rynku oraz konkurencji. Chodzi tu przede wszystkim o to, by nie popełnić gafy i by nazwa naszego sklepu nie brzmiała podobnie do nazwy sklepu z podobnym asortymentem. Kreatywne i świeże spojrzenie przyciągnie uwagę klienta i zostanie przez niego docenione. Warto dlatego stworzyć nową nazwę, która się wyróżni.

Wybór trafnej nazwy wymaga kreatywnego spojrzenia na sprawę. Polecam burzę mózgów – spisanie wszystkich pomysłów, które przychodzą nam do głowy bez odrzucania żadnego z nich. Gotową listę można następnie swobodnie zmieniać, odrzucać, dodawać, łączyć, zestawiać, przerabiać.... możliwości jest wiele a efekt końcowy powinien dać nam słowo, które będzie najbardziej trafne i oddające charakter naszej oferty. Nasz typ warto wymówić głosno, by usłyszeć (na własne uszy), jak będzie brzmieć nazwa sklepu przekazywana z ust naszych nowych Klientów innym.

Krótka, łatwa w odbiorze, uniwersalna, wyróżniająca się... Jeśli jesteś specjalistą w innej dziedzinie, naming dla swojego sklepu możesz zlecić kreatywnej agencji brandingowej Gapper. Takie zadanie to dla nas wyzwanie!

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

10 + 10 =