Blog

2016-03-18 14:47

Jak powstaje logo

logotypy, wizytówki, identyfikacja wizualna | Gapper agencja
Na przykładzie Wassegrlasmethode®

Jak powstaje logo – plan działań

Najważniejsze, by mieć plan. I podejmując się wykonania logo dla naszych Klientów my taki plan posiadamy. Oto, jak wygląda on w dużym skrócie, z oddaniem najważniejszych jego elementów:

1. Rozmowa z Klientem
Prace nad propozycjami logo poprzedza rozmowa z Klientem. Dzięki niej otrzymujemy wiele cennych informacji, które są pomocne w dalszym etapie prac.
Rozmowy te są bardzo indywidualne, ale zawsze ciekawe. Dzięki nim poznajemy bliżej branżę Klienta a to usprawnia naszą pracę.

2. Prezentacja propozycji
W ustalonym z Klientem czasie prezentujemy Mu propozycje logotypów, wraz z ich objaśnieniami.

3. Prace nad wybranym logotypem
Kiedy jedna z propozycji zostanie wyłoniona, przechodzimy do kolejnych prac nad udoskonalaniem logotypu. Może okazać się, że nowe logo stanowić będzie połączenie elementów z kilku wcześniejszych propozycji – ważne jest jednak to, by efekt końcowy podobał się każdemu, a zwłaszcza Klientowi.

4. Prezentacja efektu końcowego
… i ogólne zadowolenie :)

Kreując logo trzymamy się kilku ważnych zasad.
, jako symbol marki, ma się wyróżniać na tle konkurencji. Sam jego wygląd może składać się wyłącznie z nazwy firmy, częściej jednak nazwa wzbogacana jest elementem graficznym, tak zwanym sygnetem, który może być stosowany także samodzielnie, stanowiąc znak rozpoznawczy marki. Niekiedy logo posiada także slogan reklamowy, tak zwany tagline.

Warto przeczytać : Logo z czego się składa

Jako że najlepiej mówić na przykładach, przedstawię poniżej etapy powstawania jednego z naszych logotypów.

Etap 1 – rozmowa z Klientem
Jedną z naszych Klientem jest pani Angelika Schlotmann – autorka Wasserglasmethode®, tj. metody nauki matematyki przy użyciu wody i menzurek. W trakcie rozmów otrzymaliśmy wiele cennych informacji, które pozwoliły stworzyć nam kilka propozycji logotypów dla Jej metody.
Ważnym elementem miało być połączenie wody z menzurkami, całość miała zostać utrzymana w „wodnych” barwach.

Etap 2 – prezentacja logotypów
Po otrzymaniu wytycznych Klientka otrzymała 4 propozycje:

Identyfikacja wizualna | Agencja marketingowa Gapper

Propozycja logo to nie tylko jednostronna prezentacja logo. Aby zrozumieć, „co autor – w tym wypadku grafik – miał na myśli”, Klient, po indywidualnym ustaleniu, może otrzymać nie tylko opisowe wyjaśnienia poszczególnych propozycji, ale również podglądowe elementy wchodzące w skład identyfikacji wizualnej. Oto, co m.in. otrzymała nasza Klientka:

Promocja marki | Gapper agencja

Etap 3 – Prace nad wybranym logotypem
Klientka zdecydowała się na logotyp nr 4, który wymagał oszlifowania. Powstały kolejne propozycje. Na tym etapie Klientka zdecydowała się także na dodanie hasła reklamowego:

Marketing online | Agencja marketingowa Gapper

Etap 4 – Prezentacja efektu końcowego
Ostateczny wygląd logo dla Wasserglasmethode® prezentuje się tak:

Identyfikacja wizualna | Agencja marketingowa Gapper

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

1 + 8 =