Identyfikacja wizualna - logotyp

Człowiek zwraca uwagę na wygląd i często po wyglądzie ocenia, czego dowodem jest choćby, wciąż żywe, przysłowie: „jak Cię widzą, tak Cię piszą” (u nas „jak Cię widzą, tak zarabiasz”). Inne mówi: „nie oceniaj książki po okładce”, ale nasza natura jest jednak bliższa treści przysłowia pierwszego. Warto zdać sobie z tego sprawę i skutecznie reagować. Nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym.
Siła Brandu
Coś, co opatrzone jest znaną nazwą lub znakiem uchodzi za „markowe”. I nikogo nie dziwi, że musi kosztować więcej, właśnie dlatego, że jest markowe (czytaj: markowe, czyli lepsze).
Przykłady?
Koszulka wyprodukowana w tym samym parku maszynowym – z brandem potrafi kosztować kilkakrotnie więcej, aniżeli jej bezznaczkowa siostra. Podobnie sprawa wygląda z innymi produktami: butami, torbami, produktami spożywczymi... Kupujemy marki, bo lubimy mieć rzeczy markowe, bo markowe są lepsze, ale i droższe.
Inwestycja w markę
Podstawą do tego, by nasz produkt uchodził za markowy jest nadanie mu nazwy i znaku rozpoznawalnego, czyli logo (lub logotypu). Jakie powinno być dobrze zaprojektowane logo?
Na pewno proste w swojej konstrukcji, jednak przyciągające uwagę i pozytywnie się kojarzące – logotyp składający się z dużej ilości elementów może nie spotkać się z uznaniem, a więc zainteresowaniem a w konsekwencji zwróceniem uwagi na produkt.
Dobry logotyp cechuje przejrzystość, czytelność i prostota. Dzięki tym cechom produkt opatrzony logo jest chętnie wybierany.
Logotyp prezentuje firmę, dlatego warto, by nawiązywał on do profilu prowadzonej działalności. Jeśli, w ciekawy sposób, ukryta jest w nim dodatkowo treść związana z brandem, logotyp jest ciekawszy i pozytywnie kojarzony. Ważne jest tu zatem wykorzystanie elementów charakterystycznych dla prowadzonej działalności oraz kolorystyki z nią kojarzonej w interesujący i oryginalny sposób. Logotyp powinien bowiem wyróżniać się na tle konkurencji, dlatego zadbać należy, aby był unikalny. W tym miejscu warto postawić na wyróżnienie elementu stanowiącego wartość firmy (produktu czy usługi).
Logotyp widnieje nie tylko na produkcie. Pojawia się on również na plakatach, billboardach, produktach reklamowych, wizytówkach, papierze firmowym. Z tego też powodu dobrze jest, jeśli logo jest uniwersalne i prezentuje się doskonale w kilku wariantach kolorystycznych związanych z kolorami firmowymi.
Logotyp to znak firmowy, to symbol marki, dlatego powinien zwracać na siebie uwagę, być zapamiętywany, kojarzony z prowadzoną działalnością. Warto, by była ukryta w nim treść, która uczyni logo jeszcze bardziej interesującym.
Jeśli logo będzie estetyczne, przyciągające uwagę i pozytywnie kojarzone a jak powszechnie wiadomo, ludzie lubią patrzeć na ładne rzeczy produkt nim opatrzony będzie automatycznie cieszył się sporym zainteresowaniem. To chyba wystarczający powód do tego, by świadczoną usługę czy sprzedawany produkt opatrzyć trafnie wykonanym logotypem?
Zapraszamy do współpracy. Wyniki naszej pracy możecie zobaczyć Państwo w Portfolio.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.