Identyfikacja wizualna firmy – co to jest?

Kubek, długopis, notes, zmycz, wizytówka, katalog to tylko niektóre z elementów identyfikacji wizualnej. Co myślisz o marce, której znak firmowy widzisz na gadżecie reklamowym? Twoja firma może również zyskać w oczach innych. To inwestycja, którą warto uwzględnić. Spójna i czytelna jest kluczem do sukcesu. Każdy może go osiągnąć! Podnieś rangę swojej firmy tworząc dla niej identyfikację wizualną.
Identyfikacja wizualna firmy – co to jest?
Absolutna konieczność dla firmy, która chce osiągnąć sukces. Dziś jest tak istotna, jak posiadanie lokalu, telefonu komórkowego, dostępu do internetu czy samochodu służbowego. Jeżeli prowadzisz firmę, prawdopodobnie nie jesteś w stanie usunąć choćby jednego z wyżej wymienionych elementów. Nastawiając się na sukces, a przecież po to prowadzisz firmę, w biznes planie powinieneś uwzględnić wydatek związany z wykonaniem identyfikacji wizualnej. A skoro mowa o finansach - ile kosztuje identyfikacja wizualna?
Ceny uzależnione są od wielkości projektu oraz ilości elementów identyfikacji wizualnej firmy. Składają się na nie przede wszystkim:
logo,
wizytówka,
papier firmowy,
wystrój firmy (oznakowanie, tablice, stroje firmowe, oznakowanie samochodów),
opakowania produktów,
gadżety reklamowe (kubki, smycze, długopisy, notesy),
roll upy, tablice informacyjne, plakietki dla pracowników,
katalogi.
Elementy identyfikacji wizualnej ustalane są indywidualnie, w zależności od potrzeb danej firmy. Są one zapisywane w księdze identyfikacji wizualnej, tak zwanej księdze znaku.
Jednym z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej jest logo. To znak firmowy, symbol marki, unikalne zestawienie grafiki (sygnet), nazwy (logotyp) oraz kolorystyki. Dodatkiem do logo może być hasło reklamowe. Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi klienta, przekazanie dodatkowej informacji o firmie, jej produkcie czy polityce.
Oto przykład logo ze skloganem reklamowym, które zostało wykonane dla jednego z naszych Klientów:
Identyfikacja wizualna firmy – od czego zacząć?
Wykonanie logotypu, ustalenie typografii, dobranie kolorystyki, zaprojektowanie wizytówki, papieru firmowego, opakowania dla produktu to zadanie dla agencji reklamowej czy brandingowej. Tu liczy się każdy szczegół, od którego zależy odbiór firmy w oczach klientów. Z tego też powodu zadanie warto powierzyć specjalistom – doświadczonej i kreatywnej agencji brandingowej znającej się na projektowaniu i prezentowaniu firmy w zależności od jej branży.
Jak wygląda to w praktyce?
Projekt: wykonanie identyfikacji wizualnej dla KLF24 – Krredyty Leasing Finanse
Identyfikacja wizualna firmy – cechy i cel
Na powyższym przykładzie zauważyć można, iż identyfikacja wizualna to elementy prezentujące firmę. Cechuje je spójność (formy, koloru, typografii) oraz czytelność (łatwość w odbiorze, zrozumiała symbolika). Jej celem jest zaprezentowanie marki w taki sposób, by zwiększyć jej rangę, wiarygodność oraz rzetelność a także uzyskać pozytywną opinię o niej, jej usługach czy produktach.
Firma inwestująca w identyfikację wizualną wykonaną przez doświadczoną i kreatywną agencję brandingową zyskuje w oczach innych. Jej ranga wzrasta. To z kolei zwiększa zainteresowanie produktem i pozwala sprzedawać go w wysokiej cenie. Klient wie, że produkt opatrzony rozpoznawalnym na rynku znakiem jest markowy, a więc musi kosztować. Oczywiście, wymaga to czasu, zaistnienia w głowach klientów, niemniej jednak świadomość marki przynosi same korzyści. Przekonało się o tym już wielu naszych Klientów. Dołącz do nich! Nasze doświadczenie, kreatywność oraz indywidualne spojrzenie na każdy projekt to klucz do sukcesu.
Zobacz nasze zrealizowane projekty.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.