Blog

2016-12-14 14:44

Identyfikacja wizualna dla firm – STEP 2

Agencja marketingowa Gapper - Identyfikacja wizualna

Co decyduje o wyborze produktów, które wrzucasz do koszyka? Czym się kierujesz wybierając nowy model smartfona? Co odpowiesz na pytanie: „jaki samochód robi na tobie wrażenie?” Dokonując wyboru wybieramy markę, która czymś nas do siebie przekonała. Wielu o tym wie, a wielu nie. Wielu umie nazwać to coś, wielu też nie. Co zrobić, aby klient wybierał twój produkt a nie konkurencyjną markę? Musisz mieć to coś.

Mieć w sobie to coś

Produkt opatrzony znakiem firmowym wzbudza w nas większe zainteresowanie. Często to właśnie on decyduje o zakupie. Kiedy zwrócimy na niego uwagę? Kiedy będzie miał to coś, co przekona nas do niego. Kiedy spodoba się nam na tyle, że zapragniemy go mieć. A że wybieramy oczami – sięgamy po to, co dobrze wygląda.

Elementem, który czyni markę rozpoznawalną jest znak firmowy w postaci logo lub logotypu. Znajduje się na firmowej stronie internetowej oraz na firmowych produktach. Internet, choć bardzo dziś szczególny, to jednak nie jedyny kanał, przez który możemy dotrzeć ze swoim produktem lub usługą. Internet to jedna z możliwości dotarcia do klienta. Ale są jeszcze inne. Co się liczy? Spójny wizerunek firmy. Profesjonalnie zaprojektowany, z solidnym fundamentem.

Jak wzmocnić wizerunek swojej firmy? Umieszczając go na wielu nośnikach. Stając się ich posiadaczami, możesz rozdawać je swoim kontrahentom i klientom. Możesz umieszczać je w wielu miejscach, co prowadzi do poprawy rozpoznawalności firmy. To skuteczny sposób budowania świadomości marki. Wizytówka, papier firmowy czy kubek z twoim logo to tylko niektóre z propozycji. Dość powszechne, ale ważne, bo skuteczne. Szyld firmowy, logo przestrzenne, opakowania produktowe, torby i kartony firmowe... Rozejrzyj się wokół siebie uważnie. Teraz już wiesz, co mam na myśli?

Logo na dobry początek

Co to jest logo wie już chyba każdy. Znamy ich wiele. Najciekawsze zapamiętujemy. Następnie, dość często, wybieramy te produkty, które je posiadają. Dlaczego? Bo robią na nas wrażenie. A jeśli robią, ranga marki w naszych oczach rośnie. Lubimy ją i podczas zakupów chętniej sięgamy po te produkty, które go zawierają.

Logo to dobry start dla każdej marki, która chce się rozwijać. Już sama nazwa z dobrze dobranym fontem i kolorem może wiele przekazać. Zyskamy jeszcze więcej, kiedy nazwę wzbogacimy o sygnet. Chcesz jeszcze więcej? Dodaj claim, przez co wzmocnisz markę, którą zapamięta jeszcze więcej osób. Niejedno chwytliwe hasło zostaje w głowach na wiele lat. Na pewno pamiętasz co najmniej kilka.

Czy logo i logotyp oznacza to samo? Co to jest redesign logotypu? Jak odświeżyć swoje logo? Jeśli interesują cię odpowiedzi na te pytania, a bądź pewny, że otrzymasz więcej – przejdź do artykułu: .

A może coś więcej niż logo?

Logo jest ważnym elementem identyfikacyjnym firmy, z którą jest kojarzone. Czy możesz zrobić coś jeszcze, co wzmocni jej rozpoznawalność? Oczywiście, że tak.

Chcesz, by informacje o twojej marce docierały do klienta nie tylko przez internet? Skorzystaj z naszej oferty – zamów logo wraz z elementami identyfikacji wizualnej, które wzmocnią wizerunek twojej firmy i poprawią jej odbiór w oczach potencjalnych klientów.

Pakiet reprezentacyjny: wizytówka, papier firmowy, koperta, teczka

Wizytówki miej zawsze pod ręką. Noś je ze sobą. Przekazuj każdemu, kto mógłby być zainteresowany twoją ofertą.

Jak możesz wykorzystać kolejne elementy identyfikacji wizualnej? Budując status swojej marki promuj swój znak wszędzie, gdzie to możliwe. Wykonałeś usługę? Podziękuj za to swojemu klientowi na papierze firmowym. Chcesz mu coś zaproponować? Lepsze wrażenie zrobisz, kiedy twoje słowa nie będą zaprezentowane na białej kartce papieru. To wzmocni wartość twojej marki. Klienci lubią zachowywać takie dowody uznania a ty dzięki nim zwiększysz szansę na to, że klient wróci do ciebie, gdy będzie chciał ponownie skorzystać z twojej usługi. Może również polecić ciebie swoim znajomym. To sprawdzony sposób na budowanie więzi z klientem oraz na pozyskiwanie nowych.

Identyfikacja wizualna, pakiet reprezentacyjnyIdentyfikacja wizualna, materiały firmowe

Opakowanie produktu

Każdy produkt wymaga opakowania. Bez względu czy jest nim krem, pióro, torebka, koszula, materac, biżuteria czy sok. To właśnie ono – opakowanie bardzo często zwraca uwagę podczas zakupów decydując o jego sprzedaży i zakupie.

Co jest ważne? Spójny wizerunek firmy. Masz produkt? Koniecznie zadbaj o jego firmowe opakowanie.

Banery, szyldy, logo przestrzenne

Prowadząc biznes nie należy zapominać o tym, co ułatwia znalezienie ciebie i twojego biura, sklepu, firmy. Niech i ten element będzie spójny i nawiązujący do stylu twojej marki. To także element identyfikacji wizualnej. Czy warto z niego rezygnować? Nie. Pokaż, gdzie jesteś. Pokaż jaki jesteś. Otwartość, świeżość i klasa – klienci to lubią. Daj im szansę polubienia twojej marki.

Banery, szyldy, logo przestrzenne

Gadżety reklamowe

Klienci lubią otrzymywać prezenty. Każdy to lubi. Długopis z twoim logo, smycz, kubek – dzięki takim przedmiotom informacja o tobie idzie w świat. To zwiększa jej rozpoznawalność, przekazuje informację o twojej firmie, usłudze czy produkcie, jaki oferujesz. Warto skorzystać i z takiej formy reklamy.

Gadżety reklamowe - Gapper agencja

Aranżacja miejsca pracy

To, w jakich warunkach pracujesz ty i twoi pracownicy przekłada się na efektywność waszej pracy. Zadbaj o identyfikację wizualną także wewnątrz swojej firmy.

Logo na ścianie, gadżety i kolory firmowe – zadbaj i o to, by pracowało się przyjemniej. A może roll up, który nie tylko reklamuje, ale może też pełnić rolę parawanu?

Odzież firmowa

Koszula z logo? Ręcznik firmowy? A może odzież robocza z haftem twojej marki? Buduj wizerunek swojej firmy – z klasą i dobrym smakiem.

Wizerunek firmy ma znaczenie. Dzięki identyfikacji wizualnej marka staje się rozpoznawalna. A to już droga w kierunku sukcesu. Jego osiągnięcie wymaga zachowania spójności, systematyczności w działaniu, postawienia sobie celu. W ten oto sposób możesz tylko zyskać. Co? Przychylność klientów, do których kierujesz swój produkt czy usługę. Które elementy identyfikacji wizualnej wybierasz? Zaznacz je w briefie.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

12 + 0 =