Hasła i slogany reklamowe

Słowa mają wielką moc i na długo zapadają w naszej pamięci. Dlaczego zatem nie skorzystać z tej informacji i nie dopełnić swojego logotypu chwytliwym hasłem reklamowym?
No cóż, często oczywiste rzeczy są dla nas tak proste, że zwykliśmy o nich zapominać...
No to Frugo!, Red Bull doda Ci skrzydeł, Ikea Ty tu urządzisz – któż z nas nie słyszał choćby jednego z tych haseł reklamowych? Marki te wiedzą, jak ważną kwestią jest naming, a więc dział marketingu zajmujący się nie tylko tworzeniem nazw firm i ich usług, ale i haseł reklamowych. Proste, za to pełne pomysłowości, slogany reklamowe na długo zapadają w głowach Klientów. I taki właśnie jest zamysł tych, jakże chwytliwych słów, które są często dopełnieniem logotypu, będąc jednocześnie informacją o marce czy produkcie, budując pozytywne z nim skojarzenia.
Hasło reklamowe – czy i po co warto je stosować?
Każda licząca się marka kładzie duży nacisk na kreację logotypu, po którym jest ona rozpoznawana. Tymczasem nie tylko znak graficzny ma znaczenie dla pozytywnego odbioru brandu. Marka zapada też w uszach, dlatego wiele firm, mających to na uwadze, decyduje się na uzupełnienie logotypu chwytliwym hasłem reklamowym. Co dzięki temu zyskuje?
Jeśli dopełnieniem marki jest slogan reklamowy, zapada on na dłużej w pamięci Klienta razem z nazwą marki.
Przykład: Media markt – Nie dla Idiotów!

Czym charakteryzuje się dobre hasło reklamowe?
Celem każdego sloganu reklamowego jest wzbudzenie zainteresowania, zwrócenie uwagi na markę czy produkt, jaki brand oferuje swojemu potencjalnemu Klientowi. Aby zatem osiągnąć zamierzony cel, konstruując slogan reklamowy należy mieć na uwadze kilka cennych wskazówek.
Przystępując do stworzenie hasła reklamowego warto określić grupę docelową, a więc to, do kogo produkt jest kierowany. Hasło powinno być atrakcyjne i dobrze się kojarzące, dlatego „innego języka” użyjemy tworząc hasło reklamowe do kosmetyków dla nastolatków, innego dla, także młodych, żeby nie napisać: nieco starszych, Pań.... Oczywiście równie pięknych....
Kolejną ważną sprawą jest analiza konkurencji – hasło reklamowe musi być unikalne, nie można zatem dopuścić do tego, by było podobne, jak to, stosowane od dłuższego czasu przez firmę oferującą podobne produkty (inspirować i ulepszać– tak, kopiować – nie). Nowe zwraca na siebie uwagę, podobne może zostać odebrane jako brak pomysłu na stworzenie czegoś oryginalnego.
Rodzaj hasła reklamowego – to kolejna kwestia, jaką należy wziąć pod uwagę konstruując slogan. A jakie hasła reklamowe można wyróżnić?
Reklama moralna – kierowana w kategoriach dobra i zła, często stosowana jest w reklamach społecznych,
reklama emocjonalna – odwołująca się do uczuć odbiorcy, budząca pozytywne (rzadziej negatywne) emocje,
reklama racjonalna – odwołująca się do konkretnych korzyści, jakie przyniesie nabywcy zakup produktu, kładzie nacisk na wyeksponowanie jakości, użyteczności czy oszczędności.

Dobre hasło reklamowe cechuje również zwięzłość, rozpoznawalność oraz skuteczność. Tworząc je należy tak dobierać słowa, by powstały slogan był łatwy do zapamiętania a uzyskać to można czyniąc go krótkim, jak choćby „Nike – just do it”. Nie jest to jednak regułą, gdyż nieco dłuższe hasła reklamowe, jak choćby: Maxwell House – Dobra do ostatniej kropli czy m&m`s – Rozpuszczają się w ustach, a nie w dłoni – zawierają cenną informację, dlatego są równie dobrze odbierane, co te krótsze.
Ważne jest to, by slogan wyróżniał produkt na tle konkurencji. Kawa Maxwell House jest tak dobra, że smakuje (sami już sobie dopowiadamy: wyśmienicie) do ostatniej kropli a M&M`sy nie rozpuszczają się w dłoni (tylko kto trzyma cukierki tak długo, by mogły się rozpuścić? Na pewno nie dzieci).
Dobre hasło reklamowe przyciąga uwagę Klienta, zwraca uwagę na produkt, który dzięki niemu zyskuje status lepszego niż marki, której slogan nie jest tak chwytliwy, jak nasz.
Bo robić zwykłe rzeczy niezwykle dobrze to nasza specjalność! Zapraszamy do współpracy.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.