Blog

2018-04-23 09:33

Działalność jednoosobowa - marketing i SEO

SEO i marketing dla małych firm

Samozatrudnienie zyskuje coraz większą popularność w naszym kraju. Jednoosobową działalność gospodarczą zakładają już nie tylko ludzie młodzi, ale również przedstawiciele innych grup wiekowych.

Związane jest to oczywiście z coraz szerszymi możliwościami rozwoju takich micro firm. Freelancerzy, a także osoby niejako „podpinające się” pod większe podmioty mogą skorzystać z wielu programów pomocowych, ofert start-upowych czy chociażby funduszy europejskich. Do tego wszystkiego należy dodać oczywiste plusy wynikające z samozatrudnienia, czyli możliwość samodzielnego decydowania o swoim losie oraz okazja do rozwijania swoich pasji.

Oczywiście uruchomienie działalności to tylko połowa sukcesu. Stajemy bowiem przed poważnym wyzwaniem zdobycia nowych klientów oraz budowy własnej marki i prestiżu. Pomocny w tym okaże się Internet.

Wizytówka? A może strona internetowa?

Sposobów na promocję w sieci jest całe mnóstwo. Najpierw jednak powinniśmy zadbać o to, aby w ogóle się w niej pojawić. Jak możemy się o to postarać? Możliwości są 3:

  • konto w portalach społecznościowych – dobre rozwiązanie dla feelancerów, którzy szukają zleceń w różnego rodzaju grupach branżowych. Możemy posługiwać się własnym, prywatnym profilem lub stworzyć konto firmowe, które zostanie przez nas odpowiednio opisane,

  • wizytówka internetowa – ten sposób polecamy osobom realizującym usługi bądź sprzedaż w punktach stacjonarnych. Najlepiej wykorzystać do tego narzędzie Google Moja Firma. Jego zastosowanie, związane ze zdefiniowaniem najważniejszych informacji na temat naszej firmy, sprawi, że będziemy wyświetlani na konkretnych pozycjach po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiednich fraz, na przykład „salon fryzjerski”. Mowa tu o ujęciu lokalnym, dlatego pojawimy się na listach osób korzystających z Internetu w mieście, w którym działamy,

  • strona internetowa – gwarantuje nam szerokie możliwości promocyjne, dlatego warto zastanowić się nad jej przygotowaniem. Zwłaszcza że możemy bezpłatnie skorzystać z wielu prostych systemów zarządzania treścią, takich jak WordPress, Joomla! czy Drupal. Tworzenie stron internetowych za pośrednictwem tych skryptów jest dość proste.

 

Pozycjonowanie SEO

Gdy już zdecydujemy się na uruchomienie wizytówki lub strony internetowej, powinniśmy przejść do działań mających na celu poprawę naszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku prowadzenia działalności stacjonarnej, skupimy się przede wszystkim na pozycjonowaniu lokalnym, które ma na celu dotarcie do klientów mieszkających na naszej ulicy, w naszym mieście bądź województwie.

Związane jest ono przede wszystkim ze wspomnianym narzędziem Google Moja Firma. W przypadku standardowego pozycjonowania stron internetowych, warto wypełnić swój serwis treścią posiadającą odpowiednie słowa kluczowe, po wpisaniu których strona będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Do tego wszystkiego warto także dodać zdobywanie linków przekierowujących na naszą witrynę, mogą one pochodzić chociażby z serwisów zapleczowych czy katalogów internetowych.

Reklama na portalach społecznościowych

Takie serwisy jak Facebook, Google+ czy Twitter mogą być wykorzystywane razem ze stroną www. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby stworzyć fanpage, na którym będą publikowane treści odsyłające do witryny docelowej.

Warto w tym miejscu postawić na tak zwany social media marketing. Będzie on realizowany poprzez angażowanie naszych odbiorców (np. ciekawymi wpisami) oraz poprzez stosowne reklamy. Takie narzędzia oferuje nam chociażby Facebook. Dzięki nim możemy zwiększyć ruch zarówno na portalu, jak i na stronie docelowej. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule pt. „Social media a marketing”.

Google AdWords

Kolejne narzędzie, które pozwoli poprawić naszą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Na czym polega? Pozwala opracowywać kampanie, które skupią się na tak zwanych wynikach sponsorowanych.

Są to linki wyświetlane niejako obok normalnych wyników wyszukiwania, ukazywanych po wpisaniu konkretnych fraz. Zazwyczaj pojawiają się one po prawej stronie lub nad nimi. Decydując się na taką kampanię, powinniśmy przede wszystkim zastanowić się nad słowami kluczowymi, które mają być kojarzone z naszą witryną. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule pt. „Google Adwords - od czego zacząć”.

Kampanie reklamowe

Oczywiście naszą działalność możemy promować również za pomocą wielu innych form. Mowa w tym miejscu między innymi o e-mail marketingu, wszelkiego rodzaju bannerach, pop-upach, artykułach sponsorowanych czy skyscraperach. Warto w tym miejscu jednak zaznaczyć, że taka reklama przynosi skutek wyłącznie w przypadku zainwestowania sporych środków, na co nie wszyscy mogą sobie pozwolić.

Jednoosobową działalność gospodarczą możemy wypromować na wiele różnych sposobów. Stworzenie konta na portalu społecznościowym czy strony www jest obecnie darmowe, podobnie ma się sprawa z wieloma czynnościami realizowanymi w ramach SEO. Dysponując dobrym planem działań, możemy odnieść spory sukces.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

3 + 7 =