Blog

2016-01-04 09:12

Dobry start sklepu internetowego

Agencja marketingowa Gapper - Sklepy internetowy

Sklep internetowy to doskonałe narzędzie do sprzedaży produktów, jednak samo jego posiadanie nie daje gwarancji sukcesu. Przed jego uruchomieniem warto przemyśleć wiele kwestii, odpowiadając sobie na kilka zasadniczych pytań. Pozwoli to obrać odpowiedni kierunek działań i da świetny start do sprzedaży internetowej.

Po co chcesz założyć sklep internetowy?

- ŻEBY SPRZEDAWAĆ!!! - słychać odpowiedź niejednego czytelnika, która jest tak oczywista, jak odpowiedź na pytanie „ile jest dwa razy dwa?”.

Kolejne odpowiedzi na zadane pytania nie są już jednak wypowiadane ani tak szybko, ani tak głośno. I w pełni rozumiemy Państwa reakcję, gdyż wymagają one głębszej analizy.
Sklep internetowy ma służyć do sprzedawania, ale nie każdy sklep internetowy ma taką samą sprzedaż. A dlaczego?
- BO TO ZALEŻY OD TOWARU, JAKI MAMY – powie Ktoś.
- BO TO ZALEŻY OD KLIENTA, JAKIEGO MAMY – powie Ktoś Inny.
- BO TO ZALEŻY OD … HMMM – OBSŁUGI KLIENTA – powie Ktoś, kto dostrzeże i ten ważny czynnik.
Sprzedaż w internecie zależna jest od wielu czynników, dlatego chcąc być najlepszym w swojej branży (lub choćby w czołówce najlepszych, po to chyba przecież nam sklep internetowy), powinniśmy skupić uwagę na strategii działania.

Obsługa Klienta

Sklep internetowy daje możliwość sprzedaży towaru bez konieczności bezpośredniej obsługi Klienta w lokalu. Niemniej jednak obsługa ta, aby sprzedaż była owocna, powinna być świadczona na wysokim poziomie. A co ma na to wpływ?
Na pewno ważnym czynnikiem dla Klienta, jako użytkownika sklepu jest jakość obsługi. Składają się na nią kontakt, mówiąc potocznie, ze sklepem, czyli sprawnie działająca infolinia i kontakt mailowy. To podstawa, o której nie należy zapominać. Ustalając godziny pracy sklepu internetowego powinniśmy zapewnić Klientowi możliwość skontaktowania się z nami w podanym na stronie internetwej czasie. To bardzo ważne, by Klient, kontaktując się z Obsługą Klienta mógł liczyć na fachowość i przede wszystkim na to, że jesteśmy dostępni. To dla niego informacja, że sklep funkcjonuje prawidłowo. Nie mogłeś odebrać? Oddzwoń.
Sprawna obsługa klienta to kwestia, którą warto wziąć pod uwagę jeszcze przed powstaniem sklepu, gdyż nawet najlepiej zaprojektowany sklep może nie przełożyć się na wysoką sprzedaż, jeśli zainteresowany naszym produktem Klient będzie chciał się skontaktować z nami a nikt nie odbierze telefonu.
Pamiętać warto o tym, że zadowolony Klient wraca i poleca innym, niezadowolony Klient z kolei może wykonać nam antyreklamę.

Kim jest nasz Klient docelowy?

- to kolejne ważne pytanie, na które warto sobie odpowiedzieć.
Mamy produkt. Do kogo go zatem kierujemy?
To bardzo ważny element, gdyż określenie grupy docelowej jest potrzebne do zaprojektowania  strategii marketingowej oraz do jej wykonania.
Inną grupą docelową będą Klienci sklepu z artykułami rehabilitacyjnymi, jeszcze inną z asortymentem sportowym, a jeszcze inną z asortymentem dziecięcym, zwierzęcym itd. Ale zawsze będą to ludzie, którzy, choć różni, oczekiwania i sposób działania mają podobne.

 

Miejsce i aranżacja

Ważną kwestią, która będzie przekładała się na sprzedaż jest niewątpliwie sam wygląd sklepu oraz jego funkcjonalność.
Użytkownik czujący się na stronie przyjemnie będzie spędzał na niej więcej czasu, aniżeli w miejscu, gdzie mu się nie podoba. To naturalne – człowiek lubi przebywać tam, gdzie czuje się dobrze. I to tyczy się również korzystania ze sklepu internetowego. Jeśli zatem naszemu Klientowi zagwarantujemy przyjemną atmosferę, na którą będą się składały odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych elementów, przejrzystość, intuicyjność, właściwie zaprojektowana karta produktu oraz dobra optymalizacja koszyka a w późniejszym etapie sprawne informowanie o realizacji zamówienia, tym większe szanse, że zakupu dokona właśnie w tym miejscu. Co więcej – powróci do sklepu i poleci go innym.

Sklep internetowy to doskonałe narzędzie do sprzedaży oraz budowania świadomości marki. Wiemy, jakie kryteria należy spełnić, by Klient dokonał zakupu w określonym miejscu, dlatego zapraszamy do współpracy!

Ze swojej strony oferujemy między innymi:

  • przygotowanie projektu i wdrożenie sklepu interetowego,
  • napisanie treści do sklepu internetowego - slogany i hasła reklamowe, opisy produktów i inne treści o charakterze sprzedażowym i reklamowym,
  • optymalizację sklepu pod kątem wyszukiwarek internetowych,
  • wzmocnienie pozycji sklepu internetowego w sieci.

 

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

10 + 3 =