Dlaczego logo jest tak ważne?

Każdy ma swoje ulubione marki. W wielu przypadkach naszą uwagę przyciąga logo będące znakiem firmowym. Jeśli więc w ofercie pojawia się nowy produkt opatrzony znanym i lubianym znakiem, chętnie po niego sięgamy. Mamy bowiem do niego zaufanie. Jeśli natomiast na rynku pojawia się nowość a znak przyciąga naszą uwagę i wywołuje chęć jego posiadania, szansa na jego kupienie wzrasta.
Logo znajdujące się na produkcie przyciąga uwagę, wywołuje chęć jego posiadania. Czy tak samo smakowałaby coca cola, gdyby przelać ją do innej, bezimiennej butelki? Czy buty byłyby tak samo wygodne, gdyby pozbawić je charakterystycznego znaku? Czy znany na całym świecie sprzęt opatrzony nadgryzionym jabłkiem cieszyłby się tak ogromnym zainteresowaniem, gdyby nie było na nim tego owocu? Nie. To właśnie zasługa logo, które czyni produkt rozpoznawalnym.
Logo sprawia, że produkt zyskuje wyższą rangę w oczach konsumentów. Staje się warty posiadania, ufamy mu. Aby tak było należy dobrze rozpocząć, a więc wykonać dobry projekt logo. To zadanie, którego, jeśli nie jesteśmy grafikami, nie powinniśmy wykonywać samodzielnie. Projektowanie rządzi się swoimi zasadami i prawami. Chcąc więc wejść na rynek z produktem, wykonanie fachowej identyfikacji wizualnej, w tym logo, to dziś absolutna konieczność.
Logo to znak, po którym produkt lub usługa będą rozpoznawane. Jego elementami są:
sygnet – znak graficzny,
logotyp – zapis literowy,
claim – krótkie hasło.
Nie każde logo musi zawierać wszystkie wyżej wymienione składniki. Sam slogan występuje często w wersji alternatywnej i jest zmieniany w zależności od kampanii reklamowych.
Przykłady logo:
przykład logo z sygnetem:
przykład logo z sygnetem i sloganem reklamowym:
Projekt logo powinien opierać się na kilku ogólnych wytycznych. Dobre logo powinno być przede wszystkim:
czytelne,
łatwe w odbiorze,
nawiązujące do branży,
unikalne,
uniwerslane.
Aby to osiągnąć ważne jest dobranie odpowiedniego fontu, który nie będzie sprawiał trudności w odczytaniu nazwy. Wskazane jest, aby kolory użyte w logo nawiązywały do branży. Ważne jest również to, aby znak firmowy swoją formą i zapisem nie przypominał symbolu marki konkurencyjnej. Unikalność logo to dla klientów dowód na to, iż firma jest innowacyjna i ma świeże spojrzenie – można jej więc zaufać.
Logo a opakowanie produktu
Obecnie opakowanie produktu służy już nie tylko do zabezpieczenia jego zawartości. Jest ono powszechnie wykorzystywane w celach promocynych. Jego zadaniem jest:
zwrócenie uwagi Klienta,
wywołanie pragnienia jego posiadania,
utrwalenie w pamięci konsumenta.
Każde opakowanie jest projektowane tak, by zwrócić uwagę na jego logo. To dzięki niemu jesteśmy w stanie w szybkim tempie odnaleźć produkt, którego szukamy. Tu liczy się każdy szczegół, bowiem większość ludzi jest wzrokowcami. Dobra kreacja znaku firmowego, wybór odpowiednich kolorów, właściwe rozmieszczenie tekstu. Wszystko po to, by produkt dobrze się kojarzył i pozytywnie utrwalał się w pamięci konsumentów. To gwarantuje sukces.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.