Blog

2016-07-21 09:14

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Gapper agencja - artykuły sponsorowane

Form reklamy jest wiele. Każda z nich ma swoją strategię i cel. Celem artykułu sponsorowanego, jako jednej z form reklamy, jest często wzmocnienie lub budowanie wizerunku firmy czy promowanie produktu lub usługi. Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane? A czy warto budować pozytywny wizerunek firmy?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY VS BANER REKLAMOWY

Badania UX dowodzą, że wyskakujące na stronie banery reklamowe nie są odbierane pozytywnie przez szeroką grupę Użytkowników. Złą opinią cieszą się głównie te zjeżdżające z trudno widocznym krzyżykiem zamykającym okienko. Atrakcyjne graficznie, z widocznym wezwaniem do działania są odbierane znacznie lepiej. Większym uznaniem użytkowników cieszą się artykuły sponsorowane, które należą do tekstowej formy reklamy.
Artykuł sponsorowany ma jednak charakter perswazyjny a osiągnięcie postawionego w nim celu (tzn. przekonanie kogoś do czegoś) odbywa się przez wyeksponowanie w nim korzyści, walorów, atutów, pozytywów.

FUNKCJE I CELE ARTYKUŁU SPONSOROWANEGO

Artykuły sponsorowane cieszą się dużym zainteresowaniem. Są chętnie czytane przez osoby poszukujące informacji na dany temat. Często do ich przeczytania skłania przemyślany i zwracający na siebie tytuł. W związku z tym, iż artykuł sponsorowany jest formą reklamy, prezentacja usługi czy produktu powinna być możliwie najbardziej subtelna. Czytelnik, który choć otrzymuje informację, iż czytany przez niego tekst jest tekstem sponsorowanym, powinien otrzymać fachowy artykuł nie tylko o charakterze reklamowym, ale i informacyjnym.

Co to są artykuły sponsorowane i dlaczego warto ?

Dobry artykuł sponsorowany zawierać powinien 3 ważne elementy. Należą do nich:

  • informacja,

  • edukacja,

  • akceptacja.

Dobry artykuł sponsorowany, zdaniem Thomasa Bivinsa, ma charakter publicystyczny, jest łatwy i lekki w czytaniu, zawiera, jeśli to na miejscu, elementy humorystyczne.

Celem artykułu sponsorowanego jest:

  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy (kreowanie i wzmacnianie marki),

  • dotarcie do potencjalnych Klientów,

  • wzbudzanie zainteresowania ofertą grupy docelowej – ukazanie jej dopasowania do aktualnych potrzeb Klienta oraz zwrócenie uwagi na to, że produkt , jeśli w artykule jest prezentowany, jest przydatny, potrzebny, warty posiadania,

  • prowokowanie do dyskusji na jego temat, zaistnienie w głowie użytkownika.

JAK NAPISAĆ ARTYKUŁ SPONSOROWANY?

Każda wypowiedż, bez względu na jej obszerność, powinna być przemyślana. Aby artykuł sponsorowany spełnić swój cel jego treść warto podzielić na poszczególne elementy, wyznaczając każdemu z nich zadanie.

Schemat artykułu sponsorowanego
Pisząc artykuł sponsorowany jego treść może zostać podzielona na:

  1. tytuł – cel: wzbudzić zainteresowanie czytelnika,

  2. lead – cel: zachęcenie do przeczytania artykułu,

  3. wstęp – cel: wzbudzenie ciekawości, naświetlenie tematu,

  4. rozwinięcie – cel: budowanie pozytywnego wizerunku firmy,

  5. zakończenie – cel: podsumowanie, utrwalenie wizerunku firmy w głowie czytelnika, skłonienie do przemyśleń,

  6. stopka – podpis – cel: zaprezentowanie firmy.

Jak dobrze pisać artykuły sponsorowane?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY – WSKAZÓWKI DLA PISZĄCEGO

Mając już plan, a więc strukturę, zarys czy schemat, na którym możemy bazować pisząc artykuł sponsorowany warto również skorzystać z cennych wskazówek eksperckich. Poniżej kilka z nich:

  • zaprezentuj treść w sposób atrakcyjny, nie reklamuj lecz motywuj i skłaniaj do działania,

  • skoncentruj uwagę nie na produkcie, ale na potrzebach odbiorcy,

  • dopasuj słownictwo do języka klienta, do którego artykuł jest kierowany,

  • urozmaicaj tekst grafiką, zdjęciami, rysunkami,

  • podając źródło kieruj czytelnika do określonego miejsca (jeśli trzeba nie do strony głównej lecz do podstrony, na której znajdzie to, co w tekście jest prezentowane, czyli o czym w tekście jest mowa),

  • podkreślaj słowa kluczowe, pragnienia i potrzeby czytelnika,

  • stosuj bezpośrednie zwroty do czytelnika (czy wiesz, że..., czy słyszałeś o tym, że....),

  • wyróżniaj, dziel, stosuj podtytuły – tekst podzielony na części jest atrakcyjniejszy i przyjemniejszy w lekturze.

Artykuł sponsorowany jest powszechnie stosowaną formą reklamy. Każdego dnia korzystając z internetu mamy możliwość przeczytania wielu z nich. Jak je wybieramy? Często docieramy do nich szukając tego, co w danej chwili nas interesuje. Często naszą uwagę zwraca sam tytuł artykułu zachęcając do jego przeczytania.

Chciałbyś, aby o Twojej firmie dowiedziało się więcej osób? A może chcesz zaprezentować nowy produkt? Postaw na artykuły sponsorowane, które swoją fachową treścią osiągną postawiony im cel. Skontaktuj się z naszą agencją.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

Array