Co to jest Landing page?

Landing page to strona, na którą trafia użytkownik klikający w reklamę, np. baner reklamowy czy link sponsorowany. To jeden z elementów kampanii marketingowej, której celem jest skłonienie użytkownika do wykonania konkretnej akcji.
Landing page różni się od standardowych, firmowych stron internetowych. Taki rodzaj strony, określany również mianem strony docelowej jest projektowany z konkretnym zamysłem, jakim jest skłonienie użytkownika do wykonania konkretnej akcji. Najczęściej strony docelowe są projektowane tak, by nie nawiązywały bezpośrednio do witryny firmowej. Taki zabieg ma na celu skupić uwagę użytkownika na wykonaniu zamierzonej akcji, konwersji.
Landing page – rodzaje
Spośród stron docelowych wyróżnić można dwa kluczowe jej rodzaje:
- Landig page generujący leady
- Landing page Click Through
Strona docelowa generująca leady powstaje po to, by zbierać konkretne informacje o użytkowniku: adres email, numer telefonu, imię i nazwisko. Dane te są wprowadzane do bazy a następnie wykorzystywane adekwatnie do dalszych założeń biznesowych.
Przy tworzeniu landing page generującej leady należy pamiętać, że zbyt długie formularze nie zachęcają do ich wypełniania, toteż jeśli w przyszłości chcemy kontaktować się z użytkownikiem wyłącznie drogą mailową, zbyteczna jest konieczność wpisywania przez niego numeru telefonu.
Strona docelowa Click Through to rodzaj strony, która zachęca do kliknięcia i przejścia na inną stronę. Często ten rodzaj landing page wykorzystywany jest w kampaniach e-commerce i tworzony jest tak, by wzbudzić w użytkowniku zainteresowanie produktem/usługą, który po przejściu na inną stronę dokona wyboru i zakupu.
W tym wypadku należy pamiętać o tym, by użytkownik po przejściu na daną stronę znalazł na niej to, czego szukał. Kampania zatem powinna być spójna, czytelna i intuicyjna dla użytkownika.
Landing page – jak należy projektować?
Projektując stronę typu landing page należy zadbać o to, by elementy graficzne strony cechowała przejrzystość i prostota, natomiast sama treść na stronie była konkretna, zwięzła i rzeczowa. Sprzyja to uzyskaniu zamierzonego celu.
Na stronie internetowej landing page wskazane jest również wyeksponowanie elementów Call-to-action, zwrotów skłaniających do wykonania konkretnego zadania, jak choćby często spotykane „kup teraz”, „dodaj do koszyka” czy „wypełnij formularz”.
Jesteś zainteresowany tematem? Skorzystaj z naszej oferty: projektowanie stron internetowych, identyfikacja wizualna, branding, marketing internetowy.
Zapraszamy do współpracy.
Popularne artykuły
Kategorie
Najnowsze artykuły
Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.