Blog

2016-03-18 15:15

Co to jest Księga identyfikacji wizualnej?

Identyfikacja wizualna | Gapper agencja

Księga identyfikacji wizualnej to oficjalny i kompleksowy zapis elementów systemu identyfikacji wizualnej, łącznie ze sposobami i zasadami ich wykorzystania w celu prawidłowego kreowania wizerunku firmy.

Pod pojęciem identyfikacji wizualnej kryje się stosowana przez daną firmę symbolika, po której jest ona rozpoznawana przez Klientów. To między innymi:

  • logotyp firmowy i jej znak (sygnet),
  • kolory firmowe,
  • krój pisma,
  • druki firmowe: wizytówka, papier firmowy, ulotka, katalog produktowy,
  • tablice i tabliczki informacyjne,
  • opakowania produktów,
  • ubiór pracowników,
  • aranżacja wnętrz.

Co daje posiadanie Księgi identyfikacji wizualnej?

Posiadanie Księgi identyfikacji wizualnej jest podpowiedzią, jak prawidłowo kreować wizerunek firmy. Zawiera wiele informacji na temat identyfikacji wizualnej firmy wraz z wytycznymi, jak należy je stosować.

Posiadając Księgę identyfikacji wizualnej jesteśmy właścicielami przydatnego narzędzia nie tylko dla pracowników firmy, ale także agencji reklamowych czy public relation, z usług których będziemy chcieli skorzystać, także w przyszłości. Odwołanie się do zapisów z Księgi identyfikacji wizualnej pozwoli uniknąć błędów chociażby w nieprawidłowym zastosowaniu koloru ( w księdze znaku znajduje się bowiem dokładny ich opis) czy innego elementu identyfikacji wizualnej.

Księga identyfikacji wizualnej prezentuje markę wraz z jej wszystkimi elementami wizualnymi.

Zawiera między innymi:

  • informacje o logotypie i oznakowaniu firmy (opis konstrukcji logotypu, zestaw kolorów użytych w logotypie – PANTONE/ CMYK/ RGB/ HEX
  • materiały prezentujące firmę przeznaczone do druku (np. wizytówki, papier firmowy, ulotki, katalog)
  • elementy reklamowe (gadżety) prezentujące firmę.

Decydując się na wykonanie Identyfikacji wizualnej przez gapper gmbh otrzymacie Państwo Księgę identyfikacji wizualnej z zapisem wielu jej elementów, które usprawnią pracę nad kreowaniem wizerunku firmy w przyszłości.

My równeż posiadamy własną Księgę identyfikacji wizualnej. Oto niektóre z jej stron:

Informacje o logotypie (opis konstrukcji, zastosowana kolorystyka)

Typografia – zastosowanie czcionki

Elementy identyfikacji wizualnej

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

5 + 3 =