Blog

2019-09-09 09:09

Chcę stworzyć stronę dla firmy – od czego zacząć i o czym pamiętać?

Jak dobrze zrobić stronę WWW dla firmy?

Strona firmowa – od czego zacząć?

Jeżeli projektujemy firmową stronę WWW od zera, w pierwszej kolejności musimy wybrać odpowiednią usługę hostingową. Na rynku dostępnych jest wiele podmiotów, które za opłatą udostępniają przestrzeń na serwerach. Nie oznacza to jednak, że w sieci brakuje darmowych hostingów. Niestety korzystanie z nich wiąże się z pewnymi ograniczeniami, na które prowadząc biznes w sieci, nie warto się skazywać.

Zanim zdecydujemy się na wybór konkretnej usługi hostingowej, porównajmy pakiety i warunki kilku firm. W ten sposób wybierzemy ofertę, która będzie najbardziej odpowiadała naszym potrzebom. Pamiętajmy, że im większą ilością miejsca na serwerze będziemy dysponować, tym bardziej rozbudowaną stronę firmową może mieć. Wiąże się to jednak z wyższymi kosztami.

Jaka domena będzie odpowiednia?

Wybór domeny to kolejna istotna kwestia przy tworzeniu strony firmowej. Jeżeli zależy nam na pełnym profesjonalizmie, wybierzmy domenę z rozszerzeniem pl. Zadbajmy również o to, by adresy e-mail bezpośrednio odnosiły się do nazwy firmy.

Pamiętajmy, że nazwa domeny nie może być zbyt skomplikowana. Jej długość również ma znacznie – krótsze domeny są lepiej zapamiętywane przez użytkowników. Unikać należy także myślników oraz cyfr. Dobrą praktyką w przypadku domeny jest łączenie rodzaju wykonywanej działalności z nazwą firmy (ewentualnie nazwiskiem).

Jak stworzyć stronę interntową dla twojej firmy?

Jaki silnik wybrać?

Strony internetowe pisane od zera powoli odchodzą w niepamięć. Głównie z uwagi na fakt, iż wymagają ręcznych aktualizacji w kodzie, co jest nie tylko niewygodne, ale również czasochłonne, zwłaszcza jeżeli zamierzamy często wprowadzać zmiany. Wymaga również określonej wiedzy z zakresu programowania. Z tych względów zdecydowana większość stron firmowych prowadzona jest na jednym ze sprawdzonych silników.

CMS-y, bo o nich mowa, to systemy zarządzania treścią. Umożliwiają one wygodne administrowanie zawartością strony internetowej oraz pozwalają rozbudowywać ją bez konieczności wprowadzania modyfikacji w kodzie. To niezwykle wygodna opcja, zwłaszcza dla laików.

Systemy zarządzania treścią dysponują także wręcz nieograniczoną liczbą gotowych i bezpłatnych wtyczek, które pozwalają nam dostosować stronę internetową do indywidualnych preferencji i potrzeb. Pamiętajmy jednak, że jeżeli chcemy stworzyć własną skórkę, musimy dysponować większą wiedzą z zakresu programowania. Pomocne w tym względzie okażą się różnego rodzaju poradniki, które podpowiadają, jak samodzielnie udoskonalić dany CMS. Skorzystać możemy również z usług profesjonalistów, jednak wówczas koszty przedsięwzięcia się zwiększą.

Jakie elementy powinna posiadać dobra strona internetowa dla firmy

Co powinna zawierać strona firmowa?

Jeżeli chcemy, aby użytkownicy chętnie wracali na naszą stronę firmową, musimy zadbać o jej odpowiednią organizację. Przejrzysta budowa oraz nieskomplikowana, intuicyjna nawigacja to podstawy. Liczy się również łatwość podania oferty firmy i danych kontaktowych. Warto także umieścić mapkę ułatwiającą dojazd do firmy. Na naszej stronie nie może także zabraknąć galerii, która ukaże wykonane realizacje. Możemy również umieścić krótką notkę o misji i celach przedsiębiorstwa.

Ponadto coraz więcej przedsiębiorstw działających w sieci decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Można to robić w subdomenie lub katalogu. Biorąc pod uwagę pozycjonowanie, lepszym rozwiązaniem będzie ta druga opcja. Wówczas dodawanie tekstów, odpowiednio nasyconych słowami kluczowymi, wzmocni cały serwis i sprawi, że strona firmowa zajmie wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Prowadzenie bloga firmowego daje wymierne rezultaty. Przede wszystkim pozwala na zbudowanie więzi z klientami. Publikując merytoryczne i atrakcyjne wizualnie teksty urastamy do rangi eksperta w dziedzinie, co budzi zaufanie użytkowników witryny. Co więcej, blog firmowy zwiększa zasięg strony firmowej i jest doskonałym narzędziem promocji marki.

Układ strony internetowej firmowej

A może kreator stron?

Na rynku dostępne są również kreatory stron internetowych, które ułatwiają stworzenie własnej witryny. Wykonane za ich pomocą strony są nie tylko atrakcyjne pod względem wizualnym, ale również responsywne. W praktyce oznacza to, że dostosowują się do różnych urządzeń.

Dzięki kreatorowi zaledwie kilka kliknięć dzieli nas od samodzielnego stworzenia strony firmowej. Cały proces projektowania jest prosty i intuicyjny – nie ma mowy o pomyłce. Opcja ta sprawdzi się szczególnie dobrze, jeśli witryna ma pełnić rolę wizytówki firmy. Niestety kreator jest pod wieloma względami ograniczony.

Podsumowując, stworzenie strony firmowej nie musi być skomplikowanym procesem, zwłaszcza jeśli ma ona pełnić rolę wizytówki. Jeżeli jednak potrzebujemy bardziej rozbudowanej witryny, a nasze umiejętności programistyczne, graficzne i copywriterskie są ograniczone, wówczas warto zlecić przygotowanie strony firmowej profesjonalistom.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

3 + 3 =