Blog

2017-04-05 10:13

Budżet marketingowy dla firmy

Jak zaplanować budżet marketingowy, aby osiągnąć sukces? Wnikliwie i rozważnie, z opracowaną strategią i dobrym planem marketingowym. Promocja marki to koszt stały dla firmy. Może być niski, ale zawsze musi się znaleźć na niego budżet, by stale i systematycznie promować swoją firmę.

Jak przygotować budżet marketingowy dla firmy?

W swojej pracy spotykamy się z różnymi metodami i sposobami prowadzenia biznesu. Zdarza się tak, że właściciele firm czy przedsiębiorcy mają wieloletni plan i sumiennie go wypełniają. Niekiedy jednak w firmie brakuje pomysłów na promocję marki a działania marketingowe podejmowane są dość spontanicznie, bez głębszego zastanowienia? Co lepsze? Aby osiągnąć sukces i prężnie się rozwijać warto mieć cel i pomysły na jego realizację. Samo wyznaczenie sobie celu nie zawsze przynosi jednak zadowalające rezultaty. Nie sztuką jest go sobie postawić. Sztuką jest umiejętnie go realizować, być otwartym i elastycznym, bo potrzeby rynku zmieniają się a konkurencja nie śpi. W tym właśnie pomagamy naszym Klientom.

Promowanie firmy wiąże się z kosztami. Z tego należy zdawać sobie sprawę i nie da się tego uniknąć. Budżet marketingowy nie musi oznaczać jednak kolosalnych wydatków i w dużej mierze zależy od kondycji firmy. Ważne jest to, by był on racjonalnie zaplanowany a działania marketingowe prowadzone systematycznie. Na co zwracamy uwagę przystępując do współpracy z Klientami? Punktem wyjściowym jest dla nas firmowa strona internetowa. To ona stanowi okno na świat i decyduje o odbiorze firmy przez potencjalnych klientów. Jedną z propozycji jest dlatego wykonanie audytu strony internetowej. Na jego podstawie zaproponować możemy kilka rozwiązań: od wprowadzenia delikatnych zmian w obrębie strony mających na celu poprawę jej odbioru i widoczności w sieci po całkowitą jej zmianę, zwłaszcza kiedy wykonana była lata temu, nie jest responsywna a treść na stronie wymaga zmiany i dostosowania do zmieniających się potrzeb i przyzwyczajeń użytkowników. Kiedy firmowa strona internetowa jest:

  • przejrzysta,

  • czytelna,

  • intuicyjna,

  • responsywna,

  • przyjazna dla użytkownika,

  • dynamiczna,

  • zoptymalizowana

można przejść do promowania marki w sieci. Tu możliwości są nieograniczone i uzależnione od miesięcznego budżetu, jaki firma może przeznaczyć na marketing. Zawsze staramy się o to, by każda złotówka wydana na marketing przyniosła maksimum zysku dla firmy. Nie przepalamy budżetu marketingowego, bazujemy na wieloletnim doświadczeniu, które pozwala nam zoptymalizować koszty i osiągać maksimum zysku z zainwestowanego budżetu marketingowego.

Budżet marketingowy – działania tradycyjne a internetowe

Przygotowując budżet marketingowy warto skupić uwagę na działaniach internetowych. Promowanie firmy w sieci, jak wiadomo, przynosi doskonałe rezultaty, przede wszystkim ze względu na fakt, iż jesteśmy tu w stanie pozyskać największą ilość klientów. Czy można uzyskać to bez profesjonalnie prezentującej się strony internetowej? Potencjalny klient zanim podejmie decyzję przegląda strony branżowe. O jego wyborze decyduje częściej nie cena lecz jego doświadczenie oraz zaspokojenie potrzeb. Jeśli więc dociera na stronę, która spełnia jego oczekiwania, zapewnia mu pomoc i jest dla niego przyjazna – dokonuje wyboru. Podkreślić należy jednak to, iż w internecie, bez odpowiednich zabiegów, trudno czasem znaleźć wartościowe treści. Planując budżet warto więc uwzględnić wydatek na internetowe działania marketingowe, których zadaniem będzie:

  • podniesienie rangi strony internetowej,

  • uwidocznienie strony internetowej w wyszukiwarce.

W tym celu proponujemy działania między innymi z zakresu content marketingu – przygotowanie wartościowych treści na stronę internetową, tworzenie artykułów sponsorowanych, prowadzenie kampanii marketingowych podnoszących rangę marki w sieci oraz wartość strony w wyszukiwarkach.

Jak zaplanować budżet marketingowy?

Opracowanie realnego budżetu marketingowego wymaga przeanalizowania pozycji, w jakiej znajduje się firma. Mierz siły na zamiary – przygotuj budżet, jaki firma jest w stanie ponieść. Naszym Klientom proponujemy rozliczenia miesięczne, dzięki którym firma nie odczuwa silnego upływu budżetu przy jednoczesnym korzystaniu z przygotowanych narzędzi i czerpaniu zysków z przeprowadzanych w ramach współpracy działań marketingowych. Dokładne sprecyzowanie budżetu pozwala zaplanować strategię marketingową na miarę potrzeb i możliwości firmy.
Jakie wydatki należy wziąć pod uwagę planując budżet marketingowy:

  • stworzenie identyfikacji wizualnej – rebranding lub nowy projekt logo i elementów identyfikacji wizualnej (wizytówka, papier firmowy, koperta, gadżety reklamowe, roll upy, logo przestrzenne itp.), bo jak Cię widzą, tak zarabiasz,

  • wykonanie firmowej strony internetowej oraz innych narzędzi (landing page, aplikacje internetowe) wzmacniających świadomość marki, wyróżniających firmę na tle konkurencji, aby Twoja firma była rozpoznawalna, cieszyła się dobrą opinią i wysoką pozycją,

  • content marketing – przygotowanie treści na stronę internetową, stworzenie treści, tekstów na potrzeby promowania marki wśród potencjalnych klientów, aby treść, którą można przeczytać na Twoje stronie lub o Twojej firmie była dla użytkowników przydatna,

  • działania marketingowe wzmacniające wartość strony internetowej, podnoszące jej widoczność w sieci.

Elementy strategii marketingowej

Efektywny plan marketingowy to obowiązek każdej marki nastawionej na sukces. Pierwszym krokiem do jego osiągnięcia jest postawienie sobie celu głównego, na przykład zwiększenie sprzedaży o 10% rocznie oraz celów drugorzędnych, choć równie istotnych, np. zwiększenie świadomości marki o 25% w ciągu 5 lat. Z określonymi celami można przejść do przygotowania strategii marketingowej oraz planu marketingowego.
Czym jest strategia marketingowa a czym plan marketingowy?
Strategia marketingowa to zebranie metod, które służą do osiągnięcia długoterminowych celów firmy. Plan marketingowy z kolei to lista działań przeznaczonych do realizacji w określonym terminie. Planując pod uwagę bierze się zmiany, które należy wykonać, aby osiągnąć postawiony w strategii marketingowej cel główny i cele drugorzędne.
Aby osiągnąć sukces potrzebna jest strategia marketingowa. Opracowując ją brana jest pod uwagę misja firmy oraz cele, które pozwolą ją zrealizować. Misja to efekt tego, na co składają się działania marketingowe oraz kierunek, w którym chce się podążać. Misją Ikea jest dla przykładu oferowanie szerokiego wyboru dobrze zaprojektowanych, funkcjonalnych produktów do wyposażenia domu po tak niskich cenach, aby jak najwięcej ludzi mogło sobie na nie pozwolić. Plan działań musi iść w takim kierunku, który pozwoli zaistnieć w świadomości klientów zgodnie z pożądanym rezultatem. Misja powinna stanowić więc punkt wyjścia dla opracowania strategii marketingowej dążąc w swoich założeniach do jej osiągania.

Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest analiza oferty, którą należy przygotować i zaprezentować tak, by wyróżniała się na tle konkurencji oraz grupy docelowej, do której jest ona kierowana. Opracowując strategię marketingową warto więc wprowadzić takie działania, które nie tylko pozwolą wyróżnić ofertę na rynku, ale również spotkają się z uznaniem potencjalnych klientów, na przykład wprowadzając innowacyjne rozwiązania.

Każda firma potrzebuje strategii marketingowej. Im skuteczniejsza, tym lepsze wyniki można osiągnąć. Każdy przedsiębiorca i właściciel firmy nie powinien prowadzić swojego biznesu bez strategii i planu marketingowego. Nie powinien też wydawać budżetu bez zastanowienia i zaplanowania wydatków. Przepalanie budżetu na marketing to strzał w kolano, który może kosztować firmę zbyt dużo. Nie mając pomysłu na rozwój, nie posiadając strategii marketingowej i dobrego planu warto znaleźć pomoc wśród ekspertów, którzy na co dzień pomagają swoim klientom projektując, wdrażając i analizując kampanie marketingowe. Tym właśnie zajmuje się agencja Gapper, która oferuje m.in.:

  • audyty marketingowe dla firm,

  • audyty stron internetowych,

  • projektowanie logo i elementów identyfikacji wizualnej,

  • projektowanie, wdrażanie i optymalizację stron internetowych,

  • wykonywanie narzędzi internetowych (aplikacje webowe, aplikacje internetowe),

  • działania inbound marketingowe – marketing internetowy podnoszący świadomość marki i pozycje w wyszukiwarkach,

  • content marketing – przygotowanie treści na strony internetowe, prowadzenie blogów firmowych, pisanie artykułów sponsorowanych, marketing szeptany, social media marketing.

Zapraszamy do współpracy.

 

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

1 + 1 =