Blog

2018-07-17 17:17

15 najlepszych logotypów 2018

15 najlepszych logotypów 2018

Trendy w projektowaniu logotypów cały czas się zmieniają. Obecnie dominują proste, minimalistyczne formy, które w wielu przypadkach aż ociekają nowoczesnością. Czy właśnie w tym kierunku pójdzie rynek?

Najlepsze logotypy w 2018 roku

O tym, jakie znaczenie ma logo dla wizerunku i szeroko pojętego marketingu lub branding firmy zostało powiedziane już wiele. Sporo ciekawych informacji znajdziecie między innymi w tekście pt. „Logo - znak towarowy a przekaz podprogowy”.

Biorąc pod uwagę teorię, która głosi, że logotyp powinien przede wszystkim zapadać konsumentowi w pamięć, naprawdę trudno jest wskazać jedną, złotą receptę na to, jak powinien wyglądać taki projekt. Obecnie mierzymy się bowiem z tak ogromnym zalewem rozmaitych przekazów i znaków towarowych, że wybicie się ponad to wszystko wydaje się być zadaniem wręcz niemożliwym do realizacji.

Jak się jednak okazuje, każdego roku możemy obserwować prace zasługujące na uznanie. Postanowiliśmy więc zebrać 15 ciekawych logotypów, które pojawiły się w ostatnim czasie. Na liście znalazły się zarówno logotypy nowe, jak i będące nowszymi wersjami już obecnych.

Juventus Turyn, Peoples Garment, Flying Pig, Giant Owl Productions, Go-Tickets

Juventus Turyn

Zaczniemy dość nietypowo, bo od herbu klubu piłkarskiego. Jego zmiana wprowadziła niemałe zamieszanie w środowisku kibiców, jednak przez specjalistów jest cenione przede wszystkim za prostotę przekazu, który jednak niesie za sobą ogromne przesłanie.

Peoples Garment

Sklep z odzieżą sportową, którego filozofia opiera się na przywiązaniu ludzi do lokalnych społeczności, drużyn, związków. Doskonale pokazuje to logo firmy, które przedstawia sportowca w tradycyjnym stroju sprzed wielu lat.

Flying Pig

Tym razem firma, która zajmuje się sprzedażą wyposażenia ogrodniczego oraz kuchennego. Sama jej nazwa, jak i logotyp są humorystyczne, co ma oczywiście wywoływać pozytywny odbiór u potencjalnych konsumentów. Logotyp występuje w kilku wersjach, w każdej zachwyca kolorystyką i artystycznym wykonaniem.

Giant Owl Productions

Mowa o firmie produkcyjnej, która swoją siedzibę ma w Londynie. Logotyp odnosi się oczywiście do nazwy firmy („owl” oznacza sowę), toteż zaobserwować możemy kreatywnie utworzone oczy sowy. Projekt może się podobać przede wszystkim ze względu na swoją nowoczesną i dość minimalistyczną formę.

Go-Tickets

Jak sama nazwa wskazuje, mowa o serwisie, który zajmuje się sprzedażą biletów na rozmaite wydarzenia. Logotyp przedstawia postać stworzoną z… biletów. Na uwagę zasługuje przede wszystkim atrakcyjna kolorystyka.

iGadet Store, Cook Finder, Telecom Egypt, Duke University Press, MS Impresos

iGadet Store

Sklepów oferujących rozmaite akcesoria i gadżety do urządzeń Apple jest bardzo dużo, także poza granicami naszego kraju. Jednym z nich jest właśnie iGadet, który może pochwalić się ciekawym logotypem, przedstawiającym biegnący tablet.

Cook Finder

Serwis działający w branży gastronomicznej, kierowany zarówno do właścicieli restauracji, klientów, jak i kucharzy. Logo jest bardzo proste, acz pomysłowe. Przedstawia wizerunek kucharza, który jednocześnie wygląda jak lupa. Doskonale pasuje to do działalności serwisu.

Telecom Egypt

Jedna z największych firm telekomunikacyjnych w Egipcie. Jeden z jej logotypów zawiera słowo „we” (z angielska „my”), które zostało przygotowane bardzo ciekawą czcionką. Eksperci zgodnie zauważają, iż jest to doskonały przykład dobrze użytych gradientów.

Duke University Press

Tym razem przykład logotypu wykorzystującego proste, geometryczne kształty. Jest to bardzo wyraźny trend, który w tym roku na pewno będzie kontynuowany. Duke University Press to akademickie wydawnictwo książek oraz czasopism.

MS Impresos

Firma świadcząca usługi poligraficzna. Do wykonania logotypu posłużyła się nakładającymi się na siebie kolorami, które nadają istotną głębię projektowi graficznemu. Takie zabiegi pozwalają stworzyć logo, które dość łatwo zostanie zapamiętane.

Mauritshuis, Concepts Agency, Maxtexno, TAAk Inc., Cosmic Tea Co.

Mauritshuis

Tym razem przechodzimy do logotypu, które w branży zostało docenione ze względu na swoją prostotę (podobnie jak herb Juventusu Turyn). Jest to logo holenderskiego muzeum narodowego, które mieści się w Hadze. Użyte zostały tu wyłącznie dwie litery i nazwa muzeum – całość jednak przedstawia się bardzo atrakcyjnie.

Concepts Agency

Kolejne logo i kolejny trend, który utrzymywany jest od wielu lat, a rok 2018 nie jest pod tym względem wyjątkiem. Mowa o ukrywaniu w literach jakichś obrazków. W logotypie Concepts Agency widzimy na przykład planetę.

Maxtexno

W tym przypadku mamy do czynienia z połączeniem bardzo ciekawych kształtów z wykorzystaniem gradientów. Logo prezentuje również zespolone ze sobą klamry. Uzyskany efekt ceniony jest przede wszystkim za to, że doskonale zapada w pamięć.

TAAk Inc.

Firmy architektoniczne bardzo często mogą pochwalić się niezwykle pomysłowymi i atrakcyjnymi logotypami. Tak tez jest i w tym przypadku. Mamy tu do czynienia z liściem, który odnosi się do ekologii, a także otwartymi drzwiami umieszczonymi u jego podstawy – one z kolei symbolizują oczywiście dom. Doskonałe połączenie dwóch koncepcji.

Cosmic Tea Co.

Na koniec bardzo pomysłowe połączenie tematyki naukowej, jaką jest astronautyka z herbatą. Eksperci chwalą logotyp przede wszystkim za ładną, zabawną grafikę, która łatwo zapada w pamięć.

Przedstawione wyżej logotypy przedstawiały różne trendy, które da się zauważyć w roku obecnym. Pokazują one, jak można różnymi środkami (często bardzo prostymi) stworzyć coś, co nie tylko okaże się atrakcyjne pod względem wizualnym, ale również będzie spełniać wszystkie wymogi dobrego logotypu. Mamy nadzieję, że te 15 przykładów zainspiruje Was do stworzenia czegoś równie pomysłowego.

Każdego dnia robimy zwykłe rzeczy niezwykle dobrze,
bo jak coś robić, to robić to najlepiej.

Skontaktuj się z nami

18 + 1 =